נגישות
נגישות

אוצרות מהים: מסעדות דגים מעולות באזור המרכז

אם יש משהו שמרכז הארץ משופע בו הוא מסעדות דגים משובחות. דגמנו בכתבה הבאה את המסעדות הטובות והמעניינות ביותר, שמציעות תוצרת ימית איכותית ללא פשרות

מסעדות במרכז חדשות מהצלחת
אלדד שחר
תאריך פרסום: 03/01/2017, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחד הדברים הטובים בארוחה במסעדת דגים, הוא שלאחר מכן אתה לא מרגיש עייף או כבד. למעשה אחרי ארוחה שכזו אתה יכול להמשיך את היום בקלילות, עם תחושה שעשית משהו טוב בשביל הגוף שלך. אם יש משהו שלא חסר במרכז הארץ, זה מסעדות דגים משובחות, אבל בכתבה שלפניכם תמצאו את הקרם דה לה קרם או ליתר דיוק - את האיקרה דה לה איקרה. מוכנים לצלול למים העמוקים? הנה אנחנו מתחילים.

הצדף – ראשון לציון
הצדף היא מסעדת שף המציעה ללקוחותיה חלל אירוח קלאסי ומרווח, תפריט המבוסס על דגה טרייה ושירות מוקפד במיוחד. לצד מנות דגים ופירות ים, תמצאו בתפריט מגוון מנות בשריות איכותיות ואפילו תפריט ילדים מושקע ביותר.

דגימות מהתפריט: סרטני חוף כחולים (סרטני חוף ברוטב חמאה, שום ויין לבן – 110 שקלים), פילה בס בעשבי תיבול (פילה בס אפוי בסלמנדרה עם עשבי תיבול, מוגש על מחבת חמה – 110 שקלים), נתח קצבים (נתח קצבים של בשר בקר מובחר בגריל – 120 שקלים), דניס בחצילים (פילה דניס בגריל, על מצע חצילים מטוגנים, ברוטב עגבניות פיקנטי – 135 שקלים).
הצדף, ספיר יוסף 2, ראשון לציון. 053-9428332
 אלגנטית. מסעדת הצדף בראשון לציון
תאיו שף דגים – בת ים
לא יותר מחמש דקות של הליכה קלילה ונעימה מבת-ים, במרחק נגיעה מהים התיכון ועל רצועת החוף הדרומית של העיר, שוכנת מסעדת תאיו שף דגים. לאחרונה עברה המסעדה שיפוץ נרחב, בזמן שהתפריט עבר מתיחת פנים שהקנתה לו חיים חדשים ומעניינים. הסועדים במקום נהנים לא רק ממנות מקוריות ויצירתיות, אלא גם מנוף עוצר נשימה.

דגימות מהתפריט: בוקר אמריקאי (חזה אווז צרוב בפלנצ'ה, מוגש על לחם בריוש, ברוטב ספייסי מיונז, עלי חסה טריים וביצת עין, בליווי סלט ירוק. שתייה קלה וחמה לבחירה – 64 שקלים), קבבוני דניס (דג דניס, בצל ועשבי תיבול, מוגש עם טחינה – 43 שקלים), סרטנים מטוגנים (בציפוי פריך, בליווי רוטב הבית – 109 שקלים), מולים קלאסי (ברוטב חמאה, שמנת, שום, יין לבן ובזיליקום – 109 שקלים).
תאיו שף דגים, דרך בן גוריון, בת ים. 053-9440007
 
אבראג' - יפו
אבראג' הוא ביסטרו ים תיכוני הממוקם סמוך לכנסיית סנט פטרוס, בין שלל גלריות, בכיכר קדומים הציורית. המסעדה פועלת במבנה עות'מאני עתיק המאופיין בקשתות וקירות אבן חשופים. הבריזה המגיעה מן הים, החלל הרומנטי והמנות הייחודיות, הופכים את אבראג' לפנינה קולינרית של ממש.

דגימות מהתפריט: שווארמה רול (בשר פרגית פרוס, צרוב ומתובל בתערובת תבלינים מיוחדת, מגולגל בטורטייה עם קורנישונים, עגבניות טריות וטחינה תוצרת בית – 49 שקלים), סשימי יפואי (פילה סלמון נורבגי טרי כבוש ברוטב ים תיכוני, שמן זית כתית מובחר, לימון ותבלינים – 39 שקלים), פילה דג בטאג'ין בדואי (פילה דג אפוי בתנור ברוטב יוגורט ועשבי תיבול – 96 שקלים).
אבראג', כיכר קדומים 6, תל אביב. 053-9345526
גם העיצוב משדר ים. אבראג'

השקד – תל אביב
מסעדת השקד, שנפתחה בשנת 1964, היא בין המסעדות הוותיקות בעיר. עם קילומטראז' של יותר מחמישה עשורים וקהל לקוחות שרק גדל בהתמדה, טבעי שרבים מתייחסים למקום כאל מוסד המהווה מוקד עלייה לרגל לחובבי מנות דגים ופירות ים.

דגימות מהתפריט: קדירת ים (מרק אדום, ירקות שורש, כוסברה, חתיכות דג, ראשי קלמרי, שרימפס, מולים וסרטנים (בעונה) – 139 שקלים), קבב הבית (ארבע יחידות של קבב עשוי מבקר טחון, פטרוזיליה ותערובת התיבול הסודית – 75 שקלים), מולים (ברוטב מרנייר שמנת עגבניות או מעושנים – 134 שקלים).
השקד, החשמונאים 90, תל אביב. 053-9444157
 
206 דגים – תל אביב
206 דגים היא בין מסעדות הדגים המוכרות והאהודות ביותר בתל אביב. כבר יותר משני עשורים שמגישים בה מנות דגים ופירות ים לצד מנות גריל, כשלאחרונה מציעים במקום גם תפריט בריאות מיוחד (בתפריט הבריאות לצד כל מנה מופיע הפירוט הקלורי שלה). בנוסף, ב-206 דגים ישנו תפריט יין עשיר, הכולל אך ורק יינות ישראליים מובחרים.

דגימות מהתפריט: פרח קישוא במילוי פירות ים (עם זוקיני, גבינת צאן ואגוזי לוז – 49 שקלים), עלה פסטה טרייה ופטריות בר (קוניאק, שבבי פולנטה וביצה עלומה – 65 שקלים), סשימי סלמון וטאקו אורז (קרם שום שחור, קיווי וטוביקו – 67 שקלים), מעדני ים לזוג (סלמון מעושן, איקרה, טרטר דג ים ומטיאס כבוש – 94 שקלים).
206 דגים, משה סנה 54, תל אביב. 053-9444178, משלוחים: 053-8092814
 ותיקה, אך מתחדשת כל הזמן. 206 דגים. צילום: אפיק גבאי
הסוכה הלבנה – תל אביב
הסוכה הלבנה היא שיר הלל לאלגנטיות, טעם טוב ולתוצרת שמספק לנו הים. התפריט המפתה של הסוכה הלבנה כולל מבחר מנות קלאסיות לצד מנות מיוחדות, מגוון סלטים ושפע של מנות פתיחה ומתאבנים. כל זה מוגש על רקע תפאורה ציורית ונוף כחול עמוק של הים התיכון.

דגימות מהתפריט: סלט פטוש (עלים ירוקים, עגבנייה, מלפפון, בצל, גזר, נענע עם סומאק וקרוטונים – 35 שקלים), מרק דגים בויאבז (ציר דגים בתוספת עגבניות ופילה דג – 85 שקלים), פילה לברק (שרימפס ורוטב שמנת ופטריות – 149 שקלים), סיבס אפוי (במלית ירקות – 119 שקלים).
הסוכה הלבנה, יורדי הסירה 1 (האנגר 4, נמל תל אביב), תל אביב. 053-9345508
 
בני הדייג
את הכינוי "בני הדייג" העניק לדני רבה, לא אחר מהעיתונאי אדם ברוך. זה קרה לפני קרוב לחמישה עשורים ומאז הכינוי הפך למותג, המקושר לאיכות ומצוינות. כיום כוללת הרשת המצליחה סניפים בנתניה, ראשון לציון, חדרה, אשדוד, הרצליה ותל אביב, ובכל אחד ואחד מהם ניתן ליהנות ממסורת קולינרית מיוחדת במינה, אווירה שלווה ורגועה והרבה כבוד לדגים ופירות ים.

דגימות מהתפריט: טריפל מיקס (מנה מפנקת לשלושה: שרימפס, קלמרי, מולים וסרטנים – 400 שקלים), פלטת רויאל זוגית (שרימפס, קלמרי, מולים וסרטנים – 280 שקלים), פילה סלמון (120 שקלים), ארטישוק איטלקי בשמן זית (55 שקלים).
>> לסניפי בני הדייג
 הרוויח את הכינוי ביושר. בני הדייג
טורקיז – תל אביב
מסעדת טורקיז נפתחה בשנת 1991 והציבה רף חדש וגבוה במיוחד למסעדות הדגים המקומיות. גאוות המקום, המשקיף על הים, היא על טריות ואיכות חומרי הגלם, המשמשים ליצירת המנות היצירתיות המככבות בתפריט. השף רז סלע יצר תפריט מפתיע ואקסקלוסיבי הכולל גם מנות קרניבוריות מצוינות.

דגימות מהתפריט: חריימה לוקוס (תבשיל דג, פלפלים חריפים, שום ועשבי – 180 שקלים), שווארמה לוקוס (טחינה, יוגורט, סלט חי ובצל מטוגן – 145 שקלים), מחבת קציצות דגים (מרקש סטייל – 135 שקלים), כתר צלעות טלה (פרוסות ומוגשות עם חיטה בבישול ארוך – 210 שקלים).
טורקיז, הרצל רוזנבלום 6, מתחם סי אנד סאן, תל אביב. 053-9443357

שבתאי היפה - יפו
מסעדת שבתאי היפה ממוקמת בין שוק הפשפשים הססגוני לסמטאות יפו העתיקה. המסעדה, שפועלת ברציפות כבר יותר מארבעה עשורים, מתמחה במנות המבוססות על דגה טרייה וחומרי גלם מקומיים, לצד חומרי גלם המיובאים מיוון. סודות המטבח של שבתאי היפה עוברים במקום מדור לדור וגריל הפחמים העסוק שבמטבח מעניק למנות טעם בלתי נשכח.

דגימות מהתפריט: טירי פטה (גבינת עזים, מעט אורגנו ושמן זית – 20 שקלים), קריספי קלמרי (מוגש עם רוטב שום בצד, שמן זית, לימון ועגבנייה – 99 שקלים), ביפטקיה (קציצות קבב מבשר בקר טרי בתיבול יווני – 74 שקלים), שרימפס חריימה פיקנטי (על בסיס שמנת, שום ורוטב חריימה – 110- שקלים).
שבתאי היפה, הצורפים 36, תל אביב. 053-7931738

קריצה ליוון. שבתאי היפה

מסעדת הדייגים – יפו
מסעדת הדייגים, הפועלת כבר יותר משלושה עשורים, כשמה כן היא: מסעדה הנמצאת בבעלותם של שני דייגים ותיקים. קברניטי המקום הם זוג דייגים מקצועיים (אהרון ויעקב), שללא ספק אוהבים מאוד דגים. המסעדה מעוצבת כמוזיאון המוקדש לדגים, כשהמנות הטעימות ונוף סירות הדייג, הופכים את הארוחה למושלמת.

דגימות מהתפריט: לובסטר (300 שקלים), סרטני חוף ברוטב (120 שקלים), פילה לוקוס בתנור (80 שקלים), קבב מזרחי (60 שקלים), סטייק סלמון (90 שקלים), פילה פלמידה לבנה (85 שקלים).
הדייגים, נמל יפו, תל אביב. 053-9443408

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא