נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

גם אני רוצה להיות גרוזיני
עם העונה החדשה על משחקי הכס עולות מחשבות על הגבולות שבין אגדה למציאות, בין טוב לרע, ועל המחיר שנשלם על בחירותינו. על רקע זה, ועם מצפן מוסרי מחודד, יצאתי עם אשתי לביקור באגדה מקומית - מסעדת ננוצ'קה

המסעדה הגרוזינית, שלימדה את כולנו מהו חינקאלי ואיך לאכול חצ'פורי, והעומדת בראשה - ננה שרייר - נמצאות כבר כמה עשורים בלב ליבו של הבון-טון ובמרכז חיי הלילה התל-אביביים. שתיהן צבעוניות, רגישות ופרובטקיביות והולכות עם האמת הפנימית שלהן עד השעל האחרון. לפני כשלוש שנים תרגמו ננה וננוצ'קה את האמת הפנימית שלהן בכל מה שקשור לאכילת מזון מן החי, ובמהלך מרשים הוחלף התפריט הגרוזיני הנשען על בשר-חלב-ביצים בתפריט טבעוני למהדרין. 

אין כמו ננוצ'קה בלילות
יצאנו לבחון את טעמו של המטבח הגרוזיני-צמחוני של ננה בערב חמישי קיצי. כפי שהיה תמיד, הכניסה לננוצ'קה היא כניסה לעולם אחר: שמח, צבעוני וארטיסטי הרבה יותר מזה שממתין מאחורי קירות המבנה לשימור בה היא שוכנת. מוזיקה מסעירה, אנשים לבושים "נכון", ריהוט גרוזיני אקסטרוואגנטי, בר ענק שאינסוף נעליים רקדו עליו במהלך השנים, תמונות וצילומים ראוותניים, ציורי קאמה-סוטרה בשירותים. התיישבו בתוך כל היופי הזה על כסאות עץ מרופדים. כוסות מים צוננים נמזגו לכוסותינו מקנקן אמייל על ידי מלצרית אדיבה. גולשים על האווירה העולצת, הזמנו שני קוקטיילים קיציים, מרעננים וטעימים: פיצ'חדזה מלטף מוודקה סטולי, לימון, נגיעות אפרסק ופירות יער (39 שקלים) בכוס וויסקי גדושה בקרח גרוס, וג'ננס, קוקטייל אננס וייגר מריר ומפתיע (45 שקלים) בכוס לונג גבוהה. 
כדורי אהבה גיאורגיים
מנה מנצחת
מן התפריט המסקרן הזמנו את המנה הפופולארית ביותר - פחאלי, או בעברית - צלחת מאזטים עם שלל סלטים גרוזיניים קרים (58 שקלים). המוטיב החוזר בסלטים היה קרם אגוזי מלך, אשר כמו הטחינה מן המטבח הלבנוני, השתלב והעשיר כל רכיב: סלט אחד הורכב מן האגוזים המופלאים ועלי מנגולד, בשני חצצו האגוזים בין שתי פרוסות חציל, ובאחר התעלס עם שעועית גינה ירוקה. לצידם, על טס המתכת הנוצץ, טעמנו גם פרוסות סלק חלוט ובצל, סלט שורשים בלימון ושמן זית, עלי גפן ממולאים וסלט חסות רענן עם שקדים קלויים.

למנה העקרית הזמנו חינקאלי פטריות כמהין (68 שקלים) וכדורי אהבה גאורגים, שהם קציצות עשויות חלבון חיטה בתבשיל חצילים, פטריות וירקות שורש על מצע אורז לבן (66 שקלים). קציצות חלבון החיטה היו מוצקות ועסיסיות, והן הוגשו בסיר יציקה אישי מזמין. רוטב פלפל אדום בסגנון גולש גדש את הקציצות, ושלל ירקות שורש הוסיפו צבע וטעם. האורז הלבן הוגש בתחתית הסיר.

חינקלי פטריות כמהין מטריף. ננוצ'קה
החינקאלי היה מושלם, וגנב את ההצגה. בצק דקיק סגר על תערובת פטריות ארומאטית, תחת ניצוח דומיננטי של הזובין מהטה של הפטריות, הכמהין. רוטב יוגורט-סויה ושמיר שימש אותנו לטבילת הכיסונים לפני שזללנו אותם במרץ. 

קינחנו עם מלבי של קרם קוקוס עשיר במי ורדים ושקדים קלויים (32 שקלים). כאן, הבחירה במתכון הטבעוני שדרגה את התוצאה לבלי היכר, והיה זה המלבי הטעים שאכלנו בכל הזמנים: מרקמו היה כשל ענן אביב, טעם קוקוס מרומז וטעם הורדים הנחוש רקדו בדואט זר ומרגש. קציפת הקוקוס ניצבה במרכז הצלחת, כשסביבה מי הורדים צבועים אדום בוהק, יוצרים ניגודיות צבע ארוטית. אספרסו לווצה אורו נפלא (9 שקלים) השלים את התמונה שציירה לנו ננוצ'קה, בניחוח קפה עם רמיזות אגוזים קלויים ושוקולד מריר.
מלבי קרם קוקוס. ננוצ'קה

לסיכום, ננוצ'קה הטבעונית בריאה יותר ומוסרית, מציעה מטבח טעים, מסקרן וחושני. אווירה מחשמלת, מוזיקה טובה ואנשים יפים שהופכים אותה ליעד מומלץ לארוחה רומנטית, ערב שתייה או לעריכת אירוע בעל אופי. חשבוננו הסתכם ב-317 שקלים.

חשבון בבקשה: 
קוקטייל פיצ'חדזה: 39 שקלים 
קוקטייל ג'ננס: 45 שקלים
פחאלי: 58 שקלים
חינקאלי פטריות כמהין: 68 שקלים
כדורי אהבה גאורגיים: 66 שקלים
מלבי קרם קוקוס:  32 שקלים
אספרסו: 9 שקלים

ננוצ'קה, לילינבלום 30, תל אביב. 053-9439514

* הכותב הוזמן להיות אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?