נגישות
נגישות

חגיגה גיאורגית במסעדת ראצ'ה

ראצ'ה התל אביבית, יפהפייה ומעוצבת, מאכילה ומשמחת את סועדיה עם מטעמים גיאורגיים אותנטיים, מוזיקה משובחת ומגוון מרשים של אלכוהול. טעמנו, שמחנו, וחזרנו כדי לספר. מאת ליטל מנדל

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 29/06/2017, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לאחר שנים רבות ומוצלחות בירושלים, מסעדת ראצ'ה הגרוזינית של לילי בן משה הצטרפה למשחק התל אביבי ונפתחה ברחוב אחד העם, ממש בכניסה לשכונת נווה צדק הקסומה.

המעבר ללא ספק השתלם. ראצ'ה הגיעה השנה למקום הראשון בקטגוריית מסעדות בתל אביב, שנבחרו על ידי גולשי רסט על פי פרמטרים שונים. מסעדות דורגו לפי טיב האוכל, חוויית השירות, ניקיון המקום ופרמטרים נוספים, וכמו כן קיבלו דירוגים וחוות דעת. האלגוריתם של רסט יודע לשקלל את כל הנתונים לאורך כל השנה, ובסוף 2016 נערכה רשימה של 10 המסעדות המובילות שנבחרו על ידי הגולשים. ראצ'ה, כאמור, נמצאת במקום הראשון, וזכתה לביקור מרגש של צוות רסט, שהעניק את מדבקת TOP10 וצלחת מעוצבת למזכרת.

מיד עם הכניסה לראצ'ה אי אפשר לפספס את הצבעוניות והאותנטיות המשקפים את העיצוב המושקע, שמורכב מבר ססגוני ומספר חללים גדולים ומופרדים. ניכרת כאן השקעה בכל פרט ופרט – מהגדול עד הקטן. המסעדה מעוטרת בכורסאות מעוצבות, כלים צבעוניים אותנטיים שלא תראו במקומות אחרים, ואיך אפשר בלי המוזיקה הגיאורגית המתנגנת ברקע, שנותנת לסובבים הרגשה של ערב באווירה קסומה וקצת אחרת.
אווירה שמחה בקצב גיאורגי. ראצ'ה

סיפתח עם איספנחי
תפריט המסעדה בשרי, כשר ועשיר ומתחלק למנות ראשונות, מאפים, מנות עיקריות, קינוחים וכולל מגוון רחב של יינות מקומיים ואלכוהול על כל סוגיו. למנות ראשונות הזמנו איספנחי - טפנד עלי מנגולד, אגוזי מלך וחומץ בן יין (26 שקלים). הטפנד היה במרקם נהדר  ועשיר בטעמים של חומץ, שום ועשבי תיבול.

עוד הזמנו מנת פטריגאני - שכבות חצילים ממולאות בתערובת אגוזים, עשבי תיבול ורימונים (30 שקלים) שהייתה מרעננת ועדינה, ומורכבת מחומרי גלם טריים וטובים.

ואיך אפשר בלי שוטיס פורי - לחם הבית ( 14 שקלים) שהגיע בליווי רוטב שום רענן וקליל. הלחם הגרוזיני היה חם וטרי והשתלב מצוין עם הטפנד והחצילים כתוספת נפלאה למריחה על הלחם.
טפנד מנגולד

מומלץ ביותר לא לוותר על טעימה ממחלקת המאפים המפוארת של המטבח הגיאורגי, שבגזרתה ניתן למצוא את כיסוני החינקלי המוכרים, סהרוני הצ’יבורקי הפריכים וכמובן החצ'פורי - המאפה הגרוזיני המפורסם ביותר של העדה.

פנקייק גרוזיני
לאחר התלבטות קשה  נפלה החלטה  והזמנו את מנת הבליני – פנקייק גרוזיני ממולא חלקי פנים ובצלים (40 שקלים), אחת המנות הנפוצות ביותר במטבח הגיאורגי, שהייתה מצוינת אף היא והכילה מילוי נהדר של בשר עשיר בטעמים. חלקי פנים הם מעדן נפלא, כשעושים אותו נכון, ובעיקר כשמשדכים אותו לבצק שעוטף ומאזן את הטעמים החזקים.

כנהוג בתרבות המקומית שעשירה באלכוהול, לגמנו צ'ייסרים של צ'א צ'א, המשקה הגרוזיני הלאומי שהיה חזק , ירד חלק בגרון והכניס אותנו יותר לאווירה.

למנה עיקרית לקחנו בקוריאני - קבב כבש (86 שקלים) שהגיע בליווי אנטיפסטי של בטטה, קישואים ותפוחי אדמה פריכים בצד (אפשר להמיר את תפוחי האדמה בסלט). הקבב היה מתובל כמו שצריך ועשוי בדיוק במידה הנכונה, עסיסי ועשיר בטעמו, והשתלב מצוין עם הירקות שהיה בעלי מרקם קריספי ופריך.
פנקייק גרוזיני במילוי חלקי פנים

סיום שמח
לאחר שטעמנו ממיטב המטבח הגרוזיני, בחרנו לסיים עם קינוח של סופלה שוקולד חם שהגיע בתוספת בננות טריות ודובדבנים לצד סורבה פטל חמוץ, אשר השתלב נהדר עם הסופלה המתוק,  והיה פשוט פינאלה מושלם לערב מצוין.

לסיום, ניתן לומר שהאווירה המיוחדת של המקום מתאימה גם לזוג שמחפש ארוחה רומנטית בשילוב עם תרבות וחוויה קולינרית מגוונת, וגם כמקום לקבוצות גדולות שמעוניינות בחוויה גרוזינית אותנטית, שמחה ועשירה באוכל משובח.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ראצ'ה בתל אביב
053-9387707

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?