נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לטאיפיי הגענו בצהריי היום. המקום היה גדוש סועדים ובקושי נותר שולחן פנוי. רואים כאן ללא ספק סועדים שמגיעים כמעט יום יום אל המסעדה, ומכירים את העסקיות המאוד נדיבות שהיא מציעה.
בכניסה קיבל אותנו משה היקר, והוגשו לנו תפריטים עם ארוחות עסקיות משתלמות ביותר. אני זוכרת את טאיפיי, הייתי פה כבר כמה פעמים, אבל המקום קיבל פנים חדשות ורעננות.

התפריט החדש לא כלל רק אוכל סיני; הוא התחלק למטבח הסיני, הוייטנאמי והתאילנדי. באמת חשבתי לעצמי, איך ייתכן שבעל הבית וייטנאמי והוא לא מגיש כאן את מטעמי ביתו? היינו מוכרחות לטעום את הטעמים החדשים!
האגרולים הוייטנאמים של טאיפיי

לכיוון וייטנאם 
למנה ראשונה הזמנו סלט וייטנאמי (35 שקלים), אגרול וייטנאמי פרש (37 שקלים)  ואגרול וייטנאמי מטוגן (42 שקלים). המנות הגיעו בבת אחת והיינו מוקסמות. למזלי הצטיידתי בחברה מבינת דבר באוכל ובעיקר באוכל וייטנאמי, אולי בעצם אפשר לומר שהיא מבינה בחיים הטובים, ומתוך אינסטינקט של וייטנאמית (ככה היא נראתה לי לרגע) שלפה עלה חסה, הניחה בתוכו אגרול, גלגלה, הוסיפה את הצ'ילי החריף שהיה פרוס בזהירות רבה בצד וטבלה הכל ברוטב המיוחד שהוגש לנו לצד האגרולים המלהיבים האלה.

מוכרחה לומר - התרשמתי, וישר עשיתי כמוה. התוצאה הייתה מבריקה! האגרול פרש היה פשוט פרש, ארוז היטב בדף אורז, ממולא בהמון עשבים טריים, קראנצ'ים ונענע טרייה. האגרול המטוגן לעומת זאת היה עם פרגית עוף ואטריות שעועית דקיקות, נבטים ופטריות פנגוס. על כל ביס בשולחן נשמע ברקע קראנץ' - מצד המילוי של האגרול פרש ומצד הציפוי הדקיק והקריספי של המטוגן. קשה לומר מה היה טעים יותר, אבל שניהם היו ברמה גבוהה מאוד.

פו בו 
הסלט הוייטנאמי היה מרענן מאוד. היו בו חסה, קולורבי, פטריות, אטריות שעועית ומעל הכל בוטנים קלויים בצורה הנכונה. הסלט הזה היה גם ברוטב מאוד מיוחד, שאותו עדיין לא פענחתי, אך ככה זה כשהשף מחליט לשתף את הקהל במטעמי בית אמו. מרגישים שהוא מכין את האוכל שלו.
סלט וייטנאמי

כמעט ולא הספקנו לנוח, וכבר הגיע אלינו מרק הפו בו (65 שקלים), שהוא עוד מאכל וייטנאמי שמעיין חברתי מערוץ החיים הטובים אמרה שאנחנו חייבות לאכול. המרק הוגש בקערה נדיבה יש לומר (או ענקית?) והיו בו אטריות אורז, בקר ושפע עלים טריים שאני לא מכירה. למרק היה טעם ייחודי משלו; קשה להסביר אבל לא דומה לשום דבר אחר שנתקלתי בו. בכף הראשונה ניסיתי להבין מה אני אוכלת ובכף השנייה כבר פחות, ובכפות שאחרי פשוט נהניתי מהטעם המיוחד. משה הגיע ובדק שסחטנו את הלימון למרק, אבל אני הייתי כבר מצוידת הרי במעין (שעיניה נראו לי מרגע לרגע מלוכסנות) והיא כבר סחטה את הלימון עת הוגש המרק לשולחננו.

מפה לשם הגיעה המנה העיקרית הנוספת, הקלאסית, אותה תמיד אזמין במסעדה סינית, ובכל זאת -  שנים שטאיפיי נושאת את דגל המסעדה הסינית (בהא הידיעה) של חיפה בגאון. צ'ו מיין ירקות (47 שקלים). אני תמיד אוהבת במסעדות סיניות לקבל את הצלחת המאורכת הזו שמתחתיה נר שמחמם לאורך כל הארוחה את המנה. למה לא עושים זאת פשוט בכל מקום? זה הרי פטנט גאוני ופשוט, והאוכל לא מתקרר. שוקלת לאבזר את עצמי עם נר כזה בבית.

הצ'ו מיין היה מדהים, אין מילים לתאר את מידת הטריות של הירקות, את הקריספיות של האטריות המטוגנות, את זה שלא הרגישו את השמן אלא רק את הקריספ, ואת תשומת הלב הנוגעת ללב של הטבח כשביקשתי ללא נבטים. ובאמת המנה הגיעה ללא נבטים, אפילו שאנחנו במסעדה סינית. מכיוון שבטאיפיי עושים הכל במקום והכל מירקות טריים, אמר לי משה "אין בעיה פשוט לא להקפיץ לך את הנבטים", ובאמת המנה הרגישה טרייה ומדהימה.

כאן הפתעתי את מעין, כי אמנם היא מבינה באוכל וייטנאמי, אך לגבי סין יש לה עוד מה ללמוד. בהתחלה לא הבינה את הקונספט של אטרייה מטוגנת, אך מהר מאוד התרגלה לעניין וביחד לא השארנו רמז לכך שהיה שם צ'ו מיין.

היינו חייבות לטעום גם קצת מהמטבח התאילנדי. בכל זאת, אומה שלמה ללא מנה אחת שלה על השולחן? קארי ירוק עם עוף (61 שקלים) מלא בכל טוב הוגש לנו. היינו כבר מלאות מאוד אבל הקארי היה בטעמים מתוקים חריפים ופיקנטיים, עם ירקות מיוחדים במינם שלא הצלחתי לגלות, עד ששאלתי את משה, וסיפר לי על החציל הקטן ועוד.
צ'ו מיין ירקות

שמנו לב שהאווירה כאן מאוד ביתית. כמעט כל לקוח שנכנס אמר שלום לבבי למשה ולשאר הצוות. כמעט כל אחד ידע מיד מה הוא רוצה להזמין, ויש הרגשה שהמקום הפך ממש למוסד חיפאי אליו הלקוחות פשוט תמיד חוזרים.

הדבר החדש במקום, מלבד התפריט הוייטנאמי והתאילנדי, הוא קפה מהביל ומעולה. איך אפשר לסיים ארוחה כזו ללא כוס אספרסו קטנה? אז כבר היינו צריכות להוריד את האוכל עם כוס אספרסו ומשה סיפר לנו שאם נוריד את האפליקציה של המסעדה נזכה במנת בננה טופי (35 שקלים) ונהפוך לחברות מועדון. מיד עשינו זאת והבננה לא אחרה להגיע יחד עם שבבי אגוזים קלויים מעל וגלידה נהדרת בצד. למזלי מעין החלה במנהג מגונה של לא לאכול סוכר, (בכלל!) , אז זכיתי לחסל את כל הצלחת.

הצלחנו להוציא את עצמנו מהמסעדה בקושי רב, אך בשמחה רבה ובהכרות מחודשת עם המקום שתמיד אהבנו להגיע אליו, רק שעכשיו הרבה יותר.

מומלץ להגיע רעבים במיוחד.

חשבון בבקשה:
אגרול וייטנאמי מטוגן: 42 שקלים
אגרול וייטנאמי פרש: 37 שקלים 
סלט וייטנאמי: 35 שקלים
מרק פו בו: 65 שקלים 
קארי ירוק עם עוף: 61 שקלים 
צ'ו מיין ירקות: 47 שקלים
סה"כ: 278 שקלים לארוחה מושלמת במחירים משתלמים

טאיפיי, שדרות בן גוריון 59, חיפה. 053-9428613
 
* הכותבת היתה אורחת המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
אסאדו בר באלונים (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
מנה של מסעדת סבידה (צילום: באדיבות המקום)
בירות של מסעדת ליבירה בחיפה (צילום: באדיבות המקום)
אותנטיות יוצאת דופן במסעדת גאורגיה
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי