נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כיצד נפרדים בשמחה מאדם שאהוב עלינו? חברי דן יוצא בשליחות המדינה לשירות בן שלוש שנים בתת היבשת ההודית, ולאור המאורע המתוק-מריר (בכל זאת, נתגעגע), החלטנו לצאת לחוויה קרניבורית לפני שהפרה הופכת לחיה קדושה. הלוקיישן שנבחר לחגיגת הפרידה מבשרים איכותיים הוא מסעדת מיט השוכנת במרכז הכרמל הסואן. מיט ידועה ברחבי הצפון כמסעדה שמטפלת היטב בבשרים שלה, ובעלת מעשנות, תנורים ורטבים סודיים. 

Rush Hour
מוצאי שבת מסתמן כזמן השיא במרכז הכרמל (לבטח בחיפושי חניות), וערב שבו נהנים העסקים מתנועה ערה של מבקרים וקונים. כאן בא לידי ביטוי אחד היתרונות הגדולים של מסעדת מיט - מחד היא שוכנת על ציר הבילויים הסואן של הכרמל, אבל מאידך נמצאת כ-30 מטר לפנים הרחוב, כך שבמסעדה נוצר מעין "מיקרו-אקלים" של שקט וניתוק מהרחוב הסואן.

המסעדה עצמה מעוצבת בסגנון "המערב הפרוע", עם מרפסת מקורה על ידי עצי אלון. בהחלט עיצוב הולם למסעדת בשרים איכותית כמו בערים גדולות אחרות בעולם.

בימים אלו משיקה מיט תפריט חדש הכולל אפשרויות רבות, גם לאלו המעדיפים מנות "בלי בשר בבקשה", כגון סלטים, פסטות ופירות ים. כמו כן, לאחרונה הושק שירות משלוחים מהמסעדה למשרדים ואיזורי התעשיה באזור, כך שגם עובדי המשרדים יוכלו להנות מהמגוון, אך כאמור גולת הכותרת היא הבשרים שאותם מעשנים ומיישנים במקום.

ונתקדם לאוכל עצמו
למנות ראשונות (לא בשביל זה באנו – אבל בכל זאת צריך להכין את הבטן לבאות), החלטנו ללכת על מנות קלאסיות של ברוסקטה כבדי עוף ופטריות ממולאות. כבדי העוף היו עשוים בצורה מדויקת, ולידם פטריות שמפיניון מטוגנות. לכאורה מנה סטנדרטית, אבל כאשר היא עשויה טוב התוצאה פשוט מעולה. מנת הפטריות היתה גם היא מנה קלאסית (לדן העדפה לטעמים מוכרים), הפטריות  ממולאות בגבינת שמנת ושקדים מוקרמות ברוטב שמנת, ולמרות כמות השמנת שבמנה היא עדיין בבאלאנס.

>> רועי פנחסי אכל במיט ושכח שהוא צמחוני



בשלב זה של הארוחה הרגשנו מספיק בנוח כדי להזמין גם יין, ובזכות האווירה הנינוחה החלטנו ללכת על בקבוק ולא על כוסות. בדרך כלל בקבוקי יין מתומחרים בצורה מוגזמת בארצנו, אך במיט כנראה הבינו שכדאי לתמחר יינות בצורה הגיונית, ובו בבד להחזיק יינות ברמה גבוהה. בחרנו בקברנה סוביניון של יקב הבוטיק שטרן, מה שהתברר כבחירה הטובה של הערב. ליין צבע ארגמני, גוף מלא וניחוחות משכרים של דובדבנים יבשים, וניל ואלון. לאחר שטעמי היין שככו, הגיעו המנות העיקריות, וכאן למעשה מגיע ההבדל הגדול בין מיט לבין מקומות אחרים.

>> להזמנת שולחן במסעדת מיט

מבחן הבשר
ראשית, הגיעה מנה של אנטריקוט פידלוט. הצוות של מיט עזר לנו בהסבר אודות הנתח - פידלוט (Feedlot) הוא כינוי לאופן גידול שבו העגלים מוזנים בעשב אורגני ותוספי מזון טבעיים בלבד. הבשר היה מדויק ועשוי היטב, והיה ניכר עליו שהוא טופל באהבה לפני שעלה לגריל. בראבו!

המנה השנייה שהזמנו היתה אסאדו צלעות של 800 גרם מכובדים – מנת הדגל של המסעדה. הבשר מגיע מרמת הגולן ועובר צלייה איטית בארון עישון מיוחד המוזן בעצי דובדבן והדרים. גם זו היתה בהחלט מנת בשר טובה וממולצת לאוהבי האסאדו העשיר בשומן.

למרות שכבר לא נשאר לנו מקום הזמנו קינוח אחד כדי לצאת עם נגיעת טעם מתוקה, ולאחר התלבטות קשה החלטנו על מנה של חלבה אוורירית, מצע של מרנג שוקולד ופקאנים, קרם חלבה ומעליו פתיתי קריספי נוגט במעטפת של שערות חלבה. נשמע לכם מתוחכם? אכן, מדובר בקינוח מצוין לסיים ארוחה רצינית של בשרים ויין.

חשבון בבקשה:
ברוסקטה כבדי עוף – 42 ₪
פטריות ממולאות (זוגי) – 37 ₪ 
אסאדו צלעות (800 גרם) – 140 ₪ 
אנטריקוט פידלוט – 108 ₪ 
מעדן חלבה – 36 ₪ 
בקבוק קברנה סוביניון של שטרן – 175 ₪ 
סה"כ – 538 ₪  לארוחה של הרבה בשרים ויין משובח

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר