נגישות
נגישות

ארוחה איטלקית משובחת במסעדת אל דנטה

ניר הגיע אל מסעדת אל דנטה ביום ירושלמי קר, אך האווירה הטובה והאוכל המשובח חיממו את הלב וגם את הבטן. וטיפ לוהט - אל תוותרו בשום אופן על הקזארצ'ה סיציליאנה

מסעדות בירושלים חדשות מהצלחת
ניר מאולבוגט
תאריך פרסום: 09/02/2017, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

באוויר הקר של ירושלים, בלב העיר, ישנם מקומות רבים שוקקי חיים. בשכונת רחביה עומדת כבר 19 שנה מסעדת אל דנטה האיטלקית החלבית היפהפייה. המסעדה מלאה כל הזמן בסועדים, היא חמימה ואינטימית ורומנטית להפליא. זה הזכיר לי מסעדות ברחוב טראסטוורה המפורסם של רומא. העיצוב במסעדה מאוד מוקפד ואותנטי, ואת ניחוחות המטבח ניתן להריח עד דלת הכניסה. הפסטות נעשות במקום וחומרי הגלם נבחרים בקפידה, ובהחלט חשים זאת בטעם. על הרפרטואר האדיר שבתפריט מנצח השף אסי איטח באהבה ובניסיון רב.

הארנצ'יני שכבש אותי
חגיגת המנות המדהימות החלה לזרום אל שולחננו. זה היה כמו פסטיבל סן רמו, רק של אוכל. התחלנו עם אנטיפסטי מעולה המשלב סלקים, פלפלים, חצילים, שרי ובצל, ומעל כולם עשבי תיבול וכדור גבינת עיזים נהדר עם שמן זית, שגם הוא אחד מהסימבולים האיטלקיים. בקיצור - תענוג לחיך.
סלט האנדיב המשגע של אל דנטה

בנוסף, קיבלנו סלט אנדיב נהדר ובו עלי אנדיב, רוקט, תותים, אגסים ביין לבן, אגוזי מלך, גבינה כחולה בוויניגרט הדרים ודבש. מנה מבריקה ומיוחדת. האנדיב היה טרי מאוד ובכל ביס ממנו קיבלנו סאונד של פריכות. הכל היה טרי וטעים. בנוסף, קיבלנו ברוסקטה טעימה ולידה עגבניות, בזיליקום, שמן זית ושום טרי. וואו! היא ממכרת. לידה קיבלנו גם שני כדורי ארנצ'יני. אני משוגע על ארנצ'יני ובאיטליה אכלתי ממנו בלי סוף, אך ארנצ'יני חייבים לדעת לעשות במקצועיות, ובמקרה הזה כל שנשאר הוא לגשת לשף ולנשק את ידיו. ארנצ'יני הם כדורי ריזוטו פריכים במילוי פסטו ומוצרלה על רוטב עגבניות וריחן.

תענוג של פסטה
לאחר מכן הגיעו אל השולחן שתי מנות עיקריות של פסטות – מנה מלוחה ומנה חמצמצה, ושתיהן היו מדהימות ביופיין ומענגות בטעמן. הראשונה הייתה מנת ספיישל של טורטליני כמהין עם רוטב פטריות סמיך וטעם גן עדן. הטורטליני היו בדיוק בגודל המתאים ויצאו מהמים שהורתחו בהם בדיוק מספיק זמן. ממליץ לחלוק את המנות כדי שתיהנו כמה שיותר.

מנת הפסטה המבריקה השנייה היא גם בעל שם סקסי ומגניב ונקראת קזארצ'ה סיציליאנה - ארטישוק א לה רומנה, זיתי קלמטה, שום, צלפים, עגבניות שרי, עשבי תיבול ופרמז'ן. מנה נהדרת וחמוצה שבהחלט שווה ללקק את האצבעות כשמסיימים אותה. הוקפצה במחבת וכל מרכיב במנה נותן לה טוויסט אחר, כך שמבחינתי זו בהחלט מנה שאסור שתאפשרו לעצמכם לוותר עליה.
טורטליני כמהין של אל דנה

מקנחים במתוק
אי אפשר לדלג על הקינוח, ובטח שלא במסעדה איטלקית נפלאה כמו זו, אז לצד האספרסו החם והטעים קיבלנו סופלה שוקולד עם כדור גלידת וניל ותותים. השוקולד היה איכותי וקטיפתי, ובכלל - כמה שזה נשמע קינוח פשוט לכאורה, הוא היה מאוד טעים וגרם לנו לחיוך רחב על השפתיים.

אסכם ואומר שההיסטוריה מדברת בעד עצמה, ואל דנטה בהחלט כאן כדי להישאר. מסעדה נהדרת שמכניסה אותך לאווירה מהצעד הראשון בה. חומרי הגלם בה איכותיים, הטעם משגע והמנות נהדרות (גם נדיבות), והיא אפילו מתאימה לאירועים אינטימיים או לדייטים רומנטיים. רק עדיף שתזמינו מקום מראש.
סופלה שוקולד

חשבון בבקשה:
ברוסקטה – 38 שקלים
ארנצ'יני – 44 שקלים
אנטי פסטי – 46 שקלים
סלט אנדיב – 58 שקלים
קזארצ'ה סיציליאנה – 64 שקלים
טורטליני כמהין – 72 שקלים
אספרסו – 9 שקלים
סופלה שוקולד – 34 שקלים 
שורה תחתונה: 365 שקלים לארוחה איטלקית מפוארת

אל דנטה, אוסישקין 50, ירושלים. 053-7103169     

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אל דנטה בירושלים
053-7103169

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם