נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אם יש משהו שמאפיין את תל אביב, זה ללא ספק קופסאות האוכל של אמא שממלאות את המקררים של תושביה הצעירים אחרי ארוחת יום שישי. אין מישהו שלא אוהב להתרפק על האוכל של אמא - על הריחות, הצבעים והזיכרונות. האהבה הזו לאוכל "של בית" והחיפוש אחר הדבר האמיתי, הם שהביאו את האחים מיקו ושמעון ברק לפתוח את מסעדת Ewa Safi (אווה סאפי) המרוקאית בשכונת נווה צדק בעיר.

גם יפה וגם אופה. EWA SAFI

האוכל של אמא
המסעדה היא מסעדה כשרה, המגישה אוכל מרוקאי אותנטי, עם טוויסט מודרני ומעודכן. המנות מתבססות על האוכל של ללה סוליקא - אמא של מיקו ושמעון. היא גם זו שסייעה בפיתוח התפריט, לימדה את צוות המטבח להכין את המנות בדיוק כפי שהיא מכינה אותן בבית ומפקחת על הנעשה. למנות המקוריות שלה התווסף טוויסט מודרני, והן הותאמו לחיך התל אביבי העכשווי ולפרזנטציה המותאמת למסעדה.

כך למשל, הקוסקוס מוכן באופן זהה לקוסקוס של סוליקה ותחת עינה הפקוחה; סלט המטבוחה שבדרך כלל מוגש קר - מוגש במסעדה חם, בדיוק כמו בבית. אם בבית נעשה שימוש בשמן קנולה בכמות גדולה יחסית, במסעדה נעשה שימוש בפחות שמן ובשילוב של שמן זית בלבד; אם בבית הסיגרים הבשריים מושתתים על בשר מספר 2, במסעדה המילוי יהיה מבשר צלעות כבש משובח וכדומה.

חאפלה מרוקאית מעודנת
משמעות הביטוי Ewa Safi במרוקאית הוא "מספיק עם השטויות" וסאפי היא עיר נמל במרוקו. בחירת השם נעשתה גם היא מתוך החיבור העמוק ביותר לשורשים, לשפה ולמראות של הבית המרוקאי.

המסעדה שוכנת בבניין לשימור בנווה צדק, שעוצב באופן מיוחד וססגוני על ידי שחר וייס. הצבעוניות עזה והרמונית, הנברשות והכלים המסורתיים יובאו במיוחד ממרוקו, הספות מפנקות, הכיסאות מרופדים כפי שהיו בבית אמא, המסגרות של התמונות מוזהבות, הוילונות אדומים ושקופים והעץ חם ומרשים. כל אלו משולבים בניחוח עדכני, טרנדי ונעים לעין וללב ומכניסים את כל הנוכחים לאווירה המרוקאית הלבבית והשמחה.

לאורך כל שעות היום מתנגנת ברקע מוזיקה מרוקאית אמיתית "של חינות". החל מ 21:30 בערב מוגבר הווליום, והמקום כולו לובש אווירה צעירה שעושה חשק למחוא כפיים ולרקוד, מה שגם קורה בפועל. 
אמא ללה סוליקא מפקחת על הכל

מה אוכלים?
התפריט מגוון וכולל מנות ראשונות, מנות בשריות, מנות דגים, תבשילים ולא מעט אלכוהול משובח. הכל נעשה במקום מחומרי גלם טריים, כשרים ומשובחים. עניין לא פשוט ובטח לא זול כשמדובר במסעדה כשרה. אמא סוליקא היא זו שגם אחראית על אפיית הלחם בפרנה, כך שיאפה בדיוק במידה הנכונה ושום דבר שתטעמו לא יוצא בלי אישורה.

בין המנות שאתם חייבים לטעום: מגש סלטי הבית עם לחם פרנה, סלק מסורתי, גזר מרוקאי, קרם חצילים, פלפלים קלויים וסלט עגבניות חריף (49 שקלים); מטבוחה של ללה סוליקא (14 שקלים); סיגר בקר - סיגרים במילוי צלעות בקר בבישול איטי, בתיבול מרוקאי, עם טחינה, סלסה חריפה וסלט זוקיני מלפפונים לימוני (42 שקלים); דג מרוקאי - פילה מוסר ים טרי ברוטב מרוקאי מסורתי (92 שקלים); טאג'ין קוסקוס צמחוני - קוסקוס עבודת יד עם ירקות שורש וגרגירי חומוס (55 שקלים); טאג'ין טלה ושזיפים - אוסובוקו טלה בבישול ארוך עם בצל, שזיפים מקורמלים וקינמון, מוגש על קוסקוס ירקות וקונפי דלעת (138 שקלים); נתח אדום - כתף של פרה שמנה צרובה על הגריל, מוגשת ליד צ'יפס מרוקאי (72 שקלים); חליוואת די מאמא - עוגיות מרוקאיות מסורתיות, מוגשות עם תה נענע (28 שקלים).
 ויש גם טאג'ין טלה למכורים
מה שותים?
תפריט האלכוהול מגוון ועשיר מאוד, ומותאם גם הוא לזיכרונות הבית ולאווירה הכללית. תוכלו להתפנק על אפריטיפים, וודקות, רום, ג'ין, טקילות, קוניאקים, וויסקים, ליקרים, אניסים, דג'סטיפים ובירות. לצד אלו מוצעים קוקטיילים מיוחדים (48 שקלים) כמו מוגדור אניס - ערק, רוזטה שקדים, קמפרי וסוואר; קוקטייל הבית אווה סאפי - וודקה, דיסראנו, סאוור וצ'ילי מקורמל; ועוד.

ארוחה כיד המלך
לקבוצות של מעל 8 סועדים מוצע תפריט "חוויה מרוקאית" (180 שקלים לסועד): לחמים, סלטים, מנות ראשונות, מנות עיקריות ושתייה זורמים באופן שוטף וללא הגבלה למרכז השולחן, מרגע שהתיישבו ולקינוח מוגש ספינג' ושתייה חמה.

EWA SAFI, השחר 8, נווה צדק, תל אביב. 054-2533348

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סושי לנשים בהריון של ניני האצ'י (צילום: באדיבות המקום)
מנה  של מסעדת כרמים (צילום: נועם פריסמן)
סושי של TYO (צילום: באדיבות המקום)
ארוחת בוקר באלנה
אייר קפה: מקום מושלם לאירוע
מסעדות מומלצות לארוחה משפחתית
מסעדות מומלצות ברמת החייל
מסעדות מומלצות במתחם שרונה
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?