נגישות
נגישות

Top 10 באר שבע: המסעדות הטובות בבאר שבע לשנת 2018

שלושה סניפים של רשתות המבורגרים ענקיות לצד מסעדות ביתיות, איטלקיות וים תיכוניות: אלו הם הזוכים ברשימת עשרת הגדולים של גולשי אתר רסט ל-2018

מסעדות TOP 10 חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 17/01/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 הכוכבות של בירת הנגב. המבורגר כבד אווז בכרמים (צילום: אנטולי מיכאלו)

לאורך השנה החולפת גולשי אתר רסט דירגו את המסעדות החביבות עליהן בבירת הנגב לפי מדדים כמו רמת האוכל, שירות ואווירה. מבין כל המסעדות המצוינות הפועלות בימים אלה בעיר הדרומית, רק עשר זכו להיכנס לרשימת המסעדות הפופולאריות והטובות ביותר בעיר, המתפרסמת פה לראשונה. מאמינים שיש כאלו שראויות להיכנס לרשימה של 2019? זה הזמן שלכם לסעוד, לדרג ולהשפיע.

ערביקה
למקום הראשון הגיעה ערביקה - מסעדת בשרים כשרה שנפתחה לפני כעשור וחצי ולמרות גילה המתקדם יחסית בנוף המקומי, היא מצליחה לשמור על הרוח הרעננה שאפיינה אותה מיומה הראשון. במסעדה העצומה, שמתפרשת על שטח של כ-700 מ"ר ופועלת בחלל מדהים ביופיו, מבינים דבר או שניים במסעדנות ודואגים תמיד שכל אחד ואחד מהסועדים ירגיש בבית וגם יחזור הביתה מרוצה. בערביקה ניתן לאכול ארוחה בלתי נשכחת ובנוסף לרכוש הביתה נתחים ישירות מהקצבייה וכן מגוון מוצרים ייחודיים מהמטבח כמו קונפי שום, קולי פלפלים וריבת בצל. מעבר לכל זה, העסקיות של ערביקה נחשבות למשתלמות ביותר בעיר.
טעימות מהתפריט: ברוסקטות אסאדו מעושן (100 גרם אסאדו מעושן, מפורק מהעצם וקצוץ על הפלנצ'ה, מוגש על ברוסקטות עם חסה, מריחת מיונז וצ'ימיצ'ורי) לראשונה, פירמידת טעמים (חגיגה של טעמים המורכבת מ-150 גרם סטייק אנטריקוט פרימיום, 100 גרם פילה בקר מובחר, 100 גרם נתחי פרגיות ו-50 גרם כבד אווז, מונחים על מצע פירה. המנה מוגשת עם תוספת לבחירה) לעיקרית ושכרון חושים (3 כדורי גלידה וניל עוגיות צפים ברוטב שוקולד בלגי חם ופירורי חלבה) לקינוח. כמו כן מומלץ שלא לוותר לפחות על רול סושי אחד.
ערביקה, הרצל 12, באר שבע. 053-9442656


 רוח רעננה מהיום הראשון. נתחי בשר בערביקה (צילום: באדיבות המקום)

אלבי

מסעדת אלבי, שנחשבת לאחת המסעדות היפות ביותר בארץ, היא הבייבי החדש של השף רועי דאי ואביו ציון, שכבר יותר משני עשורים חיים ונושמים את תחום המסעדנות. מימי אפרופו העליזים (רועי וציון ניהלו סניפים של הרשת בבאר שבע, ברעננה ובאילת), דרך מסעדת ניו יורק ניו יורק הזכורה לטוב ועד לאלבי (פירוש המילה הערבית אלבי בעברית, הוא הלב שלי). במסעדה הצבעונית שעוצבה על ידי האדריכל היצירתי ירון טל (טייגר לילי, קפה אל נור), רועי, שחובש גם את כובע השף במקום, מגיש מטעמים ביתיים מכל ארצות אגן הים התיכון, הזוכים אצלו לטוויסט יצירתי ומודרני. הניסיון שרכש במהלך השנים, הטאץ' האישי והאהבה לאירוח ולאדם באשר הוא, מורגשים בכל מנה ובכל ביקור מחדש.
טעימות מהתפריט: מיני פאבה – החומוס של היוונים (קרם אפונה צהובה שבמרכזו בצל סגול, עגבניות שרי, זיתי קלמטה וטבעות פלפל חריף בשמן זית. מוגש עם פיתה) לראשונה, לילות איסטנבול – שקשוקת בשר תורכית (מחבת שקשוקה לוהטת עם בשר טחון מתובל בסומק, עשבי תיבול וטבעות פלפל חריף. מוגש עם לחם/פיתות לנגב את הרוטב) ועוגת בסבוסה ביתית (עוגת סולת אוורירית, רכה ורטובה בסירופ מתובל במי ורדים. מוגשת עם כדור גלידה וניל, שברי פיסטוקים ושקדים) ו/או בריק קריספי (עלי סיגר ממולא בשוקולד השחר, פרוסות בננות ותותים. מוגש בשלולית רוטב פירות יער, קראמבל קקאו וכדורי קליק) לקינוח.
אלבי, חיל הנדסה 1, ביג באר שבע. 053-4274517

בלאק

הסניף הבאר שבעי של רשת בלאק הוא בין מקומות הבילוי החביבים ביותר על הקהל המקומי. למרות שמדובר בחלק מרשת, בסניף המשגשג שוררת אווירה ביתית ומקומית, שלא סותרת את רמת המקצועיות הגבוהה ואת ההשקעה בפרטים הגדולים והקטנים כאחד. כל ארוחה בסניף בלאק שבבאר שבע מהווה חוויה מהנה ומשביעה, בין אם מדובר בנשנוש שאחרי הסרט, בארוחה לילית מושחתת ומשתלמת או בארוחת צוהריים זריזה במהלך יום העבודה.
טעימות מהתפריט: חלת בצל (מוגשת על רוטב צ'ילי מתוק) לראשונה, פיקנייה בורגר (המבורגר עסיסי וטעים במיוחד, עשוי מנתח הבשר הכי אהוב בדרום אמריקה ושום קונפי) לעיקרית וברולה מעולה (דיסקיות קרם קפוא בין טווילים דקיקים, בננות מקורמלות ומשולהבות ברום חם) לקינוח.
בלאק, קטינקא ברוך 2, באר שבע. 053-9442853


 תמיד מהנה ומשביע. טורטה די קרנה בבלאק (צילום: יח"צ)

כרמים

הסיפור של מסעדת כרמים הבאר שבעית, מתחיל במסעדת כרמים שהוקמה במושב סגולה לפני יותר מעשור וחצי. לאור הביקוש הרב וההצלחה המסחררת, הקים השף סהר רפאל (כדיתא) את מסעדת כרמים החדשה בבאר שבע, בעיצומו של מבצע צוק איתן. מאז ועד היום, המסעדה המשגשגת מציבה רף גבוה במיוחד של איכות והקפדה ומהווה אבן שואבת לחובבי החיים הטובים. בין אם מדובר בארוחות הבוקר המפנקות, בעסקיות המשתלמות או בתפריט האלכוהול והיינות העשיר, אין ספק שכרמים היא בין המסעדות שעבורן שווה בהחלט לנסוע במיוחד לבירת הנגב.
טעימות מהתפריט: פטה כבדים צרפתי (בליווי ריבת בצל וצנימים ובזיגוג בלסמי מצומצם) לראשונה, פילה בקר (נתח בשר אצילי, רך ונימוח בעל ארומה מיוחדת בליווי פולנטה ורגו פטריות ברוטב פלפלת עשיר בטעמים) לעיקרית ועוגת שמרים בטעם של בית לקינוח.
כרמים, דרך חברון 66, מקס אמות, באר שבע. 053-9367409

קמפאי
כבר קרוב לעשור שמסעדת קמפאי מככבת ברשימת המסעדות האסיאתיות המובילות בבאר שבע. האמת היא שלא הופתענו לגלות שגולשי אתר רסט בחרו בה כאחת המסעדות המובילות בעיר גם השנה. מדובר במסעדת פיוז'ן המקפידה על שימוש בחומרי גלם איכותיים ועל בישול בטכניקות אותנטיות, המציעה תפריט עשיר בצורה בלתי רגילה. כשכל זה משתלב עם מחירים הוגנים ושירות ללא רבב, ניתן להבין את סוד ההצלחה של קמפאי.
טעימות מהתפריט: קרפצ'יו סינטה עגל (בשמן זית, פטריות בגריל עם שמן כמהין, שום ועירית, רוטב סויה לימוני, כרישה מטוגנת ושומשום קלוי) לראשונה, פילה בקר באלף פטריות (250 גרם של מדליוני פילה על שלל פטריות אסייאתיות עם בצל, שום וג'ינג'ר, ברוטב סויית פטריות. מוגש במחבת ברזל לוהטת עם אורז שום) לעיקרית ובאצ'ו (פרפה חלבה עם שומשום קלוי על קראנץ' שוקולד ופיסטוק) לקינוח.
קמפאי, דרך חברון 21, ביג באר שבע. 053-9441883

ספיישל חורף במסעדת קמפאי (צילום: באדיבות יח"צ) מעצמה אסיאתית. ספיישל נודלס חורפי בקמפאי (צילום: באדיבות יח"צ)

גומבה
מהמזרח הרחוק נקפוץ לביקור באיטליה וליתר דיוק לסניף באר שבע של רשת המסעדות גומבה, המפעילה בנוסף סניפים בפתח תקווה, ראשון לציון, תל אביב וכפר סבא. לגומבה באר שבע מגיעים כדי ליהנות מפיצות הנחשבות לטובות ביותר בעיר, להתפנק עם מנות פסטה איכותיות במיוחד (כולל פסטות הנאפות בטאבון כמו קנלוני בלנקה ולזניה די קרנה) ולחגוג עם מגוון קינוחים אותנטיים מארץ המגף.
טעימות מהתפריט: קפרזה (עגבניות, מוצרלה, בזיליקום ושמן זית) ופוקצ'ה בטאבון לראשונה, פיצה פטריות צלויות (רוטב עגבניות, מוצרלה, מחית כמהין, שמנת פטריות צלויות ורוקט) לעיקרית וקנולי במילוי קרם עוגיות לקינוח.
גומבה, קטינקא ברוך 2, באר שבע. 053-5494989
 ביקור באיטליה. מבחר מנות בגומבה (צילום: באדיבות המקום)

אווז הזהב

מסעדת אווז הזהב, הנמצאת בבעלותם של המסעדנים חיים ואבי מלכה, הוקמה בשנת 1997 ולמרות שמאחוריה כבר יותר משני עשורים של פעילות, נראה שהיא לא מגלה סימני עייפות. למעשה ההפך הוא הנכון: אווז הזהב מצליחה לשמור על רוח רעננה ולחדש ולהפתיע בכל שנה מחדש. במסעדת הבשרים המצליחה מגישים את המנות העיקריות בליווי פיתות עיראקיות מהטאבון ובליווי של לא פחות מ-20 סלטים טריים המיוצרים במקום ובנוסף תמצאו בתפריט מבחר רחב של מנות צמחוניות, נתחים מיוחדים בדרגת כשרות גלאט וארוחות ילדים כיפיות במיוחד.
טעימות מהתפריט: סטייק פורטובלו (פטריות פורטובלו מתובלות ומוקפצות, מוגשות על מצע ברוסקטה עם בצל וגמבה) לראשונה, טריו פרימיום (צלע כבש, מדליון פילה בקר ומדליון כבד אווז) לעיקרית וכל מה שימליצו לכם במקום ממגוון המנות האחרונות, לקינוח.
אווז הזהב, דרך חברון 60, באר שבע. 053-9443409
 לא מגלה סימני עייפות. אנטריקוט באווז הזהב (צילום: באדיבות המקום)

פסטינה

לפני כחמש שנים נפתחה מסעדת פסטינה בבאר שבע, האחות הגדולה של מסעדת פסטינה שנפתחה ברחובות באביב של 2017. פסטינה היא מסעדה איטלקית המציעה בנוסף לתפריט הרגיל, תפריט מיוחד הפונה לקהל הטבעוני. את הרביולי בפסטינה מכינים בעבודת יד, היינות שבחרו לככב בתפריט היין נבחרו בפינצטה ואם אין לכם כוח לצאת מהבית או המשרד, אתם יכולים פשוט להיכנס לאתר הבית של המסעדה ולהזמין את המטעמים של פסטינה במשלוח. המנות בפסטינה מתומחרות באופן ההוגן ביותר האפשרי: מנה ראשונה תעלה לכם בין 26-19 שקלים בלבד ואילו מנה עיקרית בין 49-37 שקלים. פסטינה מוכיחה בכל ארוחה מחדש שאין שום בעיה להגיש אוכל איכותי, יצירתי וטעים, במחירים שווים לכל נפש.
טעימות מהתפריט: ברוסקטת עגבניות וצלפים (לחם איטלקי, עגבניות שמש וצלפים כבושים) לראשונה, רביולי עבודת יד לעיקרית ושילה (קרם ריבת חלב, מעליו קרם קפה עדין בשילוב חוטי מייפל המונחים על מצע של בראוניס. בציפוי של גנאש אספרסו) לקינוח.
פסטינה, דרך מצדה 43. באר שבע. 053-7101832
 עבודת יד מקצועית. מנת פסטה בפסטינה (צילום: באדיבות המקום)

BBB
הסניף הבאר שבעי של ענקית ההמבורגרים בי בי בי, הוא בין המסעדות המצליחות ביותר בעיר. אחד הדברים החשובים ביותר במסעדות באופן כללי, בא לידי ביטוי בכל מה שקשור לאחידות: הסועד צריך לדעת שצוות המטבח ידאג לכך שפעם אחר פעם המנות שיוזמנו יהיו זהות באיכותן לאלו שיצאו בארוחה האחרונה. וזהו בדיוק המצב בסניף באר שבע של בי בי בי. ברשת ההמבורגרים המשגשגת אין הפתעות לא נעימות ואין נפילות – הירקות תמיד יהיו טריים, השירות תמיד מתוקתק והבשרים תמיד איכותיים. כל זה מבלי להזכיר את העסקיות המשתלמות ואת תפריט הלילה השווה ביותר.
טעימות מהתפריט: כנפי BBB (כנפיים מוקפצות ברוטב צ'ילי מתוק ושומשום) לראשונה, המבורגר טלה בתוספת אננס צ'ילי לעיקרית ופירמידת קרם ברולה לקינוח.
בי בי בי, חיל הנדסה 1, באר שבע. 053-6130353

המבורגרים ב-BBB (צילום: אנטולי מיכאלו) רשת משגשגת. המבורגרים ב-BBB (צילום: אנטולי מיכאלו)

אגאדיר
הכניסה של סניף אגאדיר המקומי לרשימת עשר המסעדות הפופולאריות בבאר שבע, מהווה הוכחה ניצחת לכך שתושבי העיר הדרומית הם חובבי המבורגרים מושבעים. הסניף הדרומי נפתח ב-2014 ומאז נפתחו עוד מספר סניפים נוספים, ברשת המונה נכון להיום 13 סניפים ברחבי הארץ. הסניף הבאר שבעי מיישר קו עם הסטנדרטים הגבוהים שמאפיינים את הרשת מיומה הראשון, אי אז ב-1997 ולדעת רבים, נחשב לאחד הסניפים היותר מוצלחים של הרשת.
טעימות מהתפריט: סיגרים מרוקאיים במילוי בשר טלה וצנוברים לראשונה, דיאנא 250 גרם (בשר בקר וטלה, איולי, עגבניות, בצל ירוק ולימון כבוש) לעיקרית וממתק אגאדיר (קראנץ' נוגט, שוקולד, גנאש וניל ושקדים) לקינוח.
אגאדיר, שדרות בן גוריון 2, באר שבע. 053-9366924

המבורגר באגאדיר (צילום: יעל ריבנאי) בעיר הדרומית מאז 2014. המבורגר באגאדיר (צילום: יעל ריבנאי)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אגאדיר  בבאר שבע
053-9366924
בי בי בי בבאר שבע
053-6130353
פסטינה באר שבע בבאר שבע
053-7101832
אווז הזהב, ביג בבאר שבע
053-9443409
גומבה בבאר שבע
053-5494989
קמפאי סטריט ווק בבאר שבע
*6288
בלאק בבאר שבע
053-9442853
כרמים בבאר שבע
053-9367409
אלבי בבאר שבע
053-4274517

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
Top 10 - מסעדות המרקים המומלצות לשנת 2023
איפה אוכלים סביצ'ה או טרטר של קיץ?
בוקר חו"ל: איפה תאכלו ארוחות בטעמים של אירופה?
מה כדאי לכם לאכול באזור  הכנרת?