נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בתקופה לא פשוטה בבירה הקפואה של המדינה, מזל שישנם עדיין אנשים אופטימיים שלא נותנים למצב להשפיע עליהם, לדכא אותם ולהשאיר אותם בבית. הקור הירושלמי הופך את העיר לאירופאית לגמרי ובמרכז העיר שוקק החיים של יום חמישי ישנן הרבה מסעדות ובתי קופה הצובעים את הרחובות והסמטאות ומעניקים להם קסם מיוחד. באחד הרחובות הראשיים של מרכז העיר, רחוב הלל המפורסם, עומד הביסטרו-בר המעולה ברטה. ברטה מעניקה אווירה אינטימית לסועדיה, רומנטית מאוד וחמימה עם פלייליסט מעולה ובעיקר מנות יפהפיות שמחממות את הלב והבטן בחורף שכזה.

לא רק קפה אצל ברטה
זה מתבקש ולכן בדקתי האם המיתוס שברטה נקראת כך על שם השיר הוא נכון, ושמחתי לגלות שכן. אך ישנו מגוון רב מעבר לקפה: הרבה אלכוהול על שלל גווניו כולל קוקטיילים מיוחדים; מנות ראשונות מפנקות; מרקים נדירים; עיקריות מושקעות וקינוחים מענגים. אז הורדנו מעילים בשולחן צדי ובפינה חמה, שלפנו מזלגות והתחלנו לטעום. 

התחלנו עם קרפצ'יו פילה בקר שהיה מעולה, עם חומץ בלסמי במידה הנכונה, ובמקביל הגיעה הכרובית המצופה שבהחלט עמדה בציפיות. קיבלנו עמה שני דיפים של צזיקי ואיולי, והיה ממש כיף לשחק פינג פונג כרובית בין הרטבים ולנסות להתל בחוש הטעם. כדי להשלים את טריו הראשונות התחממנו עם מרק בצל מעולה עם טעמים חזקים ובתוכו חתיכות לחם קטנטנות אשר הקסימו והוסיפו טעם נהדר. המרק לא היה סמיך, מה שאפשר לתבלינים שבו לבלוט. מרק חובה של חורף.
דג בס ממולא בעגבניות
המלצה חמה
בציפייה דרוכה, ולאחר דיון על השפעות השלג על ירושלים, הגענו בשלווה ובנחת אל המנות העיקריות, וכאן אני רוצה להמליץ על מנת דג מעולה ומשובחת עם טעמים אסיאתיים - מנת דג בס שלם ממולאת בעגבניות שרי ושלל סוגי עלים עם תבלינים הודיים מעולים. קשה לי להעביר לכתוב את הטעם המושלם, כי ישנם ביסים נדירים שמשאירים אותך ללא מילים, וזה אחד מהם. המרקם של הדג היה מעולה, הריחות גרמו לאורחים לסובב את ראשם, ואין ספק שגם בעיר ללא ים ישנן קבלות למנות דג משובחות וטריות.

המנה השנייה הייתה נתח אנטרקוט יפהפה, 300 גרם משקלו, אדמדם ומבויש, אשר נח לו על הצלחת לצד תפוחי אדמה אפויים וציר בקר. גם כאן, חובבי הבשר - אין סיכוי שתתאכזבו. הנתח היה עסיסי וה-300 גרם נעלמו כלא היו. גם תפוחי האדמה היו טריים, פריכים והשלימו את המנה.
האנטרקוט של ברטה
קצת סוכר
הגיע הזמן לחלק המתקתק של הערב, החלק שעושה קלוז'ר מטורף לארוחה נהדרת. החלק הכי רומנטי והמנה שהכי כיף לחלוק יחד היא כמובן הקינוח. אבל אנחנו הגדלנו והזמנו שני קינוחים. האחד, קינוח גבינת תות- טופין, קרם גבינה עשיר ואוורירי עם שכבת תותים. פשוט מעדן. כל ביס היה נהדר, המנה גם צבעונית ויפה ומה יותר טוב מתותים במזג אוויר סגרירי בשילוב מתוק שכזה בפה? הקינוח השני הוא עוגת ביסקוויטים - שכבות של ביסקוויטים וקרם וניל, קראנץ' שוקולד בשכבת גאנש ושוקולד חלב. קינוח מתוק לערב מתוק עוד יותר.

אם תרצו ערב שקט, דייט מוצלח, רומנטי וטעים - ברטה היא בהחלט המקום בשבילכם. גם הבר העשיר יוכל לפנק אתכם בקוקטיילים מקוריים, וגם המנות נהדרות ותצאו שבעים ומרוצים. אם בא לכם סתם קפה אצל ברטה ושהמלצר יגיד לכם שאתם נחמדים בשביל עשירייה בצד זה גם בסדר. ההנאה מובטחת.

חשבון בבקשה:
כרובית מצופה - 32 שקלים
מרק היום - 30 שקלים
קרפצ'יו פילה בקר - 54 שקלים
דג בס בעגבניות וניחוחות הודיים - 92 שקלים
אנטרקוט 300 גרם - 108 שקלים
עוגת תותים - 34 שקלים
עוגת ביסקוויטים - 35 שקלים
סה"כ: 385 שקלים לזוג נשוי בדייט רומנטי

ברטה, הלל 19, ירושלים. 053-9374971

* הכותב ביקר כאורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם