נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תמיד רציתי לחוות את הרגע הזה שמפמפמים לנו מאז שאנחנו קטנים בסרטים ההוליוודיים, שבו הזמן עוצר מלכת, העולם מיטשטש והופך ללא רלוונטי, בדיוק כשהבחורה היפה ביותר בעולם מנפנפת את שערה באיטיות ראויה לציון. לצערי מעולם לא קרה שהתאהבתי ממבט ראשון ואף פעם לא זכיתי לחוויית ההאטה של הזמן. טוב, נו אולי למעט בכמה שמירות; אבל זה לא באמת נחשב. 

הדבר הכי קרוב לזה שיצא לי לחוות התרחש ביום ראשון לוהט של תחילת יולי, כשישבתי עם אבי מולידי במסעדת MEAT החיפאית. אני בטוח שהיה שם מלצר שהחזיק את המנגל רוחש הגחלים, עליו נח באותם רגעים נתח הקצבים שהתקרב אליי באיטיות מענגת ומעוררת ציפייה. אבל האמת היא שבאותו הרגע, בדיוק כמו בסרטים, כל הפרטים הפחות חשובים נעלמו. אבל למה להתחיל מהאמצע? בואו נחזור לרגע להתחלה. 
רק קלח התירס נשאר בצלחת
עסקיות או לא להיות?
התכנית המקורית הייתה להגיע ל-MEAT כדי להכיר מקרוב את העסקיות שמציעים במקום, כי גונבה שמועה לאוזנינו שמדובר בעסקיות השוות ביותר בעיר. מה כל כך שווה בעסקיות של ה-MEAT? ובכן, בניגוד לרוב המוחלט של העסקיות שיצא לי להכיר, ב-MEAT  המחיר כולל מנה ראשונה, עיקרית וגם קינוח. 
ולא סתם קינוח: ב-MEAT ניתן לבחור באחד משלושת הקינוחים הבאים: עוגת ביסקוויטים ביתית (שכבות ביסקוויטים, קרם וניל ושוקולד קריספי בציפוי עדין של גנאש שוקולד חלב), גבינה אפויה בציפוי קרם וניל עדין (עוגת גבינה אפויה "ניו יורקית" ביתית, עשירה מאוד, על מצע של עוגיות חמאה) ופררו רושה (שכבות של נוגט קריספי, קרם שוקולד בלגי בציפוי פררו רושה, גנאש שוקולד ואגוזי לוז מקורמלים בעיטור טווילים של שוקולד מריר – קינוח פרווה). 

העסקית הזולה ביותר עולה 49 שקלים בלבד והיקרה ביותר 99 שקלים, כאשר כל עסקית אפשר לשדרג עם תוספות כאלו ואחרות, ואני כבר הרכבתי לי בראש את העסקית המושלמת. הבעיה היחידה היתה שהעסקיות מוגשות במקום עד השעה 17:00 (בימים ראשון עד שישי) ואבא, כהרגלו בקודש, התעכב בעבודה. כשהבנו שפספסנו את המועד, כמעט שוויתרנו על הביקור אבל בסופו של דבר החלטנו שכשכל היום מפנטזים על בשר, אין באמת אפשרות לאכול משהו אחר, אז שמנו פעמנו אל ה-MEAT  ותודה לאל שכך עשינו. 
האסאדו של MEAT מגיע מרמת הגולן

להתעטף בעץ, להתמלא בבשר
בחלל ההסעדה העצום של ה-MEAT אתה עטוף בעץ במובן הטוב ביותר של המילה. העץ העצום במרכז החלל, שניתן לראות רק את הגזע הענק שלו, כי צמרתו אי שם מעבר לתקרה, הבר המרשים, הריהוט – לאן שלא תסתכל תראה עץ והרבה ממנו, ולי זה עושה נעים מאוד. 

את הנעים הזה רציתי מן הסתם להשלים עם טעים מאוד, אז בלי לחשוב יותר מדי הזמנו באפלו ווינגס זוגי (48 שקלים), ברוסקטה כבדי עוף (47 שקלים), שני חצאי גולדסטאר מהחבית (29 שקלים לחצי) ואיחלנו לכל המעורבים בדבר בהצלחה. 

16 יחידות הכנפיים שלוו בקערת צ'יפס לוהטים התערסלו ברוטב ברביקיו ביתי המוכן במקום, והיוו פתיח מושלם לארוחה. הברוסקטה התגלתה אף היא כפתיח מוצלח במיוחד: הרבה מאוד כבדים שהוקפצו עם פטריות ביין מרסלה, הוגשו על לחם קלוי מתובל ונעלמו כלא היו אחר כבוד במורד הגרון. אחרי הראשונות היינו חייבים לנשום עמוק, כי למרות שבתפריט המנות מופיעות תחת הכותרת "פתיחים", גודלן לא היה מבייש מנה עיקרית בחלק ניכר מהמקומות שיצא לי לשבת בהם. 

ואז זה קרה
עם כל הכבוד למרקים המוגשים במקום, למנות הדגים ופירות הים, לפסטות, לסלטים ולשאר הירקות, כשאני יושב במקום שנקרא MEAT, אני מזמין בשר. אז בלי לחשוב יותר מדי, הזמנתי נתח קצבים (300 גרם, 119 שקלים) ואבא הלך על אסאדו צלעות (800 גרם, 140 שקלים). 

אני יודע שהאסאדו היא מנת הדגל של המסעדה, וזה לא באמת מפתיע, בהתחשב בעובדה שמדובר במנה שלוקח בערך 12 שעות להכין (לפחות שש שעות במעשנת הפועלת במקום ללא הפסקה ועוד שש שעות בתנור על חום נמוך), אבל כפי שהספקתי לחשוף בתחילת הכתבה, אותי כבש נתח הקצבים – 300 גרם שמוכיחים שאין שום סתירה בין רוחניות לגשמיות, כי עם כל ביס אתה נעשה קליל יותר והמציאות דלילה יותר. כל זה כמובן עד הרגע שבו על המנגל המערסל גחלים לוחשות נותר רק קלח תירס לרפואה, ואתה מבין שספק רב אם תוכל לצאת מהמקום בכוחות עצמך. 
מבט מבחוץ
קינוח ולישון
מהפירה והפוטטוס שהוגשו לצד העיקריות טעמנו כזית, כי כל אחד מאתנו הקדיש את שארית המקום לבשר שהונח מולו על המנגל. אחרי שסיימנו עם העיקריות הבנו שכדי שנוכל לחסל גם קינוח, נצטרך לעשות מאמץ מיוחד. תאמינו או לא, אבל עשינו אותו ויחד הצלחנו לסיים קרם ברולה מעולה. בהקשר זה אציין רק שאם נמאס לכם כבר מברולה לא יציב, ששרוף בצורה לא אחידה ומשאיר אחריו שלולית צהבהבה בצלוחית, ה-MEAT הוא המקום בשבילכם. 

את הארוחה הבלתי נשכחת הזו חתמנו עם אספרסו ארוך (8 שקלים), תה עם נענע (10 שקלים) והבטחה לשוב עוד פחות משבוע כדי לבדוק את העסקיות (וגם כי נראה לי שהתמכרנו, אבל אל תגלו לאף אחד...).

חשבון בבקשה
ברוסקטה כבדי עוף – 47 שקלים
באפלו ווינגס זוגי (16 יח' כנפי עוף ברוטב ברביקיו בליווי צ'יפס) – 48 שקלים 
אסאדו צלעות 800 גרם (מנת הדגל של המסעדה – צלעות בקר מרמת הגולן במרינדת הבית. עוברות צלייה איטית בארון עישון מיוחד המוזן בעצי דובדבן והדרים) – 140 שקלים
נתח קצבים 300 גרם (נתח בעל נוכחות טעמי בשר עשירים) – 118 שקלים
שני חצאי גולדסטאר – 58 שקלים
קרם ברולה צרפתי קלאסי – 36 שקלים
אספרסו ארוך – 8 שקלים
תה עם נענע – 10 שקלים
סך הכול – 465 שקלים לארוחה זוגית ענקית ומעולה

MEAT, שדרות הנשיא 129 א', חיפה. 053-9443942

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי