נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מי היה מאמין שבמתחם קולנוע נוצץ בכניסה לעיר הקודש מסתתר אחד הברים הכי מושקעים בארץ?

הפטריק'ס ממוקם מאחורי כניסה תמימה למראה באחת משדרות החנויות ובתי הקפה של מתחם הסינמה סיטי. חנייה חינם ובשפע, ריח של פופקורן טרי, פרסומות של סוף העונה בחנויות הבגדים ועשרות ירושלמים שמנסים לשרוף כמה דקות לפני שמתחיל הסרט. כל זה קורה בניגוד מושלם לחוויה שמצפה לנו בפטריק'ס.

הגודל כן קובע
לקח לנו כמה דקות להבין איפה אנחנו נמצאים. אחרי שעברנו את מסדרון הכניסה הצר נחתנו בעולם אחר. כל פרט ופרט בהיכל הענקי שידר לנו איכות ויוקרה. נברשות הפיצו אור חמים ועדין, רהיטי עץ כהים נעימים למגע, ויטרינה מפוארת של וויסקי מיושן ומלצרים מנומסים עם שלייקס ופפיון שחור חמוד. אנחנו מתיישבים באזור הספות המפנק ומשקיפים על ההתרחשות. שכחנו לגמרי שהבר האירי הסופר-מושקע הזה שוכן בליבו של קניון ירושלמי תוסס.

האווירה בפטריק'ס בשעות הערב היא אווירה שמחה וצעירה. אמנם תראו כאן אנשים מכל הגילאים, אבל כולם, ללא יוצא מן הכלל, מחזיקים כוס שיכר ביד ומפטפטים ללא הרף. 
אחד הברים הכי מושקעים בארץ. פטריק'ס

בירות ונשנושים
אנחנו מתחילים את הערב בשתי בירות מהחבית: מרדסו (39 שקלים) וקסטיל רוז' (39 שקלים), בירות עוצמתיות, עשירות בטעמים עמוקים ומתוקים שהתברכו באחוזי אלכוהול גבוהים במיוחד. אל השולחן שלנו מצטרף מאיר, הבעלים והנשמה מאחורי המיזם המטורף הזה. מאיר שואל מה נרצה לנשנש, והתשובה מהירה ביותר - פיש אנד צ'יפס (69 שקלים). קלאסי. אל השולחן מגיע מגש גדול ובתוכו ערימת צ'יפס דקיקים ופריכים עם תיבול פיקנטי, ומעליו כמות יפה של אצבעות דק עסיסי.

מאיר מספר לנו שהמקום מספק אופציה מעולה לאירועי צהריים. אני מדמיין את חברי הכנסת המחויטים מתחמקים מדיונים משעממים במליאה, חוצים את הכביש ומתיישבים מול סטייק אנטריקוט ענקי ובירה בלגית משובחת. לצערי הדמיון שלי הפליג קצת רחוק על גלי האלכוהול. בשעות הצהריים המקום מארח עד 160 איש לסעודות ואירועים מיוחדים; השולחנות ערוכים, המלצרים מוכנים ומטבח השף משגר לאורחים מנות בסטנדרט הגבוה ביותר.

עוד אוכל, עוד שתייה
מתוך המבחר הבלתי נגמר של בירות מסקרנות, אנחנו בוחרים בצמד נוסף: בלגית בהירה "פילו" (39 שקלים) וגרמנייה באוורית מעוננת, "קלר" (33 שקלים). עם הסיבוב השני מגיעות גם שתי מנות עיקריות: המבורגר הבית (65 שקלים) עם סלסלת צי'פס ושלישיית נקניקיות בקר על תפו"א אפוי וסלסת עגבניות (39 שקלים).

למרות שמדובר במנות פשוטות לכאורה, ניכר שיש במטבח מגע של שף. המנות נראות טוב, נדיבות, חומרי הגלם מצוינים והטעם נהדר.

הסיפור של מאיר
האמת, צריך הרבה מאוד אומץ ותעוזה כדי לייצר את הניתוק המוחלט בין העולם שבחוץ ובין החוויה הטוטאלית של PATRICK'S. המקום הזה הוא הרבה מעבר לבר או קפיצה קטנה לחו"ל; יש בפטריקס מכלול של גורמים המתנקזים כולם לאיש אחד. 
ההמבורגר של פטריק'ס. תמונה באדיבות המקום

הראש, הלב והנשמה של מאיר מניעים את כל הגלגלים של המכונה המאוד מורכבת הזאת – והוא בכלל לא אוהב אלכוהול. בגיל יחסית צעיר פרש מאיר מהמשטרה לאחר שזכה בעיטורים ופיקד על כוחות שזכו לאותות הצטיינות והחליט להגשים חלום. אני מצאתי דווקא קווים מקבילים בין עבודת השיטור בירושלים לבין ניהול עסק מצליח.

מאיר מודה שהערכים שהנחו אותו בעבודה המורכבת ברחובות ירושלים מול אוכלוסייה מגוונת, ורלוונטיים גם בתוך העולם המנותק של הפטריקס. לא האמנתי שבליבו של פאב אירי אתרגש מסיפור על דוגמה אישית, נאמנות וחיבור עמוק למקורות.

עם סיפור מתוק צריך גם שוקולד
הזמנו מנת קינוח "פררו רושה" (42 שקלים), שכבות מפנקות של שוקולד וקראנץ', ולצידן קרם עשיר עם שברי עוגיות נימוחות. 
PATRICK'S. תמונה באדיבות המקום

אנחנו יודעים שממש כמה מטרים מאיתנו נמצאים מאות אנשים שצופים בסרט אקשן מטופש או קומדיה רומנטית קלילה, שמעבר לכביש נמצאים הכנסת ובית המשפט העליון; אבל דווקא כאן, על הספה של הפטריק'ס, אנחנו מרגישים לרגע כמו המקום הכי שפוי בעולם.

חשבון בבקשה: 
בירה מרדסו – 39 שקלים
בירה קסטיל רוז' – 39 שקלים
בירה קלר – 33 שקלים
בירה פילו – 39 שקלים
פיש אנד צ'יפס – 69 שקלים
המבורגר – 65 שקלים
נקניקיות – 39 שקלים
פררו רושה – 42 שקלים
שורה תחתונה: 365 שקלים לבילוי קולינרי ואלכוהולי לשני אנשים

PATRICK'S, סינמה סיטי ירושלים. 053-4247104

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פטריק'ס בירושלים
053-4247104

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
מסעדת לה בוקה מתחדשת
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם