נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זה נכון שהופעתן של מסעדות חדשות בתל אביב הוא עניין שבשגרה, אבל לאחרונה נפתחו בעיר הגדולה כמה מסעדות מעניינות במיוחד ששווה לכם לזכור (וכמובן גם להגיע לטעום). מקליפסו של עומר מילר ועד פאראקאלו היווניה - הנה הן לפניכם.

קליפסו
מסעדת החוף של השף עומר מילר ואיש חיי הלילה דוד טור פועלת כבר מספר חודשים לטובת המשתזפים. כעת מגיע שלב ב' שעיקרו פיין דיינינג: חלל סגור וממוזג עם מפות לבנות ותפריט רציני שהולם מסעדת שף. התפריט מבוסס על חומרי גלם טריים, ובקיץ תמצאו בו הרבה פירות ודגים נאים. אנחנו נחכה לחורף והסערות המרהיבות שלו, או לפחות לאחד בספטמבר.

מה אוכלים: סשימי דג ים, יוגורט, צ'ילי ומלפפון קצוץ (58 שקלים), בייגל, גזר מעושן, גבינת קשיו וקייואר בלסמי (58 שקלים), פריקסה פלמידה כבושה (58 שקלים) טרטר שייטל, אננס מטוגן, פלפל חריף ויוגורט סומק (68 שקלים), פלטת פירות (190 שקלים), קרפצ'יו בקר וסלט מנגו מאיה (52 שקלים).
מתי: ראשון-שבת 07:00-24:00
קליפסו, חוף פרישמן, 03-6784524

קליפסו. צילום: עומר מילר
ליבי'ס Libby's - ביסטרו, בייקרי וגלידריה
שכונת צהלה בצפון ת"א מתחדשת במקום מיוחד - ליבי'ס Libby's: ביסטרו, בייקרי וגלידריה תחת קורת גג מעוצבת אחת. את התפריט בנתה גורו האוכל הבריא והפרסי השפית רותם ליברזון, שיצרה מנות על טהרת הבריאות, מנות ללא גלוטן, כמה מנות טבעוניות ומנות למי שאוכל הכל. המקום פתוח לארוחות בוקר, צהריים וערב. בצמוד לביסטרו פועלת מאפייה שמציעה לחמי מחמצת ושאור ומאפים, ולידה פועלת גלידריה שמשלימה את הקומפלקס.

מה אוכלים: שקשוקה ירוקה עם ביצי עין מבושלות ברוטב ירוקים וגבינת פטה (54 שקלים), כריך הולנדי עם גבינת גאודה וירקות (29 שקלים), סלט ליבי'ס -  פטה עם כרוביות טריות, בורגול, עלים ירוקים, בתוספת חמוציות, גרעיני דלעת, שקדים וגרידת לימון (48 שקלים), קציצות בקר ברוטב עגבניות פרסי (62 שקלים). 
מתי: ראשון-שישי 07:00-22:30
ליבי'ס, וייסבורג 19, צהלה, תל אביב. 053-5495055

יריחו
אזור השוק היווני הוא ה"איט גירל" החדש של הבילוי ביפו. חלל ישן שהיה פעם בית מלאכה קרץ לקבוצת אנשי לילה (בעלי הברים איסמי סלמה וראמה), שגייסו לטובת התפריט את השף תומר אגאי (סנטה קתרינה) ואת השף הצעיר עידן פרץ (פופינה). המטבח מציע תפריט ים-תיכוני שנע בין פשוט למתוחכם, מנות מהטאבון וקוקטיילים קיציים. אפשר לשבת בפנים על הבר או להתרווח על ספות ולהציץ למטבח הפתוח, או בחוץ ברחבה גדולה ונעימה, שצפויה להיות עוד יותר מפוצצת כשהמעלות ירדו קצת.

מה אוכלים: קציצות אורז מטוגן עם לבנה, כוסברה, נענע ושום (28 שקלים), צלחת ירוקים עם שומר, זוקיני, שעועית ירוקה ובמיה, צלויים בשמן שום עם יוגורט כבשים ובזיליקום (36 שקלים), כדור ים קרוע - סביצ'ה של מוסר עם בורגול, לימון כבוש ויוגורט נענע (44 שקלים), פיצה יפואית עם קרם כרובית, זיתי קלמטה, בצל צלוי וסרדין כבוש (49 שקלים), מסחאן עוף קונפי מפורק על פוקצ'ה, פול ירוק, פיסטוקים, גרגיר נחלים ויוגורט זעתר (63 שקלים).
מתי: ראשון-שבת מ-18:00. בהמשך שעות הפתיחה יוארכו לבראנץ' בסופ"ש ולצהריים.
יריחו, פנחס בן יאיר 4, יפו. 053-9370333

פאראקאלו    
טברנה יוונית וקיץ תל אביבי הם החיבור המושלם. המקום החדש ביפו על הטיילת היה פעם הני ביץ' ועבר שינוי קונספט ושיפוץ על ידי הבעלים, נלי והני גרבלי. שניהם ילידי יפו, שהחליטו שגם לנו מגיעה טברנה עם מוזיקה, אוכל טוב ואווירה שמחה. בשעות הבוקר ובסופ"ש מוגשות ארוחות בוקר בסגנון יווני, בחמישי עולה לנגן די.ג'יי יווני ובשישי אחה"צ זה הזמן לקבלת שבת. יאסו!

מה אוכלים: צזיקי (33 שקלים), סגנאקי דבש ותימין (38 שקלים), מאפי ופילו (38־46 שקלים), סופלאקי (61 שקלים), בקלווה פילו במילוי ריקוטה ואגוזים (46 שקלים). 
מתי: ראשון-שבת 09:00-24:00
פאראקאלו, נחום גולדמן 6 תל אביב. 053-9414920
פאראקאלו ביפו. צילום: עידן גור

באנה
המסעדה החדשה ברחוב נחמני מגדירה את עצמה כ"מבוססת צמחים", שזה סוג של טבעוני אבל כנראה יותר מגניב. מאחורי המיזם עומדת קבוצת אנשים צעירים, שמאמינה בתזונה לא פוגענית ובאג'נדה לא מיליטנטית, שמתחברים לאוכל עונתי, מקומי ופשוט. במציאות זה נראה ונטעם אפילו עוד יותר טוב, ואם מחברים את הבניין העתיק והאווירה הקלילה מקבלים מקום שגם לא-טבעונים ירגישו בו נוח.

מה אוכלים: ברוסקטת אבוקדו ושברי קקאו (34 שקלים), פטריות צלויות עם עשבים קצוצים ופרוסות שקדים מעל מחית ערמונים (48 שקלים) Bun-A-Beet  - קציצת סלק בלחמנייה ביתית עם ירקות פריכים, תפודים ורטבים (48 שקלים). 
מתי: כל יום מ-19:00
באנה, נחמני 36, תל אביב. 053-9375761
מרק קר של סלק צבעוני. תמונה מחשבון האינסטגרם @banatlv

EATS
עוד מקום שפונה למי שבשר פחות מדבר אליו, ובלי אג'נדה כלשהי מלבד שיהיה בריא וטעים. על המיזם חתומים שני אנשים: מיכל אפשטיין, שזכורה מ"מאסטר שף", ואיש המיתוג והמדיה יונתן קובארי. כשקובארי החליט לפתוח את המקום הוא פנה לאפשטיין, חברת ילדות ושפית מוכשרת, ויחד הם יצרו בית-קפה – מעדנייה שכל מנה בו עושה שמח בפה ובלב. 

מה אוכלים: קטגוריית בוקר - סקונס בייקון ומייפל (מעולה!), מאפים טריים מפירות העונה; סנדוויצ'ים וטוסטים ממגוון סוגי לחמים (14 – 41 שקלים); סלטים מירקות ופחמימות מורכבות (44 שקלים לקופסה); תבשילים  משתנים על אורז או בורגול; עוגות, קינוחים ומאפים.
מתי: ראשון-חמישי 7:00-22:00, שישי 7:00 עד כניסת שבת, שבת  8:00-22:00  
EATS, אדם הכהן 1, מתחם בית חנה, תל אביב, 03-6027888
EATS. צילום: מתן כץ

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
אוקינאווה בלבונטין נפתחה ועוד חדשות קולינריות
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?