נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחד מהסמלים הבולטים ביותר של ירושלים, ושל ישראל בכלל, הוא שוק מחנה יהודה, שאוצר בתוכו את כל הריחות, הצבעים והטעמים של ירושלים של פעם, זאת לצד בתי קפה, חנויות בוטיק, מסעדות אותנטיות ומסעדות גורמה. השילוב בין האווירה, הקולות, הצבעים, הריחות והטעמים הופך את השוק וסביבתו למעוז קולינרי נחשק, ואם אתם כבר שם - כדאי שתבקרו לפחות באחת מהמסעדות האלה.

בורגר מרקט
מסעדת המבורגרים ייעודית, שמציעה מנות המבורגר שונות יחד עם כל מה שמשתלב איתן: צ'יפס בשרני ובירה קרה. ההמבורגר נטחן במקום ומוגש יחד עם שלל רטבים עבודת בית, צ'יפס עבה מתפוחי אדמה או צ'יפס דק וקריספי מבטטה. מעבר לתפריט ההמבורגרים מציע המקום גם פסקול מוזיקה, שכולל שירים משנות ה-40 ועד היום, מה שהופך את הישיבה למהנה במיוחד. 

טעימה מהתפריט: ארוחת המבורגר, בירה וצ'יפס (49 שקלים), צ'יפס בטטה (10 שקלים).
בורגר מרקט, הערמונים 3, ירושלים, 053-4272882
בורגר מרקט

בוריטו חי
דוכן בוריטו כשר שהקימו זוג אמריקאים בשם מיסי ומישל, לאחר שהתור לבוריטו שמכרו בביתם הלך והתארך. המקום נמצא בחלל שבו שכנה בעבר המסעדה ההודית "איצ'יקידינה", מול הפאב של ג'ימי וקצת מעל רחמו והחצ'פוריה, ותוכלו לזהות אותו בקלות בזכות ציור הגרפיטי הענק של הקקטוסים עם הכיתוב "בר מקסיקני". הקונספט פשוט - כל אחד מרכיב לעצמו את המנה שלו בתוך טורטייה מחוממת.

טעימה מהתפריט:  בוריטו סטייק- טורטייה במילוי סטייק בבישול איטי ממושך עם כל התוספות (32 שקלים), בוריטו "חי"- טורטייה במילוי צמחוני עם כל התוספות (26 ₪), צ'ימיצ'אנגה- בוריטו בשר טחון מטוגן בשמן עמוק (36 שקלים), טוסטדה ארוחת בוקר - טורטייה קריספית "בייקון" כשר וביצה מקושקשת (38 שקלים), צ'ימיצ'אנגה בננה - קריספי טורטיה ממולאת בבננה ורוטב שוקולד. מוגש עם ריבת חלב ושוקולד (26 שקלים).
בוריטו חי, האשכול 4,ירושלים, 053-9385113
 
מחניודה
מסעדת הביסטרו המתוקשרת ביותר בתחום הקולינרי בשוק, שהקימו יחד השפים אסף גרניט, אורי נבון ויוסי אלעד. התפריט מגוון, משתנה בכל יום ואפשר למצוא שם מנות בשר, לצד פירות ים, ריזוטו ואפילו ג'חנון. האווירה במקום שמחה, המוסיקה רועשת והמלצרים, יחד עם הסועדים, מוזמנים לרקוד בין השולחנות כאוות נפשם. כל המסעדה מלאה בגימיקים שמטרתם לדמות את אווירת השוק העממי - עיצוב וינטג'י ואקלקטי, ארגזי פירות וירקות שפזורים בחלל, מגבות המטבח המשמשות כמפיות האישיות לסועדים, כלי למלח שעשוי משקית של מלח דק מהסופר, לחם שמוגש בתוך שקית נייר ושפת תפריט מבודחת שתתקשו מאוד להבין בלי עזרה.
טעימה מהתפריט: טרטר בקר שער שכם, שזיף, במיה תאילנדית, עשבים ויוגורט (51 שקלים); קלמרי ממזר - קרם חצילים שרוף, שרי קונפי, פורצ'יני, רכז רימונים ואריסה (69 שקלים); ושבו דגים לגבולם - מוסר עם ירקות שוק ומנגולד הפכפך (138 שקלים); בסבוסה של אמא של אורי, עם גלידת טחינה, קצפת, פירות וסילאן (39 שקלים). 
מחניודה, בית יעקב 10, ירושלים, 02-5333442
מחניודה

אצל יהודית
מסעדת שיפודים ביתית ומשפחתית שמנוהלת על ידי יהודית יחזקאל, שגם אמונה על הכנת כל המנות. הלאפות נאפות בטאבון המסעדה ומוגשות חמות וטריות לצד מגוון רחב של בשרים מיוחדים כמו כבד אווז, סטייק כבש, צלעות כבש, שקדים, וכמובן הקבב המיוחד של יהודית שהפך למנת הדגל של המקום.

טעימה מהתפריט: קובה מטוגנת במעטה כבד אווז, בשרים על האש, דגים, מבחר סלטים ללא הגבלה, פיתות חמות מהתנור וחמוצים.
אצל יהודית, הערמונים 5, מחנה יהודה, ירושלים, 053-9438526
 אצל יהודית
חצות
מסעדה שנוסדה בשנת 1970 על ידי האחים אברהם ומיכאל עג'מי, והפכה למוסד קולינרי. המסעדה מתאפיינת בבישול על פלטה רותחת בחום של 250 מעלות, כאשר כל הבשרים מתובלים בתבלין מיוחד וסודי, ובעיקר במעורב הירושלמי שלה, שעשוי לפי המתכון המקורי משנת 1970. מיקומה בין שכונת נחלאות הוותיקה ובין שוק מחנה יהודה המפורסם, מעניק לה אווירה ישראלית אותנטית, ותצלומי הסלבריטאים ונכבדי העם שתלויים על הקירות הופכים אותה לאבן דרך תרבותית.

טעימה מהתפריט: חומוס עם טחינה מתובל בפטרוזיליה ושמן זית, חציל בלאדי בגריל עם רוטב של טחינה ושמן זית, מרק עדשים כתומות, סטייק אנטריקוט, כבד אווז, סלט פורטבלו חם ברוטב סויה ודבש, בליווי שקדים ובצל מטוגן, ירושלמי טבעוני - טופו, פטריות ובצל מוקפצים עם תבלין הבית, כולל 2 תוספות לבחירה: צ'יפס/ סלט/ אורז/ מג'דרה/ במיה. 
חצות, אגריפס 121, ירושלים, 053-9438478
 חצות
ג'וזף
בר המבורגר - האח הקטן של מסעדת חצות שבבעלות משפחת אגמי וממוקם בסמוך אליה. המקום מציע מנות המבורגר לצד מגוון רחב של בירות עולמיות. המקום מעוצב בסגנון רטרו אותנטי ומשלב אלמנטים מתוך השוק, מה שהופך את האווירה לשמחה במיוחד.

טעימה מהתפריט: נקניקיות מרגז - 4 יחידות של נקניקיות פיקנטיות ביתיות בליווי רוטב צ’ימיצ’ורי וחרדל (32 שקלים); ערימת כנפיים ברוטב צ’ילי, סויה ודבש (38 שקלים ל- 1/2 קילו ו-70 שקלים לקילו); פטריית פורטובלו במילוי עשבי תיבול ופטריות יער בציפוי קראנצ’י של פירורי לחם ומעל רוטב סויה ודבש ושבבי שקדים (27 שקלים).   
ג'וזף, אגריפס 123, מחנה יהודה, ירושלים, 053-9367983
 ג'וזף
סימה
מסעדה ביתית שהוקמה על ידי סימה בשנת 1969, כדי להשביעה את רעבונם של פועלי השוק באותם ימים. המנה המפורסמת ביותר של המקום היא מנת המעורב הירושלמי שכוללת חזה עוף, לבבות, כבדים ואפילו טחול בכמות נדיבה, אך לצד המעורב תוכלו ליהנות גם משלל מאכלי גריל ובישולים ביתיים כמו מרק רגל, מרק בשר, מג'דרה וקובה סלק.

טעימה מהתפריט: קובה נבלוסיה מוגש עם טחינה (18 שקלים); מרק דושפרה בוכרי- ירקות, צלי כתף, כיסוני בצק ממולאים בבשר (38 שקלים); טורשנה - קציצות בקר אפויות ברוטב עגבניות עם משמשים וצימוקים (58 שקלים); צלעות כבש (125 שקלים); מעורב ירושלמי (67 שקלים).
סימה, אגריפס 82, מחנה יהודה, ירושלים, 053-8094259 
סימה

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סושי לנשים בהריון של ניני האצ'י (צילום: באדיבות המקום)
מנה  של מסעדת כרמים (צילום: נועם פריסמן)
סושי של TYO (צילום: באדיבות המקום)
ארוחת בוקר באלנה
אייר קפה: מקום מושלם לאירוע
מסעדות מומלצות לארוחה משפחתית
מסעדות מומלצות ברמת החייל
מסעדות מומלצות במתחם שרונה
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם