נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לפני כחמש שנים הוקם הסניף הראשון של לחם בשר בנמל תל-אביב. פתיחת מסעדת בשר איכותית בכשרות בד"ץ היה מעשה אידיאולוגי, שהתברר גם כהברקה עסקית; לחם בשר היתה הראשונה מלא את הוואקום הקולינרי בקטגוריה. לאור התרחבות הרשת לשבעת סניפיה, והקהל המגוון אשר פוקד אותה בנאמנות, מסתבר שהביקוש היה עצום. התפריט של לחם בשר מתמחה במנות שכולם אוהבים, כמו בשר ודגים טריים. כפי שמעיד עליה שמה, תמצאו פה גם מאפים ייחודיים, וסליחה על הספויילר - גם קינוחים כשרים ומהממים.

מנהטן זה כאן
אשתי הצטרפה לביקור בסניף החדש של לחם בשר באזור המשרדים המתפתח בתפר רמת-גן-בני-ברק. למעט עבודות התשתית של הרכבת הקלה, תזכורת מאובקת להיותנו בלבנט, התחושה ברחובות היא אמריקה. נפעמים ממבני הזכוכית, נבלענו אל חניון ידידותי בבטנו של אחד מגורדי השחקים. מרגע שחנינו, תוך שתי דקות כבר היינו ישובים בנוחות על ספות העור הרכות של לחם בשר.
נתחים משובחים, ובשר מטופל כהלכה. לחם בשר

קבלת הפנים היתה לבבית, ומארחת חיננית הובילה אותנו לשולחן. תוך דקה הספיקה לצייד אותנו בתפריטים. לאחר שהעפנו מבט בתפריט, שההיצע בו רחב אך לא מתיש, סיפרה לנו המארחת על ארוחת הצהרים העסקיות ועל הספיישלים לאותו היום. לאחר התלבטות קצרה קבלנו החלטה ומסרנו למלצרית. אגב, מקצועיות, לבביות ויעילות הצוות ילוו את כל הביקור, ומעידים על טיבה של המסעדה.

המסעדה מעוצבת בסגנון עכשווי, המשלב יוקרה עם אלמנטים גסים בניגודיות מקסימה שכזו: בר מעץ משובח שמאחוריו שלל בקבוקים, לצד קיר בחיפוי לבנים תעשייתיות, נברשות מפוארות עם פרזול אומן על רקע רצפת בטון חשוף, שולחנות ערוכים עם בקבוק יין, עם פינות ישיבה של דיינר.

לחם בשר בבני-ברק מארחת קהל סועדים מגוון, חלקם עובדים באזור, חלקם מגיעים ממרחק. דתיים וחילוניים. בשעות הצהריים זו הבחירה הטובה באזור לעסקית, ובערב מדובר במסעדת שף שקטה ואיכותית. בקומה השנייה של המסעדה נערכים אירועים וכנסים של עד 180 משתתפים, ובימי שישי נערך יריד אוכל גורמה למי שרוצה להתענג בבית על "אוכל של מסעדות".

אחר צהריים טוב
התפריט העסקי כולל מנת פתיחה, עיקרית ושתיה, ואפשרות להזמין בירה מהחבית וקינוח במחיר מוזל. טווח המחירים של הארוחות העסקיות נע בין 69 שקלים ל-119 שקלים. נאמנים למשנתו של בן-גוריון התחלנו איפה שקל, והזמנו קרלסברג צוננת (15 ש"ח תוספת לעסקית), סלט ירוק ברוטב  ויניגרט הדרים וסלט פטריות חם. סלט הירוקים היה רענן וקליל, בעוד סלט הפטריות היה מורכב וטעים: פטריות שמפיניון חצויות הוקפצו בפלאנצ'ה עם רוטב טריאקי וצ'ילי אדום, והוגשו על ברוסקטה משוחה בשמן זית משובח ושום. העסיס שניגר מן הפטריות נספג בפרוסות הלחם הקלויות, והיה תאווה לחך. 
פשוט דג מושלם. לחם בשר בני ברק

מנה מנצחת
בבחירת המנות העיקריות רצינו לגוון ובחרנו בפרוסות סינטה על מצע פירה ובטטה צלויה (נכלל בארוחה ב-119 שקלים), ובדג לברק בגריל עם אורז וירקות (נכלל בארוחה ב-79 שקלים). פרוסות הסינטה נצלו לדרגת מדיום מדויקת, הוברשו בשמן זית עם עשבי תיבול, והוגשו בצלחת חרס מאורכת לצד פירה עשבוני וטעים, ובטטה מבושלת שעוטרה בפסי צריבה חינניים ונבטוטי סלק לפני שעלתה לצלחת. 
איכות הבשר היתה גבוהה, דג הלברק היה לא פחות ממושלם: הדג נאפה כשהוא משוח במעט שמן ובמלח גס, ועורו הפך פריך ומתפצח. סימני החריכה החמיאו למראהו, ואף הקנו טעם גריל מענג.

התוספות למנה הוגשו בצלחות נפרדות, בעוד הדג הוגש בצלחת חרס ארוכה שאפשרה לו לנוח בנחת, ולי אפשרה ליהנות מבשרו העדין והטעים, מבלי לחשוש שיתנגש בתוספות ויספוג נוזלים, או שיותיר עצמות מפתיעות במימהן. ההגשה של המנות היתה מרשימה ומפתה, וניכרה מחשבה בבניית המנות ובהתאמה הכלים לתכולתן. ובכלל, התרשמנו כי המנות בלחם בשר יפות, טעימות וגדולות, ונותנות תמורה יפה לכסף.

כאשר פונו הצלחות והוגשו לנו מטליות לחות לנקות ידיים, המלצר החביב סקר את הקינוחים. סקרנותנו נתפסה בקינוח שרק מלשמוע את תאורו נמלא פינו ריר. מדובר בגלקסיה, כדור שוקולד בלגי האוצר בתוכו קרם אגוזים, ומוגש על קראמבל עוגיות. מול הלקוח, מוסיפים את הנדבך האחרון במנה - סירופ שוקולד חם אשר מתיך חלק מן הכדור וחושף את הקרם הכלוא בו (28 שקלים תוספת לעסקית). עם אספרסו קצר וטעים היה זה קינוח נהדר, ללא פשרה על טעם לטובת כשרות. מתיקות הקינוח מסכמת היטב את תחושת הנועם שנותרה בנו בתום הביקור. עלות הארוחה הסתכמה ב-241 שקלים.

חשבון בבקשה:
עסקית דג: 79 שקלים
תוספת בירה: 15 שקלים
עסקית סטייק: 119 שקלים
תוספת קינוח: 28 שקלים
סה"כ: 241 שקלים לארוחה זוגית

לחם בשר, מצדה (כנרת) 9, בני ברק. 053-9383793

* הכותב היה אורח המקום 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא