נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לשם מה בן אדם יוצא למסעדה? מתקלח ולובש חולצה נקיה ויוצא מהבית בערב מהביל. בשביל מה? אוכל טוב הרי אפשר להזמין הביתה, ואפילו לצלות משהו מהקצביה על המחבת זה לא כזה סיפור גדול. אז בשביל מה לטרוח? התשובה היא כמובן - בשביל הלוקיישן. לאכול טוב בבית על כיסא מתוצרת איקאה, למול נוף מתוצרת השכנים - זה יכול להיות נחמד. אבל כשאני יוצא למסעדה אני מחפש חוויה אחרת. אני יוצא מהבית כדי להתבסם מהניחוחות שיש לעולם להציע לי. בפרט, אני אוהב את ניחוח האוויר של הים התיכון. הפעם נסעתי לכיוון חופי אשדוד, אל מסעדה בה טרם ביקרתי - ארמיס שמה.

מזגן מול בריזה מהים
המסעדה גדולה מאוד ומעוצבת להפליא, והמזגן פועל בה בעוז. בכל זאת, מרבית הסועדים מעדיפים לצאת החוצה אל המרפסת הגדולה וריהוט העץ שבה. כך עשינו גם אנחנו. ישבנו ממש על קו החוף. במקום בו מסתיים הדק יש גרגירי חול, וסוכת מציל, וגלים, וים. הרבה ים. הבריזה, לשמחתנו, לא מכירה את קו הגבול הזה ובשילוב הלהיטים מהרמקולים מתקבלת אוירה כיפית אך לא המונית, מהסוג שקשה מדי למצוא במחוזותינו. השירות בארמיס מוקפד מאוד. המלצרים חייכנים ולבביים, מקצוענים ושולטים היטב ברזי התפריט, ובעיקר - לוקחים את הלקוחות שלהם ברצינות.
קרפצ'יו סלמון. ארמיס

המלצרית המצוינת שלנו, למשל, ידעה לציין במהירות אלו מנות מהתפריט אינן מתאימות לרגישים לגלוטן, כמו שותפי לסעודה, וכשלא היתה בטוחה - ניגשה בזריזות למטבח וביררה. המנות שהזמנו הגיעו יחדיו, כראוי, והצלחות פונו בדיוק בזמן. וכל זה התרחש מבלי שהרגשנו. בנוסף, כיאה למסעדת חוף, מחלקת האלכוהול בתפריט גדולה ועמוסה.

מחלקת האלכוהול פוגשת מנות ראשונות
התפנקנו עם ויינשטפן מהחבית (34 שקלים לחצי ליטר) וקוקטייל ארקטיק אפל מתקתק (45 שקלים), וחיש מהר חברו אלינו המנות הראשונות. פתחנו בגרסה המקומית לחציל בלאדי (35 שקלים). החציל מתובל בהרבה שום, כמו שאני אוהב, והשתלב היטב עם מנת קרפצ'יו סלמון (55 שקלים). הסלמון הקר היה מרענן, ושתי המנות היו נדיבות בגודלן, אך על שתיהן האפילה מבחינתנו מנת הסביצ'ה דג ים (48 שקלים). בצלחת שכנו בין קוביות הדג גם פיסות תפוחי עץ, גמבות, סלק ופלפל חריף. המנה הפתיעה בחריפותה והפתיעה בכלל. נדמה היה שהצליחה להפוך את הבריזה לנעימה אפילו יותר.
סטייק ארמיס

לעיקריות בחרנו בזוג הקלאסי: אנטרקוט ופילה. התפריט מציע שני מיני אומצות, כאשר מקור היקרה יותר הוא בעגלה מפקירה – כלומר צעירה, לאחר המלטה ראשונה. הסטייק היה מצוין (135 שקלים) ונצלה כהלכה. גם הסלט הקטן שבחרנו לצדו ראוי לאזכור לשבח. בחרנו גם פילה בקר (128 שקלים) שהגיע בשני נתחים. לידם מוגשים ירקות קלויים ושתי פיסות שומן.

השילוב היה מצוין ועשה לנו שמח, ומשם דילגנו בקלילות אל הקינוח. בהמלצת הצוות בחרנו בקינוח מעולה שלא הופיע בתפריט. במרכז המנה גלידת חלווה, והיא נתונה במעין סלסלה העשויה מקדאיף מתוק-, אך לא מתוק מדי. מעל הכל ניצב טוויל גדול של טחינה גולמית (48 שקלים) שהשלים קינוח מעולה ובדיוק לטעמי: נדיב בכמות ולא במתיקות. 
בריזה מהים. ארמיס

אין כמו חוף הים, ובקיץ בפרט. השילוב בין אוכל ושירות ברמה גבוהה ובין בריזה מהים אינו נפוץ במחוזותינו, למרבה הצער. גם אם חופי אשדוד רחוקים מכם - היכנסו לרכב וסעו לארמיס. גם אני עוד אשוב.

ארמיס, חוף לידו 1, אשדוד. 053-9387682

* הכותב הוזמן כאורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבשר הכי טוב בשלושת הקצבים
 ארוחת ערב באטמוספירה
סמרקנד, את טובה אלינו
שמוליק כהן – מוסד קולינרי בתל אביב
ארוחה שווה בשאול בשרים באור יהודה
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
יודעת לפנק: לחם בשר
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת