נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אם הייתי צריך לתאר את מסעדת עלה גפן במילה אחת, הייתי בוחר במילה "הפתעה", ובמובן הטוב של המילה.

אז מה בדיוק הפתיע אותי ומה כל כך טוב במסעדה שנפתחה לפני כשנתיים, ושלצערי ביקרתי בה לראשונה רק אתמול? ובכן, בקיצור ולעניין - אוכל ערבי עילי,  שבשבילו יש סיבה טובה להגיע במיוחד לקריית אתא. או במשפט מדויק יותר: מסעדת עלה גפן מצדיקה נסיעה מכל מקום בארץ, פחות או יותר, ישירות למתחם I-Way שבקריית אתא.

תענוג לעיניים 
אין לי ספק בכלל שמוטיב ההפתעה מכה בכל מי שנכנס למסעדת עלה גפן בפעם הראשונה, כבר מהצעד הראשון במקום, כשהמבט מופנה כלפי התקרה הגבוהה ובדרך חולף על פני נברשות עץ וברזל מעוצבות. מהתקרה המבט פונה שמאלה אל קיר המדפים המלאים בפריטים משובבי עין כמו ארגזי עץ עמוסי בקבוקי זכוכית בעיצוב נוסטלגי, צנצנות זכוכית גדולות עם פירות ועציצים עם עשבי תבלין. בדרך לשולחן חלפו המבטים של רועי, שותפי לארוחה וחברי משכבר הימים, על פני המטבח הפתוח, המעוטר באריחי חרסינה מצוירים, טאבון ענק וכלי בישול עתיקים שתלויים על הקיר מעל הטאבון.   
קובה מקלאייה של עלה גפן

אז מה היה לנו שם?
לא פשוט לבחור מנה ראשונה בעלה גפן. כל המנות עושות הרבה כבוד למטבח הערבי המסורתי, אבל בה בעת פוזלות לכיוון העתיד והבישול המולקולרי. אחרי עיון ממושך מהרגיל, החלטנו ללכת על שלוש ראשונות: קובה מקלאייה (42 שקלים), פאטיה סורייה (58 שקלים) ולבנה ביתית (46 שקלים).

הלבנה הביתית הנהדרת שובצה באגוזי מלך והוגשה לצד עגבניות שרי, קרעי מוצרלה וטבעות בצל סגול שתובלו בזעתר בלדי ושמן ירוק, כשאת כל הטעים הזה ליוותה פיתה ביתית לא פחות ממושלמת. ארבע יחידות הקובה שמולאו בבשר טלה נחו על סלט מצוין של עדשים שחורות ובצל מטוגן, וכל זה הוגש על צלחת שקושטה בנגיעות עדינות ומדויקות של קרם גזר, קרם עדשים שחורות, קרם סלק וטחינה. טעמי הטלה השתלבו מצוין עם הקרמים עזי הצבע, עלי האפונה שפוזרו על הצלחת הוסיפו למנה רעננות מבורכת, והיחס בין המעטפת למילוי היה אידיאלי: ציפוי סולת דקיק אך לא מתפרק ומלית נדיבה, אך עם זאת אוורירית ולא מוגזמת.

בתפריט כתוב ש"פאטיה סורייה" הם נתחי פילה בקר בשמן זית וחמאה מזוגגת, המוגשים על מצע גרגירי חומוס חמים וטחינה ומעוטרים בלחם קלוי, צנוברים ופטרוזיליה. בפועל קיבלנו מנה שהזכירה יותר מכל דבר אחר חומוס עם בשר. ההבדל היחיד הוא שמדובר כאן במנת חומוס עם בשר שהכין אחד השפים היותר מוכשרים שצמחו כאן בשנים האחרונות. זה אומר שהבשר היה איכותי בצורה בלתי רגילה, שמרקם הטחינה וגרגרי החומוס הרכים הצליח להימנע מהכבדות הכמעט בלתי נמנעת, ושקוביות הלחם הקלוי (קרוטונים בשפה פשוטה) שברו את הטקסטורה של הטחינה והוסיפו מרקם מעניין שהורגש מהביס הראשון ועד לאחרון.

ממשיכים לעיקריות בעיניים עצומות
את המנות העיקריות בחרנו כמעט מבלי לעיין בתפריטים, כי בשלב הזה כבר היינו מאוהבים מעל הראש וסמכנו על עומר עילואן השף והאגדה, בעיניים עצומות. אם כך, אחרי התלבטות קצרצרה, רועי בחר בשישברק (87 שקלים), בזמן שאותי שבתה מנת הקבב חאלבי (79 שקלים). 
כיסוני הבצק הקטנטנים של רועי מולאו בבשר טלה בתיבול בהרט ובושלו ביוגורט כבשים. זו הייתה מנה קלאסית שזכתה לקריצה מולקולרית, שכן מעל לכיסונים שנחו ביוגורט החם שבושלו בו, ריחפה קציפת יוגורט קרה.

מנת הקבב שלי הגיעה כמקובל בתוך קערה לוהטת עם מכסה בצק אפוי, שבדיוק נשלפה מהטאבון. המלצרית החביבה שלנו ניתקה עם סכין חדה בתנועה זהירה אך נחושה בדיוק חצי מהמכסה הטעים, ואת המחצית המשוחררת קיפלה בזריזות מעל למחצית שנותרה מעוגנת לכלי ההגשה. אדי רוטב העגבניות העשיר, הניחוחות של קציצות הקבב והמראה המלבב גרמו לי לסחרחורת, אבל היו סמוכים ובטוחים שהיא לא בדיוק הפריעה לי לחסל את המנה העשירה והארומטית הזו, תוך פחות מעשר דקות. 
הקינוחים היו ההפתעה הגדולה של הערב. עלה גפן

לסיים בענק
הקינוחים היו ללא ספק ההפתעה הגדולה ביותר בארוחה. ראשית, מדובר בשמונה קינוחים, כולם כמובן מיוצרים במקום וכל אחד מהם ייחודי ומרשים בדרכו. חלק מהקינוחים צמחוניים וישנם גם כאלה המתאימים לטבעוניים, בדומה למנות רבות בתפריט של עלה גפן. אבל מעבר לזה, אם לאורך הארוחה הבישול המודרני והמולקולרי הצליח להשתחל ברמזים בלבד, הרי שבסקציית הקינוחים, הוא כבר הרגיש בשל מספיק כדי לככב.

אני בחרתי בבקלאווה קרמו שוקולד (52 שקלים) ורועי הלך על מפרוקה חלאבית (52 שקלים). אני מודה שבחיים לא הייתי מנחש שמה שהוגש לי זה בקלאווה, כי על הצלחת שלי נחו שכבות של שערות קדאיף, מוס פיסטוק, שקדים מקורמלים וגנאש שוקולד, קרם שוקולד וספונג' קקאו. השכבות הדקיקות ומגוון המרקמים, הצבעים והטעמים, עשו לנו נעים בעיניים וגם בפה כמובן. אבל מוצלחת אף ממנה הייתה המפרוקה של רועי: שתי דיסקיות של מרציפן פיסטוק חאלבי ביתי חבקו קרם מסקרפונה עם שברי פיסטוק ועל כל הפאר הזה הונחו קוביות ג'לי תות ונגיעות של קרם פיסטוק. מה אומר ומה אגיד? ארוחה שכל כולה חגיגה והתרגשות, הסתיימה במופע זיקוקי די-נור שהוגש בצלחות מעוצבות.

אם כבר יצא לכם לאכול בעלה גפן, אתם ודאי מסכימים עם כל מילה שכתבתי. אם טרם הספקתם, אמליץ לכם להזדרז. לסיום, אני יכול רק להתנצל בפני עצמי על כך שהיהירות החיפאית שלי מנעה ממני להגיע לשם קודם, אבל אני מאמין שאפצה את עצמי על כך כמו שצריך בחודשים הקרובים.

חשבון בבקשה
קובה מקלאייה (4 יח') - 42 שקלים
פאטיה סורייה - 58 שקלים
לבנה ביתית - 46 שקלים
שישברק -87 שקלים
קבב חאלבי - 79 שקלים
בקלאווה קרמו שוקולד - 52 שקלים 
מפרוקה חלאבית - 52 שקלים
שורה תחתונה: 416 שקלים לזוג לארוחת שף כהלכתה

עלה גפן, שדרות ההסתדרות 271, קריית אתא. 053-9368799

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי