נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כמעט בהפתעה, העיר חיפה זוכה בשבועות האחרונים לרייטינג הגבוה ביותר שזכתה לו מימיה. זה התחיל בהכתרתה כעיר עם הפוטנציאל העסקי הגבוה בעולם, נמשך מצוין עם פתיחת מנהרות הכרמל ואז הדרדר כרוח מזרחית ביום שרב לסיקור סאדו-מזוכיסטי של השריפה המחרידה בכרמל. בעקבות אור הזרקורים ועם תיאבון בריא, העפלנו, הייננית ואנוכי, אל מסעדת הבשרים Meat in & out שנפתחה לאחרונה במרכז הכרמל, ששמה כבר הולך לפניה.

שלט קטן ברחוב הראשי מורה על מיקומה, כך שממש לא קשה למצוא אותה, אולם המבנה עצמו חף מסימון, מה שהופך את ההגעה אליה למעין תגלית, כאילו הגעת למסיבה פרטית השמורה למביני דבר. המסעדה ממוקמת במבנה ותיק עם תקרות גבוהות, רצפה מעוטרת וחצר רחבה המשמשת כבר. הלב הפועם במסעדה הוא הגריל המעוצב ותנור עישון המוסק בעצי אלון ודובדבן בו מעושנים הבשרים.

התיישבנו במרכז המסעדה, צופים אל הגריל ומתרשמים מתנועותיו היעילות של אדוארדו המתפעל אותו במקצועיות ארגנטינאית. כיוון שבשר זה עסק רציני, ובמטרה לרפד את הקיבה לקראת הבאות, הזמנו לפתיחה סלט בושה (45 ₪) וקרפצ'יו סינטה (39 ₪). רכיבי הסלט היו רבים ואיכותיים: גבינת עיזים בושֶה המזכירה קממבר, עגבניות שרי, בזיליקום, פטרוזיליה, בצל סגול, עלים צעירים ואגוזים. הסלט הוגש על פוקצ’ה קלויה ודמה לכריך פתוח יותר מאשר לסלט, בשל הדומיננטיות של הפוקצ'ה ובשל הכמות הנדיבה של גבינת העיזים הצרפתית, כך שנוצר אצלנו פער בין המצופה למנה שהוגשה. הקרפצ'יו לא ניסה להתחכם ונתן את אחת ההופעות המרשימות בצפון: בשר מיושן כהלכה רודד לעלה דק אך לא שקוף וללא קרעים, שבבי הפרמזן הצטיינו בחריפות נפלאה ולחם המחמצת הביתי השתלב בהוד עם פרוסות הבשר המתובלות. למנה נוספו פטריות פורטבלה צרובות ועלי בייבי, בהם בחר השף להעניק רעננות במקום באורוגולה הקלאסית והממזרית המתאימה שבעתיים.

בבחירת המנה העיקרית נעזרנו ברון, בעל המקום, אשר מגשים חלום להקים היכל תרבות לבשר. הוא סיפר על תנור העישון בו נצלים נתחי בשר בטמפרטורה נמוכה במשך שעות, על בחירת העגלים המשובחים מרמת הגולן, על עבודת הפירוק והטיפול המטפח במהלך היישון, דרך הגריל ועד הצלחת. כהמלצתו, בחרנו באנטרקוט מתנור העישון בדרגת מדיום (100 ₪ ל-100 גרם) ובפורטר האוס בגריל, שהוא ללא מליצה, הדבר הטוב ביותר שיש לפרה להציע: זהו החלק המובחר של הפריים-ריב המורכב מעצם בצורת T, שמצידה האחד נתח פילה ומצידה השני נתח הסינטה. הנתח מוצע במשקל 750 גרם טיבין ותקילין (195 ₪). ביקשנו לקבלו בדרגת עשייה מדיום, שמשמעותה שהפילה יעשה לדרגת מדיום ונתח הסינטה מצידו יגיע לדרגת רייר במרכזו.

הייננית בחרה עבורנו בקבוק קטן של רותם 2008 מיקבי שטרן (80 ₪ ל-375 מ"ל). זהו בלנד של קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק זוכה מדליית הזהב בתחרות אשכול הזהב. ליין צבע ארגמני, גוף מלא וניחוחות משכרים של דובדבנים יבשים, וניל ואלון.

לתאר במילים את נתחי הבשר המופלאים שהוגשו על גריל פחמים נייד לשמירת החום, זה בערך כמו לתאר רומן עם בר רפאלי (בהנחה שזה אכן טוב כמו שזה נשמע). האנטרקוט היה רך וחמאתי ועל אף העישון הארוך, פנים הנתח נותר מדמם. טעמי שומן צלוי, מתיקות העץ ומורכבות הבשר יצרו שלמות. הנתחים משני צידי עצם ה-T קיבלו את מידת הצלייה המושלמת, הבשר היה עסיסי, מענג ומופלא. מנתח האדירים שעל הגריל המחומם קצבתי לצלחתי פיסה אחר פיסה. עד מהרה נותרה רק העצם ממנה מצצתי שאריות הבשר להם לא יכול הסכין.

רון, שנראה כי התרשם מיכולתם של שני אנשים קטנים למדי לאכול נתחי בשר גדולים הציע לנו לקנח את פרק הבשר באסאדו צלעות (109 ₪ ל-100 גרם). הצלעות נוסרו לרוחב כמו ספייר-ריבס, הושרו במרינדה סודית מתקתקה ועושנו כעשר שעות. התוצאה מדהימה: הבשר מתרכך וסופג את השומן שנמס ועובר ג'לטניזציה. כל נגיסה מגירה עסיס וקשת טעמים מרתקת. חשוב להדגיש כי טעמי העשן בנתחים שיוצאים מתנור העישון הם דומיננטיים מאוד, ולמי שמחפש את טעמי הבשר מומלצים נתחים מהגריל. מלבד ניקורים בודדים בתפוח האדמה האפוי בחמאת בזיליקום וב'פוטאטוס' הסטנדרטיים לא התייחסנו לתוספות שהוגשו לצד הבשר.

את המקום שנותר בקיבה הקדשנו לפנקוטה (32 ₪) עדינה וטעימה ברוטב פירות יער ושזיפים ולאספרסו ארוך (8 ₪) מרוכז שהוגש עם שוט סודה מרענן. אושר מילא את בטננו ושמחה זרמה בעורקינו.

 

* הכותב היה אורח המקום.

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה