נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בשעה טובה, בקעה

בקעה היא שכונה ייחודית, גם ביחס לעיר שכולה פסיפס של ייחודיות כמו ירושלים: בתים ערביים ישנים ומשופצים לצד בנייני דירות חדשים ומפוארים ושיכונים פשוטים יותר, כבישים עמוסים הרבה רחובות וסמטאות ירוקים, צרים ושקטים, אוכלוסייה מעורבבת של ירושלמים ותיקים מעדות שונות ואנגלוסקסים (תיירים או עולים), והמון פוטנציאל לייחוד גם בתחום הקולינארי, אבל מעט מאוד (יחסית) מקומות טובים לאכול בהם.  

פולי – מעבר לאוכל המצוין המוגש בה, אליו נגיע מיד – ממוקמת בבית ישן, משופץ ורחב ידיים, מה שניתן להגדיר כ'בקעה הקלאסית'. לעומת בתי הקפה והמסעדות האחרים באיזור, בפולי השכילו לנצל את תנאי השכונה בצורה מקסימאלית: נדמה שהמסעדה התמקמה בצורה מושלמת ומאפשרת הצצה בצורת מסעדה מזמינה, נוחה ונעימה לתוך האופי המיוחד של שכונת בקעה. 

נוחות ירושלמית

ואכן, המסעדה האיטלקית הזו, החוגגת כבר שמונה שנים של פעילות (הרבה מאוד ביחס לשאר המסעדות בשכונה) התמקמה בנוחות מפתיעה בטבעיותה בתוך מבנה האבן הערבי: ניתן להתיישב בחצר הנעימה והשקטה הצופה אל השכונה בערב הירושלמי הקריר של סוף האביב, או להצטנף בחלל הגדול העיקרי והמסודר למשעי שבליבו בר מושקע. אנחנו החלטנו להתמקם בחלל הפנימי השני של המסעדה, הנמצא חצי קומה מתחת לזה העיקרי, בו כורסאות עור נוחות ופרקט עץ מזמין. הרוק האמריקאי העדין והאיכותי שהתנגן ברמקולים לא הפריע לנו לנהל שיחה בעודנו יושבים בנוח, ממש כמו היינו בסלון הבית. על מנת שלא נתבלבל ונחשוב שאנחנו בבית, בקבוקי היין המוצבים ברחבי המסעדה משווים לה מראה ותחושה של מקום שהאוכל בו נלקח ברצינות יתרה – כפי שכאמור מיד נגלה – זאת לצד ההשקעה בעיצוב ובאווירה. לא מדובר באחת מהמסעדות המעוצבות יתר-על-המידה: בפולי נתנו ל"תנאי השטח" הנהדרים של הבניין הכה-ירושלמי בו המסעדה ממוקמת לבלוט, לצד יצירת נוחות מקסימאלית עבור הלקוחות.  

המקום אם כך אידיאלי לא רק לארוחות – וניתן לאכול בו לאורך כל היום, כולל ארוחות בוקר – בין אם לתיירים, אורחים מזדמנים, או תושבי השכונה שהפכו את פולי למסעדה-השכונתית שלהם, אלא גם לאירועים, מבר מצוות ועד חתונות. הצוות האדיב ישמח לפרט עבורכם את האופציות השונות לאירועים, או להמליץ על אחת מהמנות הרבות שהתפריט מציע – לאחרונה החליטו לשלב בתפריט הממוקד באוכל איטלקי גם כמה נגיעות אסיאתיות (כגון רטבי קארי), ולמקרה שהמבחר המפתה מבלבל אתכם, בהחלט ניתן וכדאי לסמוך על המלצת המלצר/ית.     

מנה מנצחת

כל היתרונות האלו של המקום לא היו שווים הרבה אם האוכל היה בינוני או כמובן גרוע מבינוני, אבל למרבה המזל – ועל כך מגיע הכבוד לצוות המטבח שלא מסתפק במיקום ובעיצוב המנצחים – האוכל פה הוא יותר ממצוין. כל כך טוב, שאני חייב להציג את המנות המצטיינות בצמדים-צמדים. הצמד המצטיין הראשון הוא צמד מאפי-התנור: הפוקצ'ה הקלאסית שאכן הייתה קלאסית, עם תיבול עדין ונפלא, פריכה מבחוץ ורכה ומלטפת מבפנים, והפיצה הדקה ונדיבת-הגבינה שגם כאשר כבר היינו מלאים לגמרי, המשכנו והמשכנו לכרסם בה. הצמד המצטיין השני, שבארוחה היה האחרון, הוא צמד הקינוחים: הטרוטופו – טראפלים מרובעים, שוקולד בלגי מרוכז שהוא בגדר חובה לחובבי החום המענג-מענג הזה, וכמובן, איך אפשר בלי טירמיסו במסעדה איטלקית, עשיר בגבינה ועם נגיעה מבריקה של מי ורדים. הצמד העיקרי הוא כמובן צמד המנות העיקריות, שתיהן פשוטות למראה, אך דווקא בפשטות זו הפגינו אנשי פולי את מחויבותם למצוינות: סטייק טונה אדומה – שמיכל המלצרית ציינו שמגיע נא, בהפגנה של מקצועיות מרשימה – שהיה פשוט נפלא יחד עם הירקות בתנור שהתלוו לו, ורביולי גבינה ברוטב אליו אוליו שגם בו הייתה נגיעה מבריקה, הפעם של לימון סחוט.

חשבון בבקשה:

מנות ראשונות:

פטריות אפויות – 42 ₪

פוקצ'ה קלאסית – 38 ש"

עיקריות:

סטייק טונה אדומה – 90 ₪

פיצה – 49 ₪

רביולי גבינה אלי אוליו – 49 ש"

קינוח:

טרטופו – 34 ₪

טרמיסו – 35 ש"

אספרסו– 10 ש"

תה – 12 ₪

שתיה:

ספרייט – 12 ₪

מים מינרליים – 13 ש"

סה"כ: 394, לא כולל טיפ.

 

*כתבה פרסומית. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
גיאורגיה של היום
גבריאלה לו ולה
הכי רחוק ממלכודת תיירים
בראש של רוסיניס
פולי –שלווה בבקעה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר