נגישות
נגישות

ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר

סוף כל סוף יש אלטרנטיבה מצוינת לארוחה איכותית באזור השרון. זויה גריל בר, על כביש החוף, מציעה מנות מעולות, נדיבות, אווירה טובה ומחירים הוגנים. שווה ביקור

מסעדות במרכז חדשות מהצלחת
אביגיל חריש
תאריך פרסום: 18/05/2017, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זויה גריל בר, מסעדה חדשה על כביש החוף, ליד מחלף פולג. בשרים על האש, דגים, סלטים, ממולאים ועוד. לפני כחודש נפתח המקום, בבעלותו של מוטי סטרוקובסקי, הבעלים של מסעדת אבראג' הותיקה והמצוינת ביפו העתיקה. מוטי רצה לפתוח מקום שיהווה אלטרנטיבה שפויה באזור השרון, לכל מי שמעוניין לאכול טוב בלי לקרוע את הכיס.

הקונספט שנבחר הוא מסעדת גריל ישראלית, המציעה תפריט גדול ועשיר, שבו כל אחד יוכל למצוא את טעמו. זויה מתאימה לארוחות משפחתיות, לאירועים, וגם לארוחות זוגיות  בשעות הערב. המקום פתוח מהצהריים, ובקרוב ייפתח גם בשעות הבוקר וימכור, בין השאר, כריכים לעוברים ושבים, ומן הסתם – בהיותה ממוקמת על כביש 2, יש כאן לא מעט כאלה בבקרים.  
סלטים מקוריים בנדיבות גדולה

סלטים עם קריצה 
הגענו אל זויה בשעת צהריים באמצע השבוע. בתוך דקותיים הגיעה אל השולחן פלטת סלטים, אבל כשאומרים 'פלטת סלטים' במסעדה בסגנון מזרחי, חושבים על הסלטים הקבועים: סלט כרוב סגול במיונז, סלט קצוץ, חצילים בטחינה וכו'. בזויה מדובר בעולם אחרי לגמרי של סלטים מעניינים, משובחים ומקוריים.

אז מה היה לנו שם? סלט עדשים ירוקות עם בצל סגול ועשבי תיבול, ברוטב חמצמץ שהלימון בו שולט אבל לא משתלט על הטעמים; סלט פלפלים קלויים צבעוני, מתקתק ומעולה; סלט בטטה ועשבי תיבול; פטריות בתחמיץ; כרובית בטחינה; סלט חצילים בטעם כבד עם טעם מנצח ומרקם מעולה, וסלטים נוספים. כולם טריים, טובים. תענוג. את הפיתות החמות השארנו בצד, כי פשוט לא הצלחנו להפסיק לאכול את הסלטים ופחדנו להתמלא. 
קובה הבית של זויה

קיבלנו 3 יחידות של קובה הבית. קובות יפהפיות, עדינות בטעמן וגם במרקמן. אפילו את החומוס המעולה של המקום הספקנו לנשנש בטרם הגיעו העיקריות.

לא התאפקנו והזמנו גם את העראייס: רבעי פיתות מטוגנות עם מילוי של בשר טחון, בצל ירוק וטחינה. מבחינתי זו מנה שיכולה לסגור לי את הפינה, אבל ידעתי שחלק הארי עוד לפנינו. ובכל זאת, מכיוון שהעראייס היה כל כך טוב, לא יכולתי שלא לאכול לפחות שתי חתיכות. זה אמנם יעלה לי בעוד 10 דקות של המתנה עד שאצליח לאכול שוב, אבל זה היה שווה את זה.

זויה היא, כאמור, מסעדה יפה ונעימה. ניכר שההשקעה בעיצובה היתה רבה, וזו ללא ספק אחת ההפתעות המשמחות שיצא לי להיתקל בהן לאחרונה. הגישה אליה מאוד נוחה: יורדים ממחלף פולג לכיוון תל אביב, ונכנסים אל מתחם תחנת הדלק.

באזור השרון יש לא מעט מסעדות, אך קשה למצוא מסעדות טובות מהסוג הזה. אני לא בטוחה שאפשר לכנות את הז'אנר כ'מסעדה מזרחית', כי מדובר כאן בכזו מהסוג המשודרג ביותר. סלטים למנה ראשונה – יש. מנות בשריות על האש – יש. אבל יש כאן הרבה מעבר לזה. מנות מיוחדות, שירות מקצועי, סדר וניקיון, עיצוב מרשים. ואגב, המקום מושלם לאירועים.
מקום גדול, מרווח ומתאים לאירועים

ועכשיו לעיקר
מלאות כמעט לגמרי מכל הטוב הזה, הגענו אל העיקריות הנכספות. הזמנו קבב חלאבי – מנה חדשה שיוצאת עכשיו בהרצה, ומעורב ירושלמי.

קבב חלאבי – קבבים ברוטב עגבניות וירקות, אפויים במחבת שעטופה בבצק. המנה שהגיעה היתה נהדרת. הקבבים היו מתובלים היטב, הרוטב היה סמיך ועשיר, וטבילת הבצק בו היתה האקט הכי אותנטי שהיד מבקשת לעשות כשהיא קבלת מנה כזאת. אני מקווה שהיא תיכנס כמנה קבועה בתפריט, כי היא פשוט מצוינת.

המעורב הירושלמי (כבדים, לבבות וחזה עוף) גם הוא היה מוצלח ביותר. העוף נותר עסיסי, גם הלבבות. הכבד היה עשוי במידה נכונה, והתיבול היה מושלם. רצינו לנסות גם דגים, אבל את זה נשמור לפעם הבאה.

לסיום סיומת, לגמנו קפה מצוין, כאשר מקום לקינוחים כבר לא נשאר. 
קבב חאלבי. מקווים שיישאר קבוע בתפריט

זויה עושה את הכל בגדול ובלי פחד: המנות יפות וגדולות, חומרי הגלם איכותיים, המגוון מרשים, והאווירה הנעימה כאן מנתקת לגמרי מהסביבה. הגישה לכאן נוחה, יש כאן חניה בשפע, ולא בכדי המקום פתוח רק חודש וחצי, אבל הספיק כבר לערוך כמה וכמה אירועים.

אין לי ספק שנשוב בקרוב, והפעם עם כל המשפוחה.

מחירים:
סלטים: 25 שקלים לסועד בהזמנת מנה עיקרית
עראייס – 32 שקלים
3 יחידות קובה – 21 שקלים
מעורב ירושלמי – 60 שקלים
שליש גולדסטאר מהחבית – 25 שקלים

זויה גריל בר, תחנת הדלק אחרי פולג לכיוון דרום, כביש 2. 053-9375792

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
5 קינוחי שוקולד במסעדות שחייבים לזלול
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא