נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בטרטוריה שלה
באטליה, נחלקות המסעדות לשלוש קטגוריות: הריסטורנטה, הניצבת בראשה הפירמידה עם שולחנות מחופי מפה, מלצר יינות וקוד לבוש. מן העבר השני נמצאת האוסטריה, מעין בית קפה כפרי שמשמש יותר כמקום מפגש ללגימת יין ונשנוש מנות קלות. באמצע הסקאלה, עם אוירה משוחררת, יינות שולחניים נעימים ואוכל טוב ומוקפד זו הטרטוריה - לרוב בבעלות משפחתית ועם אווירה של בית. מאמא מיה, אחת המסעדות האיטלקיות הוותיקות והאהובות באזור הצפון, ובוודאי המובילה באזור הקריות, היא טרטוריה קלאסית. במיקום מרכזי בלב הקריות, לצד מגרש חניה גדול, שוכנת המסעדה שחללה הפנימי מעוצב כאילו היה בקתה בטוסקנה: שולחנות מעץ מלא, כלי בישול עתיקים מקשטים את הקירות, וביניהן צנצנות המכילות ירקות מוחמצים. צוות מלצרים מסור המכיר את התפריט לפרטיו, ויודע להתאים לסועדים את המנות שימתקו להם ביותר, נותנים תחושה משפחתית, כאילו היה לכולם אותו הסנדק.

נפגשנו כך
אל הביקור הצטרפה אחותי הצמחונית. הגענו למקום לאחר שחיית צהרים בחוף הים, באחד הימים הראשונים של הקיץ. הים היה צלול ונטול מדוזות, והמים הצוננים רק הגבירו את תאבוננו. לאור המגבלות התזונתיות של אחותי הנובעות מדאגותיה המוסריות לבעלי החיים, אנו מתקשים למצוא מקומות שיתאימו לארוחותינו המשותפות. אוכל איטלקי, בהיקשר זה, הוא תמיד בחירה נבונה כיוון שהוא מציע מגוון נפלא של מנות לאוהבי הבשר כמו גם לצמחוניים. התיישבנו בשולחן פנימי, נהנים מצלילי מוזיקה קלילה. את השולחנות מסביב מילאו מספר משפחות מחויכות, חלקן צעירות, חלקן מבוגרות יותר, שנראה כי השבת השמשית והסעודה המשותפת עושות להן טוב. הזמנו קנקן מין קרים ושתי כוסות יין לבן, ריזלינג של כרמל באותו היום (18 ₪) וצללנו לתפריט. לפתיחה, הזמנו גלילות חצילים ממולאות בגבינת עיזים, אפויות ברוטב עגבניות עם קישוט פרמזן (29 ₪).

ספינת הדגל
מאמא מיה ידועה בזכות הפסטות הנהדרות שלה, הנעשות במטבחה באופן ידני. כיסוני הרביולי הן גולת הכותרת של הפסטות ומוצעות במגוון מילויים, חלקם סטנדרטים וחלקם מיוחדים ביותר. אחותי בחרה ברביולי במילוי תרד וגבינת ריקוטה (55 ₪) ולאחר התלבטות קצרה עם המלצרית ואשת החיל, אביטל, בחרה ברוטב שמנת ופסטו, שנמצא מתאים ביותר למטרה. הפסטה הוגשה במידת אל - דנטה נפלאה, עם מנה הגונה של רוטב. המנה הייתה גדולה ומפנקת ואף אני זכיתי לאכול כמה קוביות מאושרות של פסטה ממולאת. עבורי, הקרניבור, הדילמה הייתה קשה הרבה יותר, כיוון שמבחר המנות המומלצות גדול מאוד. התלבטתי בין לזניה בשרית, קנלוני, או רביולי בשר וכשלא יכולתי להחליט פניתי לאביטל שתיארה לי בערגה את סטייק פילה הרוסיני (135 ₪). הערפול שהשתלט על עיניה לא הותיר לי מקום לספק, ולמרות שהמנה היא בכלל צרפתית במקור, זרמתי. וכמה שהיא צדקה. נתח הפילה נצרב במיומנות לדרגת מדיום רייר, כבד האווז נצרב קלות בחמאה מותכת עד שהזהיב, אך תוכו נותר ענוג ונוזלי ורוטב פירות יער אדומים ויין, חיבר את כל הטעמים, הניחוחות והמרקמים לישות מושלמת אחת.

מתוק לו מתוק לו
יתרון עצום נוסף של המטבח האיטלקי הוא חלקה האחרון של הסעודה, ויש שיגידו החשוב ביותר, הלוא הוא הקינוח. שילובי הקפה, השמנת, גבינת המסקרפונה והפירות לא מפסיקים להפתיע ולרגש. בסקרנותנו, בחרנו בתמרים ותפוחים ברוטב ברנדי, שמנת וקינמון. הרי לכם דוגמא קלאסית למנה שהיא הרבה מעבר לסך רכיביה: מגד הפירות, עושר השמנת ועקיצת הקינמון יצרו מעדן טעים, עשיר ומיוחד, אך קליל ולא מעמיס על הסרעפת. קינוח שחתם בטעם קסום את הביקור. כאשר הארוחה הגיעה לקיצה, העמיקה המתיקות עם חשבון על סך 290 ₪ בלבד. לסיכום, מאמא מיה היא מסעדה ביתית ונעימה, המצטיינת בהכנת פסטות נפלאות ובשירות מקצועי, אדיב ומהיר. מקום נפלא למפגשים משפחתיים, גם לבררנים ביותר.

 

 רוצים להזמין שולחן במסעדה? לחצו כאן!

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מאמא מיה בחיפה
053-9443028

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר