נגישות
נגישות

מסעדות ערביות מעולות בכל הארץ

מסעדות ערביות היו כאן מאז ומתמיד, אבל בשנים האחרונות אנחנו רואים עדות הולכת וגוברת לשילוב המטבחים המודרניים עם המטבח הערבי האותנטי. אז איפה כדאי לטעום מכל העושר הזה? הכל בכתבה הבאה

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
יערית טרבלסי
תאריך פרסום: 14/02/2017, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אם אתם רוצים לראות איך אפשר לחיות כאן בדו קיום, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לאחת מהמסעדות הערביות ברחבי הארץ וליהנות ממטבח ערבי אותנטי, שעובר טרנספורמציה ומשלב בתוכו אלמנטים מודרניים ממטבחים שונים בעולם
 
עלה גפן בצומת קרית אתא
מסעדת שף גורמה, אותנטית וקסומה של השף עומר עילוואן, המוכר לרבים מתקופות עבודתו כשף ב'חאג' כחיל' ביפו, 'דיאנה' ו'אל באבור'. חזונו של עילוואן הוא להפוך את המטבח הערבי המקומי למטבח גורמה מודרני. המנות כולן הן על טהרת האוכל הערבי האותנטי שמגיע מאזור הגליל ושייך גם לכל אחת מהמדינות הערביות שסביבנו.

לטעם האותנטי הזה הוסיף עילוואן את האינטרפרטציה הקולינרית המקורית והמודרנית שמזוהה איתו. גם המיקום של המסעדה מעיד על השילוב שבין ישן לחדש שבה. היא ממוקמת בקומת הקרקע שבמרכז המסחרי I-WAY, שבצומת קריית אתא, מול החניון, בין מכון כושר וחנות צעצועים. אבל מיד כשנכנסים משתנה האווירה- המסעדה מושקעת, קירות עץ, מטבח פתוח, נברשות שמשתלשלות מהתקרה ואווירה נעימה. 
עלה גפן, מתחם I WAY צומת קריית אתא, 053-9368799

עלה גפן. תמונה באדיבות המסעדה

דוזאן בחיפה
מסעדת דוזאן שבחיפה היא סמל לשילוב של תרבויות המזרח והמערב, ואף זכתה בתעודת הצטיינות של Tripadvisor לשנת 2015. היא שוכנת בבית טמפלרי עתיק ומרהיב שנבנה בשנת 1870. בעל המקום נג'אר פאדי, מעצב פנים במקצועו, שיפץ אותו והציב בו ריהוט עתיק בן למעלה מ-120 שנה שיובא מאיטליה, מצרפת וממזרח ירושלים. כל שולחן שונה ממשנהו מתוך אמונה שכל אדם שונה מרעהו ויש מקום להכיל את כולם, יהודים וערבים יחד.

האוכל משלב גם הוא בין תרבויות שונות והתפריט מציע מנות ממטבחי איטליה, לבנון וצרפת. על המטבח הלבנוני אמונה אמו של בעל המסעדה נג'אר פאדי, שמעניקה לאוכל את הטעם הביתי והאותנטי שלו, ועל יתר המנות, אחראים השפים בדוזאן, שמתמחים בתפריט איטלקי וצרפתי.
דוזאן, שד' בן גוריון 35, חיפה. 053-9443301

אלמרסא בעכו
מסעדת אלמסרא ממוקמת בנמל עכו, מנוהלת על ידי השף עלאא מוסא וחברו מרואן, ומגישה מטעמי דגים ופירות ים במתכונים קלאסיים עם נגיעות מיוחדות. היא שוכנת במבנה היסטורי שהוקם בשנת 1210 ושימש את המכס העות'מני. היא צופה לעבר מעגן סירות הדייגים של עכו, ומשם גם מגיעים עיקר חומרי הגלם שמרכיבים את המנות שבתפריט.

את המיומנויות המקצועיות שלו רכש עלאא מוסא במסעדות עטורות כוכבי משלן בשוודיה, במלונות מובילים ובמסעדות יוקרה בארץ. אהבתו לים ניכרת בתפריט, שכולל מגוון מנות של דגים ופירות ים, המוכנים בשיטות מסורתיות עם נגיעות מודרניות. 
אלמרסא, נמל הדייגים 13,עכו, 053-9438661
אלמרסא. תמונה באדיבות המסעדה

נאג'י באבו גוש
מסעדת נאג'י היא מהוותיקות במסעדות של אבו גוש, והתפריט שלה מושתת על אוכל מזרחי, בשרים, חומוס ותבשילים. המנה המפורסמת ביותר שלה היא מנת קבב הבנאג'י, שגם דורג על ידי רשת ה- CNN כקבב הטוב בישראל וכמדורג במקום השלישי בעולם. חוץ מהקבב תוכלו לטעום את סלט הדלעת בטחינה הפלסטיני, ליהנות מזיתים של מסיק השנה האחרונה, מהחומוס שנטחן במקום ומהבשרים שמגיעים ישירות מהאטליז של נאג'י. 
נאג'י, מחמוד ראשיד 4, אבו גוש, 053-9438242

הבוסתן של זיאד בראש העין 
הבוסתן של זיאד הוא קפה ומסעדה, ששוכן בלב פארק התעשייה 'לב הארץ' בראש העין. את הבוסתן נטע זיאד בעצמו, כדי שיזכיר לו את הבוסתן של סבא ואת ימי ילדותו בכפר, ונטע בו עצי הדר ועצי זית וביניהם ערוגות ורדים, עשבי תיבול וצמחי תבלין.

אפשר לשבת בגן או בבית העץ המשקיף לגן מבעד לחלונות הענק של המסעדה וליהנות מתפריט מקומי עדכני, עם נגיעות מהמטבח הערבי. במקום יש שירותי אינטרנט אלחוטי וחדר פרטי, עם מסך פלזמה ותשתית לציוד אור קולי, המתאים לקיום אירועים וישיבות. 
הבוסתן של זיאד, פארק התעשייה לב הארץ, ראש העין, 053-9444086

יונס באבן יהודה
אחת ממסעדות הפועלים הוותיקות בארץ, ואחת משלוש המסעדות הבשריות של משפחת יונס. זה המקום להתפנק כיד המלך ממגוון מנות עיקריות של בשרים איכותיים שנצרבים על האש, המוגשים לשולחן לאחר מנות פתיחה וסלטים כיד המלך.
יונס, תחנת דלק דרור, מרכז זקס, אבן יהודה, 053-9414930
יונס אבן יהודה. תמונה באדיבות המסעדה

תשרין בנצרת עלית
מסעדת הביסטרו הערבית הראשונה, שמשלבת בין האוכל הערבי המסורתי לבין נגיעות חדשניות ועדכניות, פרי יצירתיותו של שף המסעדה - ג'ול שלופה. המסעדה ממוקמת על גבעה בנצרת עילית, וצופה אל עבר הרי הגליל התחתון ואל עבר נופיה האותנטיים של נצרת העתיקה. גם עיצוב המסעדה בעל מאפיינים ייחודיים, ואחד מקירותיה אף בנוי מאבנים שפורקו מבית עתיק בעיר, שמזכיר לכל באי המקום על המורשת העשירה.
תשרין, דרך העמק 41, נצרת עלית, 053-9367150
 תשרין. תמונה באדיבות המסעדה

מגדלנה בצומת מגדל, כנרת
מסעדת מגדלנה, בניצוחו של השף יוסף (זוזו) חנא, ממוקמת בסמוך ליישוב מגדל העתיק (שנקרא בעבר מגדלא), עיירה יפהפה וקסומה שנושקת אל חופי הכינרת ובקעת גינוסר, שבה נולדה מריה מגדלנה, ובה גם היה אחד משבעת בתי הכנסת הקדומים והידועים בארץ, שהיה מעוטר בפסיפסים מרשימים ובפרסקאות מקסימות.

מגדלנה משקיפה להר ארבל, לכנרת ולהרי הגולן. המסעדה מתפרשת על פני חלל גדול ומפואר, שיחד עם הנוף הפסטורלי והמנות האותנטיות והמשובחות, הופכות את הבילוי בה לחוויה של ממש. 
מגדלנה, מתחם צומת מגדל, כביש 90, 053-9367771
מגדלנה. תמונה באדיבות המסעדה

דלידה בתל אביב
מסעדת דלידה שבשכונת פלורנטין בתל אביב משלבת בין שמחת החיים, התבלינים ומאפייני אזור הים התיכון לבין איפוק אירופאי מוקפד. השילוב הלכאורה סותר הזה מתקיים בזכות העיצוב עם הנגיעות הוינטג'יות והאווירה השמחה וה"חיה" שיש במקום. המנות בתפריט עם נטייה דומיננטית לאוכל המזרחי, אבל המשחק המקורי עם חומרי הגלם וההגשה במנות קטנות יחסית, מעניקה להכל סוג של יוקרה אירופאית משמחת לבב ובטן. 
דלידה, זבולון 7,תל אביב, 053-7104610 
דלידה. תמונה באדיבות המסעדה

שוואטינא בחיפה
למסעדת שוואטינא החיפאית שני סניפים בחיפה: אחד בסטלה מאריס בסמוך לכניסה העליונה לרכבל, והשני בבת גלים בסמוך לכניסה התחתונה לרכבל. שניהם עם נוף עוצר נשימה למפרץ חיפה ולחוף הים.

המסעדה ידועה בשילוב המיוחד שלה בין השורשיות והזיקה אל העבר, לבין החשיבה המודרנית המשקיפה אל העתיד. שילוב שמתבטא במטבח הפיוז'ן, המגיש מטעמים אותנטיים מן המטבח הים תיכוני-מזרחי, לצד מאכלים מערביים מודרניים, תוך התחשבות בחילופי העונות, האיכות והטריות. 
שוואטינה סלטה מאריס - סטלה מאריס 100 חיפה. 053-9442932
שוואטינה בת גלים - העלייה השנייה 96 חיפה,  053-9442932

>> למסעדות ערביות נוספות

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סושי לנשים בהריון של ניני האצ'י (צילום: באדיבות המקום)
מנה  של מסעדת כרמים (צילום: נועם פריסמן)
סושי של TYO (צילום: באדיבות המקום)
ארוחת בוקר באלנה
אייר קפה: מקום מושלם לאירוע
מסעדות מומלצות לארוחה משפחתית
מסעדות מומלצות ברמת החייל
מסעדות מומלצות במתחם שרונה
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי