נגישות
נגישות

Top10 ירושלים: המסעדות הטובות בעיר לשנת 2018

המתנתם בסבלנות כל השנה והרי היא לפניכם במלוא הדרה וקדושתה – נבחרת המסעדות הטובות ביותר בירושלים לפי גולשי אתר רסט לשנת 2018

מסעדות TOP 10 חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 06/02/2019, 0:00 תאריך עדכון: 11/08/2019, 11:43
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 המסעדות הטובות ביותר בבירה לשנת 2018. מנת בשר בפאפאגיו (צילום: באדיבות המקום)

לאורך השנה החולפת גולשי אתר רסט החרוצים יצאו מבתיהם, מצאו חנייה, סעדו את ליבם במיטב מסעדות ירושלים ושבו הביתה כדי לדרג את החוויה. ברשימה שלפניכם תמצאו את עשר המסעדות המומלצות ביותר בעיר, שדורגו לפי פרמטרים כמו מחיר, שירות ואווירה. מאמינים שיש מסעדות בבירה שראויות להיכלל ברשימה שתתפרסם בשנה הבאה? זה הזמן שלכם לדרג ולהשפיע.

דניה
מסעדת דניה שקטפה את המקום הראשון, ללא ספק אחת הנעימות והמקסימות ביותר בעיר, ממוקמת בחצר פסטורלית ומטופחת, מול פסי הרכבת הקלה, במבנה מיוחד במינו ומרהיב ביופיו. על התפריט האיטלקי והמזמין של דניה, חתומים השפים עידן כהן וקובי מזרחי ועל הקפה שבספלים אחראי המותג האיטלקי Carraro. בעקבות ההצלחה של הסניף המקורי, נפתח סניף חדש של דניה, בגבעת שאול, המיישר קו עם הסטנדרטים הגבוהים שהציב הסניף הראשון. 
טעימות מהתפריט: ברוסקטה פומודורו - סלסה עגבניות טריות, בצל סגול, זיתי קלמטה, שמן זית, שום, בזיליקום, אורגנו טרי, גבינת פטה ובלסמי מצומצם על לחם קלוי; ועוגת גבינה אפויה לקינוח, בציפוי קרם וניל, מצע של עוגיות חמאה, קצפת, קרם דה קסיס ופירות יער. 
דניה, שדרות הרצל 102, ירושלים. 053-9369283
להזמנת שולחן בדניה

קפה דניה בירושלים (צילום: באדיבות המקום)קפה דניה בירושלים (צילום: באדיבות המקום)

ג'וי
מסעדת ג'וי המצליחה פועלת במבנה עתיק הממוקם בלב רובע אלרוב ממילא, מול הנוף המרהיב של חומות העיר העתיקה. ג'וי היא מסעדת גריל האוס איכותית וכשרה הממוקמת מספר דקות הליכה מהכותל המערבי. כל זה הופך אותה לאחת המסעדות המושלמות לחגיגות בר מצווה קרניבוריות באווירה שמחה ומיוחדת במינה.
טעימות מהתפריט: ברוסקטה פילה בקר עם שמן כמהין, איולי שום ודבש, עשבי תיבול, צ'ילי, צלפים ובצלי שאלוט; קבב איסטנבול על סלט עשבי תיבול חמצמץ עם שקדים, טחינה לבנה, אריסה ושמן זית, וענני לימון לקינוח (מקפא לימוני בציפוי מרנג וסורבה לימון).
ג'וי, ממילא 13, ירושלים. 053-9344961
להזמנת שולחן בג'וי

 מושלמת לחגיגות עם המשפחה. ג'וי (צילום: באדיבות המקום)

פאפאגיו כשר למהדרין
מסעדת פאפאגאיו הירושלמית היא מסעדת בשרים כשרה למהדרין, נצר לשושלת פאפאגאיו המפוארת, שהחלה את דרכה ב-1996. גאוותה של המסעדה המצליחה היא על ארוחות השולחן הברזילאי, שבהן החוויה מתחילה במנות הראשונות אבל אין לדעת כיצד תסתיים, מתי ובאיזה מצב ימצאו את עצמם הסועדים המאושרים. עוד נציין כי בין 17:00-12:00 מוגשות בסניף הירושלמי של פאפאגאיו ארוחות עסקיות משתלמות ביותר הכוללות לחם הבית, סאלדה דה קאזה, עיקרית ותוספת לבחירה במחירים אטרקטיביים.
טעימות מהתפריט: אנטיפסטי פאפאגאיו (מבחר ירקות קלויים בליווי לחם וטחינה); אנטריקוט משויש ואיכותי של 300 גרם וטורט פסיפלורה לקינוח - טורט שקדים ומעליו מוס פטיסייר פסיפלורה עם קולי פסיפלורה.
פאפאגאיו כשר למהדרין, יד חרוצים 3, ירושלים. 053-9442971
להזמנת שולחן בפאפאגיו כשר למהדרין


לוצ'נה
מסעדת לוצ'נה היא מסעדה איטלקית כשרה למהדרין, הפועלת באחד החללים היפים ביותר בעיר, במבנה עתיק שנבנה לפני יותר מ-100 שנה, בתקופת השלטון העות'מאני. בעלי המקום העניקו לחלל העתיק חיים חדשים תוך שהם שומרים על האופי המקורי שלו ועושים כבוד להיסטוריה המפוארת של המקום, שבעברו שימש כבית מגורים למשפחת הרברט קלארק המפורסמת. השף והבעלים אבירם דותן (ג'וי, אמיליה רומאנה), יצר תפריט מרגש עם מגוון רחב של מטעמים מרחבי ארץ המגף הכולל שלל פסטות משובחות, פיצות איכותיות ועוד הרבה הפתעות.
טעימות מהתפריט: פולנטה תירס עם גבינת מנצ'גו; פיצה ארטישוק עם מוצרלה, שמן זית ועלי תרד)  וכל מה שקורץ לכם מתפריט הקינוחים המרשים.
לוצ'נה, ממילא 8, שדרות אלרוב ממילא, ירושלים. 053-9419222

 חיים חדשים במבנה העתיק. לוצ'נה (צילום: באדיבות המקום)

מודרן, מוזיאון ישראל
מסעדת מודרן פועלת במוזיאון ישראל ומגישה מנות ירושלמיות עדכניות המאופיינות בשפע טעמים ואמירה אישית. העיצוב של המקום מתכתב עם אמני העיצוב המודרניסטים, כשההשראה העיקרית הגיעה מהיצירות של פיט מודריאן וקבוצת דה ססיל ההולנדית, האמן האיטלקי אינגו מארר וזוג המעצבים האמריקאים צ'רלס וריי איימס. השף קובי כחלון (טרטוריה חבה) עושה כבוד למטבחי המהגרים שמהם התפתח המטבח הירושלמי תוך שימוש בחומרי גלם מקומיים מיפו, ירושלים, צפת וטבריה. ימי שלישי במודרן (החל מהשעה 18:00) מוקדשים ליצירות הקולינריות של השף אורן ירושלמי (סקאלה), מהשפים הצעירים המבטיחים ביותר בארץ.
טעימות מהתפריט: לחם פראנה חם מהתנור עם צלחת חריפים (ירוק, אדום, סחוג, טורמוס וטחינה); סטייק מינוט - פרוסות דקות של בשר סינטה נא על פלטה לוהטת, רוקט טרי, שמן זית וצ'יפס ועוגת סולת ירושלמית עם פיצוחים בקרמל וגלידת תבלינים.
מודרן, דרך רופין 11, ירושלים. 053-9444091

 יצירות אמנות קולינריות. מנה במודרן (צילום: באדיבות המקום)

קפה קדוש
הכניסה של קפה קדוש לרשימת עשר הגדולות של ירושלים לא באמת הפתיעה אף אחד שכן בבית הקפה הפופולארי, שחגג לא מזמן יובל של פעילות, אין כמעט ירושלמי שלא ביקר. בעלי המקום, איציק קדוש ואשתו הקונדיטורית המוכשרת קרן, קיבלו את המושכות לפני כשני עשורים והצליחו להפוך במו ידיהם את בית הקפה המנומנם למקום עלייה לרגל. כל זאת מבלי שפגעו באופי המקורי של בית הקפה, שנפתח על ידי מאיר קדוש, אביו של איציק, ב-1967. בהזדמנות זו נאחל להם עוד לפחות יובל של הצלחה ושגשוג.
טעימות מהתפריט: טוסט דובדבן עם גבינת עיזים, רוקפור ודבלים, מוגש עם סלט עלים ולחם קסטן מלא; טורטליני תרד ריקוטה ופיסטוקים עם עגבניות לחות, שמן זית עגבניות מיובשות ופרמז'ן וסברינה עם קצפת ופירות יער לקינוח.
קפה קדוש, שלומציון המלכה 6, ירושלים. 053-9369014

לחם בשר
הסניף הירושלמי של רשת לחם בשר ממוקם במתחם התחנה התוסס ומזמין את הסועדים להתמסר לחוויית אירוח מוקפדת, עיצוב מרשים ותפריט עשיר בכל טוב. בין היתר תמצאו בתפריט של לחם בשר הירושלמית ארוחות בוקר מפנקות המוגשות בימים ראשון עד שישי בין 12:00-10:00 וארוחות עסקיות משתלמות המוגשות במקום בימים ראשון עד חמישי בין 17:00-12:00. בלחם בשר שבמתחם התחנה ניתן להפיק אירועים אינטימיים בחדר הפרטי בהיקף של עד 30 סועדים ובחלל המסעדה ישנה אפשרות להפיק גם אירועים גדולים יותר בהיקף של עד 100 סועדים בנוחות מרבית.
טעימות מהתפריט: לחמעג'ון במילוי בשר בקר וכבש טחון, ירקות שורש, פלפל קלוי וזיתי קלמטה;  סינטה - נתח 300 גרם סינטה מיושן במקום לצד רוטב דמי גלאס, וקדאיף מלבי - שערות קדאיף קריספיות ומעליהן קרם מלבי בשילוב סירופ מי ורדים, טוויל שומשום וקוקוס קלוי.
לחם בשר, דוד רמז 4, מתחם התחנה ירושלים. 053-9369023

 מומלץ לאירועים. מאפה בשר בלחם בשר (צילום: באדיבות המקום)

מחניודה
אם יש מסעדה נוספת שהכניסה שלה למצעד עשר הגדולות באמת שלא הפתיעה אותנו השנה, הרי שמדובר במסעדת מחניודה. השפים אורי נבון, אסף גרניט ויוסי אלעד (שעזב מאז את השותפות) הקימו את המסעדה בקיץ 2009 ומאז מחניודה מככבת באופן קבוע ברשימות הכוללות את המסעדות הטובות בישראל. מחניודה הייתה הסנונית הראשונה באימפריית המסעדות של קבוצת מחניודה, הכוללת כיום מסעדות רבות נוספות בישראל, בלונדון ובפריז. כמו כן מחניודה הציתה את טרנד מסעדות השוק שאיפיין יותר מכל טרנד אחר את העשור האחרון בקולינריה הישראלית.
טעימות מהתפריט: הפולנטה המפורסמת עם שמן כמהין, אספרגוסים ופרמז'ן, ושבו דגים לגבולם - לברק עם ירקות שוק ומנגולד הפכפך, וקרם בוואריה עם קרם טופי לקינוח.
מחניודה, בית יעקב 10, מחנה יהודה, ירושלים. 053-9381555

מלה ביסטרו
מלה ביסטרו פועלת באחת השכונות היפות ביותר בעיר כשהכוונה היא כמובן לעין כרם הפסטורלית. השף המוכשר אלי מזרחי (כתית, אנדרסן) הרכיב תפריט מנצח שבכל ארוחה ניתן למצוא בו מנה חדשה ומפתיעה. בין היתר מככבות בתפריט של מלה ביסטרו מנות מקומיות עם טוויסט יצירתי כמו שקשוקה כבש קצוץ (עם חריף, לבנה ולימונים כבושים), עוף כפרי (תבשיל אורז בר ומנגולד) ושקדי עגל של שוק מחנה יהודה (עם טחינה ועמבה). במלה ביסטרו ניתן להפיק אירועים אינטימיים באווירה ירושלמית יוקרתית בהיקף של עד 25 סועדים.
טעימות מהתפריט: ריזוטו פטריות עם שמן כמהין ופרמז'ן; קוקי סאן ז'אק ושרימפס בשמנת ירוקה וניוקי תפו"א, ושילה  - קרם ריבת חלב, שברי בראוניס מייפל וקרם קפה על בראוניס עשיר בציפוי של גנאש אספרסו.
מלה ביסטרו, המעיין 1, עין כרם, ירושלים. 053-9424673
להזמנת שולחן במלה ביסטרו


מדיטה
מסעדת מדיטה, הנמצאת בבעלותם של המסעדן משה כהן והשף מוטי אוחנה (החצר), משלבת בהצלחה בין ביסטרו מודרני לבין המטבח הים-תיכוני הקלאסי. היא ממוקמת בבית הנציב, מול הנוף המרהיב של ירושלים, במבנה מרשים ועצום שעוצב על ידי גלעד זעפרני (אדום, צ'אקרה, שומיס). זעפרני עיצב את המקום כמסעדת ביסטרו צרפתית תוך שהוא משלב בחלל אלמנטים ים-תיכוניים וזאת כדי ליישר קו עם התפריט ועם רוח המקום. במדיטה ניתן להפיק אירועם פרטיים ועסקיים מכל הסוגים בהיקף של עד 180 סועדים.
טעימות מהתפריט: פוקצ'ה שקדי עגל עם עגבניות, לימון כבוש ועמבה; פסטה שחורה עם שמן זית וירקות גינה ופבלובה עם פירות יער ומקרון פטל.
מדיטה, דרך חברון 101, ירושלים. 053-7933470
להזמנת שולחן במדיטה

 קריצה לביסטרו צרפתי. מנה במדיטה (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מדיטה בירושלים
02-5664466
לחם בשר בירושלים
053-9369023
קפה קדוש בירושלים
053-9369014
מודרן, מוזיאון ישראל בירושלים
053-9444091
לוצ'נה בירושלים
הזמנת שולחן
053-9419222
פאפאגאיו - papagaio בירושלים
053-9442971
ג'וי גריל האוס בירושלים
הזמנת שולחן
053-9344961
דניה קפה בכיכר בירושלים
053-9369283

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
Top 10 - מסעדות המרקים המומלצות לשנת 2023
איפה אוכלים סביצ'ה או טרטר של קיץ?
בוקר חו"ל: איפה תאכלו ארוחות בטעמים של אירופה?
מה כדאי לכם לאכול באזור  הכנרת?