נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בשירו המפורסם של אריאל הורביץ, רנה, הוא מציע לכוכבת הקולנוע האמריקאית רנה זלווגר לעבור לגור איתו במוצקין. באותם ימים שיחקה רנה בסרט ג'רי מגוויר ("show me the money") ועוד היה שווה לראות את מכבי בימי חמישי. היום, כשאנשים מדברים על רנה, כבר ברור שמדובר ברשת בתי הקפה הצפונית RENE, רשת שהחלה את דרכה בשנת 2003 בראש פינה ומתרחבת בהדרגה לנקודות נוספות בצפון הארץ (ובהמשך למרכז). לרשת אופי מעט שונה משאר בתי קפה בכך שהעיצוב חדשני וצעיר, המנות גדולות והמחירים סבירים, והכי חשוב - האווירה צעירה ומגוון האלכוהול הרחב.

ברנה תמצאו מגוון גדול אשר יתאים לכל אחד ולכל פורום - מאוכל איטלקי ועד סיני, מדגים ועד קינוחים.

10 סוגים של גבינה על הצלחת 
הגענו אל רנה בערבו של יום שלישי. התרשמנו מהתפתחותה של קרית מוצקין: שכונות חדשות ומתוכננות היטב, עם גינות משחק ודשאים, כמו גם תשתיות תחבורתיות נוחות ומפותחות. בכניסה לרנה אפשר להתרשם מההשקעה בסניף, מהרצפה והקירות ומהתאורה , כאשר כולם יחדיו יוצרים אווירה ביתית, חמימה ומזמינה מאוד. 
RENE קריית מוצקין

לאחר שהתלבטנו ארוכות עם התפריט הגדול והמגוון של המקום, החלטנו על ארוחת SHARING. הזמנו פלטת גבינות ישראליות, ולצידה פוקאצ'ה חמה וטרייה, וכמנת חלוקה שנייה בחרנו בקרפצ'יו סלמון.  פלטת הגבינות הכילה 10 צלוחיות, ובהן מיטב גבינות ארצנו: מהלאבנה ועד הגבינות הקשות למחצה.  
מיד לאחר מכן הגיעה מנת קרפצ'יו סלמון, מנה אהובה על החיך הישראלי. הסלמון שידר טריות ונחתך היטב, ולצידו גבינת שמנת עדינה ומעט צלפים. המנה היתה מצוינת ומרעננת.

קפיצה קטנה לסין
לעיקריות ביקשנו מהמלצרית את שתי המנות המובילות של המסעדה, אך גם למלצרית היה קשה להחליט מי מהמנות הכי טובות, ולכן כיוונו למנה אחת מהמטבח המקומי ואחת מהמטב הסיני. שותפי לארוחה הוא חובב נלהב של המטבח הסיני, ונהנה בכל פעם מחדש מהאוכל המקומי בנסיעות העבודה שלו לסין. 
לבסוף הגיע סלט ישראלי אותנטי, שמכיל את כל הירקות הטובים של ארצנו: חסה, מלפפון, עגבניה, גמבה, בצל ופטרוזיליה קצוצים דק מאוד, ומעליהם נשפכת טחינת הר ברכה וכדורי פלאפל. הסלט מוגש בתוך קערת לחם אכילה, רעיון מצוין ומעשי מאוד. סלט שכולו משדר את תוצרת ארצנו. ירקות איכותיים וטריים בשילוב טחינה מקומית וכדורי פלאפל טובים.
סלט ישראלי עם כדורי פלאפל

המנה השנייה נקראת "חלום סיני" - מנה המשלבת ירקות מוקפצים עם נודלס, ואיתם גבינת חלומי וקשיו קלוי. מנה גדולה וטובה, בעלת טעמים סיניים חזקים, אשר הזכירה לשותפי לארוחה לרגע את שנגחאי.

סיום מתוק
לאחר ששבענו, ולאחר שסיימנו את הסלט ו"שברנו" את קערת הלחם ואכלנו גם אותה, חשבנו ברצינות על אפשרויות הקינוח. צוות המסעדה המליץ שלא לפסוח על הבלינצ'סים שאהובים כל כך על תושבי קריית מוצקין. האפשרויות כוללות בלינצ'ס גבינה וצימוקים, המאפיין את מזרח אירופה, ובלינצ'ס מקופלת ואגוזים שחשבנו שיתאים יותר לארוחה הישראלית בה בחרנו.

הבלינצ'ס מקופלת ואגוזים מגיע עם כדור גלידה לידו ורוטב וניל חם, מה שגורם למקופלת להיות רכה ונמסה בשילוב הבצק המתקתק והדק של הבלינצ'ס. קינוח מצוין המתומחר בצורה הגיונית ונכונה.  בקינוחים אפשרויות מצוינות נוספות דוגמת מלבן שוקולד לבן ואוריאו ועוגת הביסקוויטים הביתית שעבורם הבטחנו שנבוא שוב.

בימי ראשון יש כאן מבצע "קרייזי סאנדיי" (בשיתוף עם רסט) של 1+1 על כל הסלטים.

חשבון בבקשה:
פלטת גבינות בליווי אנטיפסטי – 71 שקלים
קרפצ'יו סלמון –  59 שקלים
סלט ישראלי אותנטי – 59 שקלים  
חלום סיני – 62 שקלים
בלינצ'ס מקופלת –  36 שקלים  
שורה תחתונה: 287 שקלים לארוחה גדולה לשניים

RENE, שדרות ירושלים 1, קריית מוצקין. 053-9373220
 
* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי