נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

צורתו המעוגלת של הר תבור משכה וסקרנה אנשים עוד מתקופת המקרא. להר חשיבות במסורת היהודית, הנוצרית והמוסלמית. ולמרגלותיו הייתה צומת דרכים חשובה: "דרך הים".  סוף החורף ותחילת האביב הוא זמן קסום לטיולים באזור התבור. פריחת הרקפות, כלניות, עירית גדולה וכדן סגול מקשטים את ההר הירוק, שבפסגתו כנסיית ההשתנות וממנה נוף מדהים לארבע רוחות השמים.

14 סלטים על השולחן
יצאנו בשישי בצהריים עם הילדים לטיול רגלי (ללא מסכים) כדי לראות את ההר, את הפריחה והבטחה שנסיים במסעדה טובה שילדים אוהבים. בדרך ראינו מטעי שקדיות בשיא פריחתן. בפינת מורשת הקרב סיפרנו על מסעו של המצביא הצרפתי הנודע נפוליאון שבשנת 1799 גבר על כוח עות'מני גדול פי 5 בקרב התבור הנודע (שכיום היסטוריונים טוענים שהקרב לא היה בדיוק על הר תבור, אבל מטעמי תעמולה ודת בחר נפוליאון לשייך את הקרב ההירואי להר הזה).
מג'דרה לבנונית. צילום: טלפז תקשורת

לאחר שנהנינו מהטיול, פתחנו את המסכים לחפש את המסעדה הממולצת באזור, והגענו אל מסעדת אלכרמה אשר בכפר תבור. המסעדה נמצאת "באזור התיירותי" של הכפר, ליד יקב תבור הנודע וליד מוזיאון המרציפן. הגענו במצב של רעב מתקדם, ולכן שמחנו לקבלת הפנים הלבבית של של ג'רי, בעל המסעדה, אשר מיד הושיב אותנו, וכהרף עין נפרשו 14 סלטים על השולחן. חלק מהסלטים היו הסלטים המוכרים לכולנו: תירס, טונה, כרוב לבן, סלט טורקי וכדומה, אבל בנוסף להם הגיעו כמה סלטים נהדרים שכולם נהנו מהם – ראשית, טחינה מצוינת , לאחר מכן חציל עם אריסה ושומר טרי בחומץ.

מכיוון שרמת הרעב היתה גבוהה, החלטנו להזמין גם פחמימות למנת ביניים, ובהמלצתו של ג'רי בחרנו במג'דרה הלבנונית. בשונה מהמג'דרה ההמוכרת בישראל, המג'דרה הלבנונית מורכבת מעדשים ובורגול במקום אורז. ביחד עם המג'דרה הזמנו שיח אל מחשי - קישוא בלדי (קישוא מעוגל) ממולא בבשר מבושל עם יוגורט עזים; מנה מקומית חמה ומעולה אשר מייצגת את המטבח הגלילי והלבנוני.

חמצמצות לבנונית
אחד המאפיינים של האוכל הלבנוני הוא שימוש נרחב בלימון, כך שחמיצות מעודנת של האוכל ניכרת כמעט בכל מאכל לבנוני מבוסס ירקות טריים. כך בסלט הטבולה הנהדר וגם בסלט היווני ובעלי גפן.

למנות עיקריות בחרו הילדים בקבבים - קבב המבוסס על כ-70% בשר עגל וכ-30% בשר כבש (על מנת לתת עסיסיות, מעט שומן ושילוב טעמים). מכיוון שהקבבים נגמרו חיש מהר, ומכיוון שהילדה שבחבורה שאלה אם אפשר לאכול כזה קבב כל יום, ברור כי הבשר היה מצוין והתאים לחיך הילדים.

עבור המבוגרים בחרנו להזמין מנות  שהמסעדה מתמחה בהן. הראשונה שבה בחרנו היא מנת השף - סטייק חציל מטוגן עם בשר וטחינה, על מצע של חצילים טריים, שכבה של בשר טחון ומעליו טחינה קרה ועגבניות. חלקנו גם שיפודי כבש. שתי מנות בשר מצוינות שהשאירו טעם של עוד. הבשר באלכרמה נבחר בקפידה וניחן שהוא טרי ואיכותי. 
עלי גפן באלכרמה. צילום: טלפז תקשורת

הצלחות התרוקנו, ולנו רק נותר להצטער על כך שלא היה לנו מקום לטעום מנות מקומיות וייחודיות נוספות. משיחה עם המלצר התברר כי אמו של ג'רי, רוזט, מכינה את כל המאכלים במסעדה בעבודה ידנית "כמו פעם", דבר אשר ניכר באוכל. ממבט נוסף בתפריט ראינו את אפשרות הבחירה בעסקית לבנונית, אשר מוגשת בצהריים, ויש בה את כל נפלאות המטבח המקומי. 
עסקית לבנונית. צילום: טלפז תקשורת

במידה ואתם לא מגיעים בצהריים, כדאי לנסות את המנות שמרכיבות את העסקית הלבנונית, שכן הן אלו שמייצגות את המטבח בכבוד. חזרנו הביתה אחרי יום של טיול מקסים וארוחה מצוינת שכולם נהנו ממנה.

חשבון בקשה:
סלטים לארבעה: 30 x 4 = 120 שקלים
שיח אל מחשי: 60 שקלים
מנת השף: סטייק חציל מטוגן עם בשר וטחינה קרה - 59 שקלים
שיפודי כבש: 95 שקלים
שתי מנות קבב ילדים: 70 שקלים
שתיה קלה: 18 שקלים
סה"כ: 422 שקלים, וכמובן שהטיול בתבור בחינם

אלכרמה, כפר תבור. 053-9372562

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי