נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני יודע שזה לא לגמרי הוגן לבקר במסעדה פחות מחודשיים אחרי הפתיחה ולצפות שהכול ידפוק כמו שעון, שהשירות יהיה מתוקתק, שהתפריט יהיה מהודק ושחוויית המשתמש תהיה מושלמת. אז כשנכנסתי למסעדת בטעם הסיני בערב יום שלישי של סוף חודש מאי לוהט במיוחד, החלטתי להשאיר את הציפיות בבית.

האמת היא שבאופן כללי אני מקפיד להדיר את רגליי ממקומות חדשים כי אני מאמין שכמו תבשיל בשר טוב, גם מסעדה טובה צריכה להתבשל על אש קטנה לא מעט זמן לפני שהיא מוכנה. אבל זה היה יום שלישי וזאת הייתה קריית שמונה, ומסעדה חדשה בקרית שמונה זה לא עניין של מה בכך (בטח לא כשמדובר במסעדה סינית). אז עשיתי טלפון קטן ליניב, חבר יקר שלא יצא לי לראות כבר כמה שבועות טובים והזמנתי אותו לערב שכולו אטריות ואורז.

תדהמה מהרגע הראשון
את חוסר הציפיות שלי החליפה התדהמה כבר בצעד הראשון שעשינו בכניסה למסעדה. אתם מבינים, בטעם הסיני ממוקמת באזור התעשייה הצפוני של קריית שמונה, בינות מוסכים ונגריות, כך שהייתי בטוח שנמצא במקום דוכן קטן ואפלולי, ריק מאדם עם שני שולחנות פלסטיק רעועים לכל היותר. הגענו למקום בשעה שמונה וחצי בערב בזמן שאזור התעשייה פחות או יותר מושבת, ובכל זאת המקום הגדול והמואר היה מלא מפה לפה, כשבחוץ שליח עסוק רץ לכיוון הקטנוע, בדרך לעוד לקוח מורעב.

בטעם הסיני מעוצבת בפשטות ובאפקטיביות – על הקירות טפטים עם אימג'ים מסין הרחוקה, על תקרת הגומי האדומה והמבריקה ניתן לראות את השתקפויות ראשי הסועדים ובמרכז של כל זה ממוקם המטבח הפתוח עם קירות הזכוכית, דרכו ניתן לחזות בהנאה בטבחים הנמרצים מקפיצים, קוצצים ומצלחתים. במילה אחת – הופתעתי. בשתי מילים? הופתעתי לטובה!

ללגום בשקיקה ובשתיקה
אחרי התרשמות ראשונית ושיחה עם כמה מהנפשות הפועלות במקום עליהן ארחיב בהמשך, החלטנו לפתוח את הארוחה עם מרק וון טון (18 ₪), אגרול צמחוני עם ירקות (12 ₪) ואגרול במילוי עוף (15 ₪). בדיוק כמו הנוכחות המלאה במקום ובדיוק כמו העיצוב המדויק, כך גם הראשונות הפתיעו ושימחו. עם  זאת, הראשונות הצליחו להפתיע גם את החך ולא רק את העיניים.
המרק היה מאוזן מאוד מבחינת הטעמים ולא מלוח עד כאב כמו שחלק ניכר מהמסעדות הסיניות בארץ אוהבות להגיש את המרקים שלהן. כיסוני הוון טון היו רכים וטעימים, אבל לא במידה כזו שתגנוב למרק את ההצגה. בנחיריים עלתה ארומה נעימה של ג'ינג'ר טרי והנבטים היו פריכים בדיוק במידה הנכונה.

האגרולים היו פציחים ועזי טעם, ואני חייב לציין שהופתענו לגלות שאת הרוטב החמוץ-מתוק, את הכיסונים ואפילו את האגרולים, מכינים במקום בעבודת יד. בשלב הזה כבר התחלנו להבין שיש לנו עסק עם חבר'ה רציניים, שיודעים דבר או שניים הן על מסעדנות והן על בישול סיני.

משפחה שכזאת
אחרי שהזמנו את העיקריות בידיעה ברורה שאנו צפויים להתפנק כמו שצריך, החלטתי לעשות קצת בירורים בנוגע למקור של מסעדת בטעם הסיני. מתברר שהמסעדה בכלל התחילה את דרכה כשירות קייטרינג ללקוחות הצימרים באזור מושב אמנון, הממוקם ברמת כורזים. גם היום וגם בתחילת דרכה של המסעדה, היא פעלה כעסק משפחתי שבראשו עומדים קרוליין, ירון ודיוויד קוצר.

דיוויד קוצר, בנם של קרוליין וירון, הוא בוגר מכללת רימונים (עם התמחות מיוחדת בבישול אסייתי) ובעסק המשפחתי הוא חובש את כובע השף. חלק ניכר מהמתכונים לפי מה שהבנתי עברו אליו בירושה מסבו, אביה של קרוליין, שהיה טבח פיליפיני שהתמחה בבישול סיני. על כל העסק מפקח ירון, שמסיים בימים אלה קדנציה ארוכה כקצין במשטרת ישראל. 

בשלב מסוים החליטה המשפחה שצריך להפוך את שירות הקייטרינג למסעדה ואחרי עבודת שטח רצינית, בחרו את אזור התעשייה של קריית שמונה כמיקום המושלם למסעדת בטעם הסיני. אני מאמין שגם אתם, בדיוק כמוני, תוכלו להרגיש את הידע ואת הניסיון שנצבר במשפחה הזאת בכל טעימה וטעימה.

להתענג על כל ביס מחדש
בשלב העיקריות נראה שרמת המנות קפצה מדרגה – אני הזמנתי בקר קאנ-פאו (קשיו, צ'ילי, שום, בצל ירוק, ערמוני מים, נבטים, גזר ואפונה סינית - 42 ₪) ויניב הלך על נודלס ועוף (פלפל אדום, צהוב וירוק, אפונה סינית ונבטים - 30 ₪). המנה שלי הוגשה לשולחן כשהיא מכוסה בשכבה הגונה ונדיבה של אגוזי קשיו שלמים ולצדה הוגשה קערית אורז לבן ודביק כמיטב המסורת.

יש מעט מאוד מסעדות סיניות שמגישות אורז סיני אותנטי, כזה שאפשר לאכול עם מקלות סיניים, אבל שלא נדבק למקלות ולחך, והיכולת לייצר כזה אורז מושלם ובדיוק רב כל כך, זה בדיוק מה שמפריד את בטעם הסיני מלא מעט מסעדות אחרות שמתיימרות להכין אוכל סיני כהלכתו. על המנה של יניב אני יכול רק לכתוב שהייתה מאוד צבעונית, כיוון שלדאבוני לא הספקתי אפילו לטעום ממנה.

אני יודע שבמסעדות סיניות נהוג לחלוק את המנות ועל השולחן אפילו הניחו שתי צלחות ייעודיות מעוצבות בקפידה בדיוק בשביל זה, אבל אני מודה בהכנעה שלא היה לי פשוט להרים את העיניים ואת המקלות מהמנה שלי וכשסיימתי אותה, יניב כבר היה עסוק בלגלגל סיגריה מעל הקערה הריקה שלו. לצערי במקום עדיין לא מגישים קינוחים, אז לקחנו שתי עוגיות מזל לדרך ונפרדנו לשלום ממשפחת קוצר. אני יכול רק לקוות שימשיכו לשמור על הרמה הגבוהה שנחשפנו אליה בערב החם הזה למשך זמן רב, אבל דבר אחד בטוח – אנחנו נישאר עם יד על הדופק. מבטיח לדווח מהשטח!

חשבון בבקשה
מרק וון טון – 18 ₪
אגרול צמחוני עם ירקות – 12 ₪
אגרול עוף – 15 ₪
נודלס ועוף – 30 ₪
בקר קאנ-פאו – 42 ₪
פחית דיאט קולה ובקבוק קולה – 18 ₪
סך הכול – 135 ₪ לארוחה שהייתה בקלות יכולה להשביע גם שלושה סועדים רעבים.

בטעם הסיני, אזור התעשייה קריית שמונה. 053-9375482

* הכותב הינו אורח של המסעדה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי