נגישות
נגישות

יאניביצ'י תגלה לכם עולם קולינרי מרתק

הם מגדלים את הירקות בעצמם, משתמשים בחומרי גלם טריים מבתי עסק מקומיים ומחליפים את התפריט כמעט בכל שבוע. מסעדת יאניביצ'י היא משהו אחר לגמרי ממה שהכרתם עד היום

מסעדות בצפון המסעדות של rest
גילי פוקס
תאריך פרסום: 16/01/2017, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת יאניבאצ'י נקראה על שם החלבן ההונגרי שחלב את הפרות ברפת, שעל חורבותיה בנויה כיום המסעדה. את השם הוגים בכלל "יאניבאצ'י". הגענו אל בוסתן הגליל ופתאום נגלה לפנינו, בשיא החושך והגשם, מקום קסום, מוקף אורות קטנים בלב מושב פסטורלי.

ברגע שהתיישבנו פגשנו את אביחי פחימה, הבעלים והיזם של יאנביצ'י, הוא דאג לשדרוג הרפת הישנה למסעדת שף חדשנית יוצאת דופן. מיד לאחר מכן אביחי שלח אלינו שתי כוסות סיידר תפוחים מהביל עם שוט ג'ק דניאלס בטעם קינמון. השיק והסטייל פשוט נמצאים כאן בכל מקום.

מנות מתחלפות מדי שבוע. יאניביצ'י

מנה או חצי מנה?
עיינו בתפריט, קראנו אותו מספר פעמים כי הוא היה מעניין ומגוון, ואז אביחי הסביר שהמנות משתנות כאן בתדירות מאוד גבוהה, כי גם הוא וגם עידן השף אוהבים להמציא את עצמם בכל פעם מחדש, לכן סביר להניח שלא יופיע בשבוע הבא. לא משעמם פה זה בטוח.

בנוסף לכך שהתפריט היה מרתק, היו בו מחירים לחצי מנה, שזה ממש כיף, כי ככה ניתן לנסות יותר ממנה אחת, ועדיין לא לצאת עם חור בכיס. התברר לנו שיש פה עסקיות צהריים החל מ-82 שקלים שכוללות מנה ראשונה, עיקרית, לחם שנעשה במקום ומטבלים שגם נעשים במקום, בעצם כמו כל מה שתאכלו כאן (ובעיקר הקינוחים, עליהם אספר בהמשך).

נגיע לעניין. אז בעצם היו יותר מדי ראשונות מסקרנות, כך שהחלטנו ללכת על כמה מהן: סלט ירוקים של הסתיו (54 שקלים), שהוא סלט קולורבי עם שומר, ארטישוק בלימון, צ'ילי, סלרי, זעתר, אפונה, שקדים קלויים, קרם טחינה ויוגורט. מדהים! מרענן וחורפי גם יחד. המנה השנייה היתה שקדי טלה (52 שקלים) לצד קרם שורשים לבן, פניני עגבניות וטבסקו עם קרם חציל מעושן, ושימו לב לסטיגידיש – פאף פריקי. כן כן, זה כמו פופקורן קטן קריספי בטירוף של פריקי, ולא רק שזה טעים, זה מרתק! 
יש גם חצאי מנות. יאניביצ'י

מנות גדושות של קסם
המנה הבאה היא אסאדו עגל (51 שקלים) עם תירס בחמאת צ'ילי, טוויל פריקי, קרם תירס ופופקורן כוסמת, ומנה ראשונה אחרונה: חזה ברווז צלוי (51 שקלים) עם קרם דלעת, דובדבני אמרנה מעושנים, שימאני כבושות ופטריות מלך היער , בין אם  זיהיתי או לא את חלק משמות חומרי הגלם, הבנתי משהו אחד - זה אדיר וטעים בטירוף! עידן התברר כשף יצירתי במיוחד, שיש לו הרבה קסם בידיים.

לאחר כל המנות הראשונות הנפלאות הללו הגיעו המנות העיקריות. בן זוגי הלך על המנה הקלאסית שלא אכזבה - פילה בקר 280 גרם, צרוב בגריל עם ציר פטריות מורל, קרם ראטה וגזרים צלויים (152 שקלים). הבשר היה מעולה והקרם ראטה הפתיע עם גזר בצבע לא שגרתי. גם במנה הזו לא הסתפקו בגזר כתום רגיל כמו שיש בבית אלא גזר מיוחד במינו.

אני הזמנתי פילה דג ים (היום היה דג מוסר) שהגיע הישר מהשוק בעכו על הבוקר, אפוי בתנור בחמאת לימונים כבושים, יין לבן, שום ,צ'ילי, שעועית בולגרית, תרד, זוקיני ופולנטה תירס גילי (136 שקלים או חצי מנה ב-72 שקלים). המנה הייתה מדהימה, הרגישו את הטריות שלה בכל ביס, התירס היה מתוק להפליא (לא סתם קראו לו גילי) והירקות שהיו ליד התוספת היו לא שגרתיים ומרעננים.

למרות שהיינו מלאים, עידן שהסביר לנו שהוא מכין כאן הכל: לחמים, רטבים ואפילו קינוחים, ושאנחנו חייבים לנסות את הקינוחים. אני חושבת שהקינוחים הם הבמה הטובה ביותר עליה יכול עידן להציג לסועדים ביאניביצ'י את דמיוני הנפלא. 
אתם חייבים לנסות את הקינוחים

קינוח אחד נקרא אגן תות. יש בו תותים בכל מרקם אפשרי: בצורת מרמלדה, וגם קונפיטורה, ואפילו קרם בצורת תות, וכל זה ליד ריבוע בראוניז מדהים עם טראפל פיסטוק ירוק וטעים, והמון המון הפתעות קטנות אחרות. המנה הזו היתה יפה להפליא אך טעימה עוד4 יותר. פשוט אין מילים.

הקינוח השני היה לא פחות מרתק מקודמו, ואני חייבת לספר גם עליו: פרפה בננה (בננה עם שוקולד לבן - מושלם) עם שוקולד חלב, מוס יוגורט, טראפל (עם נגיעות קוניאק הנסי), שוקולד מריר עם בננה מקורמלת. איזו גאונות להמציא מגוון כה רחב של רכיבים מתוקים וטעימים שמשתלבים ביחד על הצלחת.

חומרי גלם מקומיים וגן ירק
לאור העובדה שאביחי הוא מכניס אורחים גדול, ועידן לא מפסיק מחייך (כנראה ככה זה שעובדים ביאניביצ'י), נשארנו לקשקש איתם עוד ועוד. הם סיפרו לנו על ארוחות הבראנץ' הלא שגרתיות שיש כאן מדי שישי בין 12:00 ל-17:00, על סדנאות ה-Eat with שהם עושים אחת לכמה זמן, ובעיקר על הדרך בה המקום עובד, שזה מרתק לכשעצמו.

המקום פתוח בין רביעי לראשון, פרט חשוב לדעת לפני שתגיעו ספונטנית אל בוסתן הגליל. כלי הקרמיקה היפים בהם אכלנו הם פרי יצירתם של עמותת שילובים, היינות פה ממצפים שונים בגליל (למשל יקב שטרן, יקב לוטם), הגבינות ממחלבת אלטו בשמרת הסמוכה, ורוב הירקות מגן הירק שנמצא ממש כאן מחוץ למסעדה.

יאניביצ'י, בוסתן הגליל. 053-9369216

* הכותבת היתה אורחת המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
אסאדו בר באלונים (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
מנה של מסעדת סבידה (צילום: באדיבות המקום)
בירות של מסעדת ליבירה בחיפה (צילום: באדיבות המקום)
אותנטיות יוצאת דופן במסעדת גאורגיה
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי