נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

את היום שבו הודיע לי רופא השיניים חגיגית כי עליי לעבור בדחיפות שתי עקירות כירורגיות, לא אשכח לעולם. 

איני יודעת לשים את האצבע במדויק על הסיבה לאימה שנפלה עליי. אולי בגלל הכאב הצפוי, אולי בגלל הזמן היקר שזה יגזול ממני, ואולי בכלל בגלל הצום שזה יכפה עליי. כנראה שהסיבה האחרונה היא האמיתית. מעולם לא עקרו לי שן לפני כן, ובראשי ההוזה - הכאבים כה נוראים עד כי לא ניתן לאכול זמן מה. 

מהורהרת ומוטרדת מהצום העתידי המתוכנן, שמתי פעמיי למרכז B בכפר סבא הירוקה. מעולם לא ביקרתי שם קודם, והופתעתי לטובה מהמרכז החמוד הזה. קטן יותר מקניון אבל גדול יותר ממרכזים מסחריים מסוגו, ומאגד בתוכו את כל מה שצריך - סופרמרקט, בית מרקחת, כמה חנויות מעצבים ואחד קפה גרג.
קפה גרג B CENTER כפר סבא. צילום: אלעד גוטמן

חדשנות בתפריט
בקפה גרג אפשר לשבת בחוץ ואפילו לא להרגיש בתוך קניון. לו מזג האויר לא היה בלתי נסבל בעליל, בוודאי שהיינו בוחרים באופציה הנ"ל, אולם מאחר שניתן היה לטגן ביצה כך סתם על גג הרכב בשבוע האחרון, הלכנו על ישיבה בפנים.

השולחנות בפנים נעימים ולא צפופים, והתפריט מגיע בדמות אייפד המציג תמונות של כל המנות. אני מתה על החדשנות הזאת, אבל לא ממש בטוחה שכל מיני סבתות שאני מכירה יעופו עליה גם. בשבילן יש בנמצא תפריט רגיל. למען האמת, איך לא כולם חשבו על זה? גם אם לא בצורת אייפד - מדוע לא לצרף תמונה של המנה ליד התיאור שלה בתפריט? ואל תענו לי שרק בבתי קפה ובמסעדות מזרחיות עושים זאת. לי זה עוזר לגבש את ההזמנה - אז שאפו לגרג ולדומיו שהתקדמו כבר עם רוח התקופה ולא נתקעו אי שם בקפולסקי של שנות ה-2000.

אז רגע לפני שאני עורכת טקס פרידה לשתי השיניים שלי, טעמתי בגרג סמוסה הודית: כיסונים מטוגנים ממולאים בתפו"א ואפונה עם שני מטבלים: יוגורט קארי ואבוקדו. אז בהודו עדיין לא הייתי, אבל אם הסמוסה הזאת משקפת את המטבח ההודי - כרטיס הטיסה הולך ומתגבש לו. בצק עדין ולא שומני מדי, מילוי קליל ומדויק, ומטבל היוגורט קארי.. הו המטבל. השארתי לי קצת גם לסלט. ולעיקרית. רציתי קצת גם הביתה אבל לא נעים. יש לי מוניטין בעיר הזאת.

הפרייז שריגשו אותי
את הסמוסה הורדנו עם סנגריטה - משקה גרוס מתפוזים, פסיפלורה ויין אדום. מרענן וכיפי. יש שסברו שהיין יכול להיות יותר דומיננטי כאן, אך יש שישיבו להם שמתחשבים כאן בנהגים בעצם, וכך אפשר לשתות באמצע היום.

לעיקרית טעמתי סלמון בלימון ועשבי תיבול. במקום הירקות המוקפצים שאמורים להיות במנה, ביקשתי להתפרע עם הום פרייז - שריגשו יותר ממה שחשבתי. כשהום פרייז עשויים היטב, כל השאר מחוויר לידם.

גם טורטליני הפטריות ברוטב שמנת ופסטו, אשר הומלץ על ידי המלצרית, התגלה כמנה מוצלחת מתוך האגף האיטלקי. מקווה שאזכור את טעמם של כל אלו כשאהיה מושבתת במיטת חוליי, עקורת שיניים ונטולת יכולת לעיסה.
סלמון בלימון. קפה גרג
ליטוף של מוקצ'ינו
גרג ידועים במשקאות המפנקים שלהם. ידעתי שהבחירה כאן תהיה קשה עד מאוד, ממש משפט שלמה. לאחר דיונים סוערים הלכנו על מוקצ'ינו מלטף: אספרסו, פרלינים, חלב מוקצף וקצפת. מושחת כמו שזה נשמע. אחרי המשקה הזה, הרגשתי סופית שאני מוכנה כבר לצום שתוקף אותי אוטוטו. תמיד אוכל לדמיין לי את המוקצ'ינו המלטף בעת שאלעס קרח או משהו כזה.

לסיום, אני חייבת לציין לשבח את קפה גרג: התפלאתי והתגאיתי למצוא בתפריט מים חמים עם נענע, במחיר של 5 שקלים. זהו משקה שאני מזמינה פעמים רבות בבתי קפה במחיר מופקע ומגוחך שיכול להגיע ליותר מפי שלושה מהמחיר המוצדק הזה. הגיע הזמן שגם אחרים ילמדו שמים עם עשבים לא צריכים לעלות יותר מהסכום שגרג גובים עבורם. שאפו!

חשבון בבקשה:
סמוסה הודית: 32 שקלים
סלמון בלימון: 84 שקלים
טורטליני פטריות: 63 שקלים
סנגריטה: 21 שקלים
מוקצ'ינו מלטף: 20 שקלים
סה"כ: 220 שקלים לשני אנשים

קפה גרג, אנגל 78, מתחם B CENTER, כפר סבא. 053-4276703

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פריים ריב של מסעדת שיפודי אילת (צילום: באדיבות המקום)
פוקאצה במסעדה פיצונקה (צילום: באדיבות המקום)
הכרם אירועים בנתניה (צילום: באדיבות המקום)
נתח במסעדת קרנווין (צילום: דרור ורשבסקי)
מאפה במסעדת לחם בשר (צילום: באדיבות המקום)
מנת דג בפונדק הים (צילום: באדיבות המקום)
נתח בשר במעשנה (צילום: באדיבות המקום)
סלט ירקות ובשר ברוזה (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא