נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חבר שהגיע מיפן לבקר בארץ בתקופת החגים הופתע מכמות הסושי שאוכלים בישראל. כמעט בכל פינת רחוב ניתן למצוא דיינר סושי ישראלי, המגיש את המאכל האהוב והפופולארי של ארץ השמש העולה, כשקרוב לשני עשורים מניח עם ישראל בצד את הסכין והמזלג ומשייף את הצ'ופ סטיקס עבור האוכל היפני. ועדיין עם כמות הסושיות שיש בארץ, לפעמים קשה למצוא מקום טוב באמת שמגיש סושי איכותי, טרי ואותנטי. בקיצור: הלכנו לאכול סושי בישראל.

בעודנו מעכלים את ארוחות החגים, בין העוף לתפוח האדמה, לקחנו פסק זמן ונסענו לסואי סושי בגבעתיים. הסניף הראשון של סואי סושי נפתח בצפון תל אביב אי שם בתחילת שנות ה-2000, אך דווקא אצל אחיו הצעיר והאינטימי בגבעתיים יש משהו ייחודי. אולי מדובר במיקומו הקלאסי בקודקוד משולש הזהב של רחובות שינקין-סירקין-כצנלסון או אולי בקצב החיים של העיר, ששונה במעט מזה התל-אביבי.

יפני לערב אחד
סואי סושי מעוצבת בקווים נקיים ומינימליסטיים עם גופי תאורה מודרניים ואווירה של מטרופולין תוססת. בחוץ, פזורים מספר שולחנות מהם ניתן להשקיף על האקשן של הרחוב הראשי ועל פנים המסעדה שמתחילה להתמלא באנשים...

הערב נפתח עם שתי בירות יפניות ותיקות; בירה סאפורו ובירה אסאי. האסאי עשירה יותר בטעמים מהסאפורו, שקצת מזכירה בירה ישראלית מוכרת, ואני תוהה האם זו נקודת ההשקה שלנו עם יפן. תוך כדי מחשבות, מגיעות הראשונות לשולחן. פירות ים בטמפורה לצד רוטב צ'ילי מתוק וספייסי מיונז (35 ₪) היה שמה של המנה שהכילה שרימפסים, קלמרי ומקלות סלמון מצופים בשכבת טמפורה אוורירית, שלא איבדו את טעמו המופלא של הים למרות השחייה בשמן עמוק. מנת האגרול עם הירקות (29 ₪) הייתה טובה אף היא וטוב עשה השף שלא דחס את הירקות בפנים והשאיר חללים שאפשרו לטעם לחלחל. כמה קל ליפול עם מנת אגרול בינונית – בסואי סושי יודעים יותר טוב.

אימפריית החושים של טוקיו
רגע לפני שהגיעו העיקריות, הגישה לנו המלצרית החייכנית עם תודעת השירות הגבוהה (ראוי לציון) צ'ייסר סאקה קר בכוסות יפניות. האורח היפני ציין שהסאקה גם פתח את התיאבון וגם הפריד בין מה שהיה לבין מה שעתיד להגיע…

בחרנו את 'המנה האדומה' (39 ₪) שבדומה לדגל יפן עם הדיסקה האדומה במרכזו, כך גם הוגשה המנה. קערה עגולה ומעוצבת ובתוכה אטריות ביצים על בסיס קארי אדום, קרם קוקוס, ירקות צבעוניים, בוטנים ונגיעות כוסברה. את המנה ניתן לקבל על בסיס עוף/ טופו או מיקס פירות ים. מדהים. העיקרית השנייה נבחרה מרשימת הספיישלים ונקראה סושי 'שלושה דגים' (37 ₪) - סלמון, טונה ודניס חגגו בתוך רול עסיסי לצד ווסאבי איכותי ורצועות ג'ינג'ר כבוש. יפן במיטבה. 

המנה המנצחת 
דבר אחד היה משותף לכל המנות - הטריות שהורגשה לכל אורך הארוחה. חומרי גלם איכותיים, דגים טריים ובקיאות במטבח היפני סיפקו מנות טעימות שהוגשו בכלים אותנטיים ובמחירים הוגנים. המנה האדומה שילבה בתוכה ירקות צבעוניים מוקפצים יחד עם כמות עשירה של פירות ים עסיסיים ואטריות ביצים והטעמים התמזגו בצורה נהדרת. מה שכמעט זיכה את האדומה בתואר הנכסף היו נגיעות הכוסברה שהפתיעו עם טעם מרענן כל כמה ביסים, אך מי שקטף את התואר היה סושי שלושת הדגים. טעם שהתחיל מאורז דביק במינון הנכון, דגים טריים שסודרו כלהקה בתוך הרול ועד לגלגול מושלם הכתירו אותה כמנה המנצחת. במבטא יפני פואטי אמר האורח שהסושי החליק בפה יחד עם רוטב הסויה האיכותי והיה לטקס יפני מסורתי. ברוב קולות, נבחרה סואי סושי כולה לשלוחה היפנית בישראל.

חשבון בבקשה
בירה אסאי - 25 ₪
בירה סאפורו - 25 ₪
פירות ים בטמפורה - 35 ₪
קריספי אגרול (2 יח') - 29 ₪
2 צ'ייסר סאקי - OTH ₪
ספיישל סושי שלושה דגים - 37 ₪
המנה האדומה - 39 ₪
סה"כ - 190 ₪ לחוויה יפנית זוגית.


* כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סואי סושי בגבעתיים
053-8094247

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
גרציה ג'ויה
סטייל בנמל
סטייל בנמל
מה שרואים משם
תזמורת ההייטק הרומנטית
שמיים פתוחים לטריפולי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר