נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לקח לנו כמעט שנה מהרגע שהבנו ששנינו foodies מושבעים ושהגיע הזמן ללכת יחד למסעדה שווה, עד הרגע שזה באמת קרה. מי שטוען שהסבלנות משתלמת יודע על מה הוא מדבר.

נכנסנו לתוך המרכז המסחרי הידוע של מגדלי yoo בתל אביב ומצאנו את הבראון מצד ימין, ממש אחרי החנות הראשונה. המקום מיד מציג את שמו עם עיצוב מבוסס עץ וגוונים חומים ומחממים שעזרו לנו להתמודד עם הקור שממנו הגענו.

מסעדה ובייקרי
כשתכננו להיפגש בבראון, היינו בטוחים שלא נוכל לעשות "צ׳ק" על ההתחייבות ההדדית שלנו כי ה-Brown הוא שילוב של מאפייה ובית קפה. מסתבר, כך סופר לנו אחר כך, שהבראון הוא כבר מזמן לא רק בית קפה ובייקרי שמתמקד בלחמים ומאפים, ומאז שמיכל השפית הצטרפה, תוצרי המטבח עברו מהפך, והבראון כיום הוא מסעדה לכל דבר.
לקחנו שלוש מנות ראשונות. בראון

לא הקלנו ראש בבחירת המנות, והמגוון שהציע התפריט לא עשה לנו חיים קלים. לכן, עשינו את הדבר המתבקש, והזמנו 3 מנות ראשונות ובנוסף גם מנת לחם (צעד הכרחי במקום שהיה ידוע כבייקרי). תוך מספר דקות המלצר הנחית על שולחננו קלמארי צרוב עם סלקים, צנוניות ובתיבול שום, צ׳ילי, יין לבן ואורגנו. הקלמארי היה עשוי בצורה נהדרת, וסלט המלפפונים והזוקיני שהוגש לצדו השלים את המנה הראשונה המרעננת הזו בצורה מעולה.

אך עם כל הכבוד לקלמארי, מבחינתי את ההצגה של הערב לקחה המנה השנייה שהגיעה - לקט פטריות צלויות עם קרם שורשים, שמן כמהין ופרמז׳ן. יצא לי לבלות לא מעט במסעדות שעבורן כמהין במנה הוא יותר קישוט לצורך תיאור המנה בתפריט מאשר לטעם של המנה. הבראון הוא לא מהמסעדות האלו. הכמהין היה בולט בטעמו, ויחד עם קרם השורשים הקליל והאוורירי, והמוצרלה האיכותית אשר נחה בפרוסות דקות על ערימת הפטריות העסיסיות, יצרו מנה מדהימה ששנינו התענגנו עליה.

אתגר בעיקריות
המנה השלישית שקיבלנו הייתה המילה פוליה של תפוחי אדמה ותפוחי עץ עם בזיליקום וגבינת פיקורינו. מנה מיוחדת שבוודאי דורשת מומחיות על מנת לאזן את הטעמים החזקים של הפיקורינו ותפוח העץ, ולשלבם בצורה מוצלחת כל כך. בתור חובב בישול הרגשתי שהמנה הזו ממש מלמדת אותי טכניקות חדשות. אם תגיעו לבראון אני מאוד ממליץ לנסות אותה.

הזמנת המנות העיקריות התגלתה כאתגר גדול יותר מהמנות הראשונות. הייתי נעול על קציצות הדניס עם מנגולד, שום וגזר ברוטב עגבניות עם שרי ופטרוזיליה. חברתי ניסתה להניא אותי מהמנה הזו, בטענה שמאוד רצתה לחלוק מנות עיקריות ושהיא פחות מתחברת לדניס. בתחילה שקלתי זאת בחיוב, אבל לאחר התייעצות עם המלצר לגבי עניין הקציצות אל מול דג הסלמון שהוצע בספיישלים, התגובה שלו לא השאירה מקום נוסף להתלבטויות. קציצות הדניס it is!
מומלץ לנסות את הלחמים והמאפים שמיוצרים במקום

והן היו מעולות. נימוחות בצורה יוצאת דופן ומשתלבות נפלא עם מנגולד חתוך גס בתוך הקציצה וחלה שנאפית במקום ועוזרת לאסוף כל טיפה של טעם מהצלחת. המנה נותנת הרגשה של תבשיל ביתי, כזה שסבתא הייתה יכולה לבשל, אבל עם טוויסט של יוקרה.

החברה, שרצתה בתחילה להזמין את הניוקי ברוטב עגבניות, הזמינה בסוף את הסלמון שהתלבטתי לגביו, שהגיע לצד סלט חסות ופומלה, שהוסיפה רעננות למנה.

למרות שכבר היינו שבעים עד עמקי הבטן, שנה של ציפייה הגיעה סוף סוף לסיום נהדר בדמות הקינוחים. אל השולחן הגיעו קרמבל גבינה פירורים, עם פירורים מאסיביים ודומיננטיים (אלמנט חובה מבחינתי בכל קרמבל מוצלח), וטארטלט דולצ׳ה עם שוקולד לבן מצופה קרמל. שני קינוחים מעולים. כפינוק גם קיבלנו את גלידת הבית שבראון מייצרים במקום. גלידה איטלקית מעולה עם טעמים ומרקם שחובה לחוות.
חוויה מושלמת. BROWN

לכל החוויה המשמחת הזו התלווה שירות נעים וחייכני מצדם של אנשי הצוות. הלוואי וכל המקומות יהיו כמו הבראון.

חשבון בבקשה:
קלמארי צרוב - 62 שקלים
לקט פטריות צלויות - 62 שקלים
מילה פוליה - 48 שקלים
קציצות דניס - 98 שקלים
ספיישל סלמון - 124 שקלים
קרמבל גבינה - 28 שקלים
טרטלט דולצ׳ה - 30 שקלים

סה״כ: 452 שקלים לארוחה זוגית נפלאה

BROWN, ניסים אלוני 10, מגדלי yoo, תל אביב. 053-9344955

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מייקס פלייס הרצליה (צילום: באדיבות המקום)
 אוכלים בגרג בנמל תל אביב
 אוכלים בגרג בנמל תל אביב
ראצ'ה תלמד אתכם על אוכל גיאורגי
ביקור זוגי בארנולד בתל אביב
שני קילוגרם מעל כל היתר: מסעדת NG
יודעת את השפה: מסעדת בית איטלקי
יודעת את השפה: מסעדת בית איטלקי
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?