נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

השנה החלטנו לבלות את חופשת הקיץ המשפחתית בכרתים. אחרי שהתארגנו על טיסה, מלון על חוף ים ותוכנית מפורטת כיצד להתחרדן ימים שלמים מול גלים מתנפצים, התחלתי לקרוא קצת על התרבות, המנהגים והאוכל המקומיים. מצאתי תאורים מעוררי השראה על טברנות שרוקדים בהן עד אור הבוקר, פירות שנקטפים בשלים ולא רואים לעולם מקרר, דגים טריים, סופלקי, יינות נפלאים, יוגורט ואוזו. ואלו הם רק חלק קטן משלל המעדנים שנפוצים באי היווני. מלא השראה ותאבון, וחסר סבלנות עד לחופשה המתכוננת, קבעתי עם חברי הקולנוען ביקור ביורגוס, הטברנה הכשרה החדשה שנפתחה בטיילת של נתניה.

דנ"א
יורגוס מעוצבת בסגנון שובה עין, עם הקפדה יתרה על העיצוב: כורסאות מרווחות בצבע כחול ולבן, צלחות מצויירות בסגנון יווני, בר מפואר ובו שלל בקבוקי שיכר ומבחר אוזו שלא ראיתי כמותו. מוזיקה ים תיכונית מתנגנת ברקע, מזמינה את העוברים ושבים לשבת ולהתענג על הבריזה הנעימה העולה מן הים.
מבחר מזטים מעולים. יורגוס

התיישבנו במרפסת על כסאות מוגבהים, צופים על עבר הכיכר התוססת. מלצר עם מבטא צרפתי ניגש אלינו ובידו כוסיות זכוכית ואוזו קפוא. כשהגיע לשולחן, מזג מן השיכר אל הכוסות בטקסיות, ובירך אותנו ב"יאמאס!", לחיים ביוונית. המשקה הצונן ירד בגרון בקלילות והעלה סומק בריא בלחיינו.

מנה מנצחת 
כשטעם האניס עוד מלטף את החיך, עיינו בתפריט, שמציע סלטים ומנות פתיחה, מאפים יוונים ודגים טריים. בחרנו לפתוח במיקס מזות (69 שקלים) הנותן הצצה למספר מעדנים יווניים: צזיקי יוגורט, מלפפון ושום, חומוס יווני חמצמץ שהוגש עם רוטב עגבניות ושמן זית מעולה, פלפלים קלויים עם גבינת פטה, זיתי קלמטה, סלט חצילים, ממרח פטה ואריסה והכל התנגב לו בגרסה היוונית לפיתה. עם כל העושר הזה הזמנו עוד סיבוב אוזו, הפעם ממותג אחר (13 שקלים לכוסית), שהיה לטעמנו מענג ומרענן בדיוק כמו הראשון.

המזות היו ארוחה קלילה ונעימה בפני עצמן, ובחרנו לשמור על הקו הקליל גם בעקריות. בחרנו בבסטוניה פסאריה, קציצות דגים חריפות על מצע חומוס ברוטב עגבניות וכוסברה פיקנטי (69 שקלים), ובגבינת חלומי אפויה ברוטב עגבניות (39 שקלים). קציצות הדגים הוגשו על צלחת מצויירת, והמנה היתה ססגונית ומתובלת. אבל הכיף הגדול היה נתח החלומי העסיסי, אשר קיבל קרום פריך באפיה, והשילוב עם רוטב העגבניות הרענן הפך אותו לסטייק חלבי עשיר ומלא טעמים. 
גבינת חלומי אפויה ברוטב עגבניות. יורגוס

חשבון בבקשה 
לאחר סיבוב אוזו אחרון לערב זה, חתמנו את הארוחה בקינוחים אסליים: מלבי (39 שקלים), גלידה מסטיק (19 שקלים) וקפה יווני (9 שקלים). המלבי  של יורגוס הוא גרסה מפוארת לקינוח הים תיכוני האהוב: את מי הוורדים החליפו בתמצית פרחי תפוז, הסירופ האדום הוחלף ברוטב פירות יער, וכל נופת הצופים הזו הוגשה על שערות קדאיף שהוסיפו קריספיות מענגת לכל נגיסה.

אבל ההפתעה הגדולה המתינה לסוף, כאשר טעמנו את גלידת המסטיק המופלאה: מסתבר שמסטיק זה לא רק דבר שלועסים, אלא שרף של עץ ממשפחת הפיסטוק. השרף משמש, יחד עם מי ורדים ושמנת, להכנה של גלידה אוורירית ועשירה בצורה יוצאת דופן. הגלידה החלומית אהובה בכל אגן הים התיכון, אבל איכשהו פסחה עלינו. השף של יורגוס עמל קשה כדי למצוא את המתכון הנכון, וכעת גם אצלנו אפשר ליהנות מן הקסם הקפוא הזה באווירה ים-תיכונית תוססת.

חשבון בבקשה:
מיקס מזות: 69 שקלים
בסטוניה פסאריה: 69 שקלים
חלומי אפויה: 39 שקלים
שני סבבים של אוזו: 26 שקלים
מלבי: 39 שקלים
גלידה מסטיקה: 19 שקלים
קפה יווני: 9 שקלים
עלות הארוחה הסתכמה ב-231 שקלים לזוג.

יורגוס, כיכר העצמאות 12, נתניה. 053-9375727

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא