נגישות
נגישות

צ'וקה עושה אחלה של סושי

עידו ואשתו החליטו שבזמן מעבר דירה אין סיכוי שהם גם מבשלים. ארוחת ערב בצ'וקה בבוגרשוב בתל אביב סגרה להם את הפינה, וגם גרמה להם להבין מי תהיה הסושיה השכונתית שלהם להמשך הדרך

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
עידו קרצ'מר
תאריך פרסום: 22/11/2016, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אם מישהו חשב שלמצוא דירה בתל אביב זו משימה קשה – חכו עד שתגיעו למעבר הדירה עצמו.  שאיבת אבק, ספונג'ה, תליית מנורות, הרכבת רהיטים מאיקאה ופריקת ארגזים על ארגזים של השלל שצברתם במהלך חייכם – לרבות הסוודר שלעולם לא תלבשו יותר (אבל גם בחיים לא תוותרו עליו) – הם רק חלק מהחוויה המופלאה הזו. אחרי כל אלה, לא מפתיע שחן ואני החלטנו שאין לנו כח להוסיף גם בישול (ושטיפת כלים) למשימות, והחלטנו שסושי תהיה הדרך הטובה ביותר להביא מרגוע לעמל.  
רול דאבל טונה

במרחק נגיעה מכאן
בניסיון להכיר את השכונה שלנו, יצאנו אל רחוב בוגרשוב השוקק חיים, ומיד צדה את עינינו מסעדת צ'וקה שהייתה עמוסת סועדים באותה עת. ככל שהתקרבנו יכולנו לשמוע קולות תיירים הבוקעים מהמסעדה ומיד תהינו – "אולי הם יודעים משהו שאנחנו לא?". השולחנות התפוסים בחוץ הובילו אותנו למקום האהוב עליי ביותר – הבר, שם יכולנו להבחין בעיצוב העץ שנתן תחושה אסיאתית, והיווה רקע מתאים לאווירה השיקית ולפס הקול הנהדר שרץ ברקע.

עוד בטרם התחלנו בהזמנה ניגשה אלינו לינוי, בחורה צעירה ומלאת פאסון, שעובדת בצ'וקה כבר שנה. לינוי סיפרה לנו שבשעות הצהריים (עד 5 אחה"צ) מציעה המסעדה תפריט עסקי אטרקטיבי במיוחד, כאשר שעות הערב מביאות למסעדה משפחות, תיירים רבים, וגם תל אביבים שעוברים לקחת טייק-אווי בדרכם חזרה מהעבודה.

משחק מקדים
התפריט בצ'וקה מגוון ועשיר, ולגמרי ערוך להשביע בני זוג מורעבים שזה עתה סיימו להרכיב ארון, שולחן ושתי שידות. התחלנו עם מנת דים סאם (32 שקלים) וסלט פפאיה ירוקה (36 שקלים). בתוך כלי אידוי (שהזכיר טאג'ין) נחו להם ארבעה כיסונים מהבילים ממולאים בתרד, פטריות שיטאקי ומחית בטטה, שהיו מוצלחים מאוד והעבירו מנעד טעמים שונה בכל אחד מהם. סלט הפפאיה היה מרענן, חריף ועשוי כהלכה. היו בו גם עגבניות שרי, צ'ילי, ליים בוטנים ורמז לכוסברה.

אחרי הדים סאם והסלט המצוינים, החלטנו שאנו ערוכים להיכנס לעולם הדגה. טרטר סלמון ואבוקדו (44 שקלים) וטטאקי טונה (44 שקלים) היו דוגמאות טובות מאוד לסיבה שכנראה בגללן צ'וקה עמוסה כל כך בסועדים. חומרי גלם מוצלחים ויד טובה במטבח. טרטר הסלמון היה תצוגה משובבת נפש של קערת אורז עליה הונחו קוביות סלמון, אבוקדו, מלפפון ועירית, בתיבול מיונז לימוני. רעננות המרכיבים כולם והשילוב שבין אורז-דג-ירקות שלא במסגרת הסושי הקונבנציונלי, פגעו בול בפוני. מנת הטאטאקי טונה הציגה טונה צרובה לשלמות מבחוץ ונאה מבפנים, שספגה אליה טוויסט חמוץ-מלוח של תחמיץ סויה ואטריות שעועית שקופות. יופי של מנת ביניים.   
טטאקי טונה

אצא לי הצ'וקה
הדגים המצוינים והטאצ' האסייאתי המובהק שהתגלו במנות הפתיחה, הביאו אותנו סקרנים במיוחד למנות העיקריות – כשהמטרה המרכזית הייתה, איך לא – סושי! רול דאבל טונה (52 שקלים) שהורכב מנתחים עבים של טונה אדומה, אבוקדו ומלפפון, עטוף בסלייס טונה ומעוטר בעירית היה קלאסיקה לאוהבי הטונה. המשכנו באגף הסושי עם סאן רול (48 שקלים) שהציג שילוב מרקמים ודרכי ביצוע – רול אינסייד אאוט מלא בסלמון, מלפפון ואבוקדו וטמאגו, עטוף בסלמון שנצרב באש גלויה, כשמעליו תועפות של בטטה קריספית. מנה שמכוונת גבוה ולא מפספסת במילימטר.
סאן רול

אפילו שכבר היינו בדרך להיות שבעים, החלטנו שלא נוכל לצאת מצ'וקה בלי לנסות גם מנת אורז או נודלס. בכל זאת - באסיה התנהג כאסיאתי. הלכנו על מנת פפר צ'ילי (54 שקלים) שהייתה חגיגה של ירקות מוקפצים – גזר פלפלים בצל ירוק, אננס וקשיו בשילוב פרגית בטמפורה וברוטב צ'ילי חריף מתוק. כל אלה הוגשו לצד מנה נדיבה של אורז שספג לתוכו את כל הטעמים והמרקמים, והוכיח שלא על הסושי והדגים לבדם עומדת צ'וקה.

הום סוויט הום
מזל שצ'וקה נמצאת בדיוק 6 דקות הליכה מהבית שלנו, כי קשה להסביר איך הצלחנו לדדות חזרה אחרי המנות הטעימות והעצומות האלה. מה שבטוח – מצאנו את הסושיה השכונתית שלנו, ולמדנו ששווה להתעצל לעשות כלים.

חשבון בבקשה:
דים סאם – 32 שקלים
סלט פפאיה ירוקה – 36 שקלים 
טרטר סלמון ואבוקדו – 44 שקלים
טטאקי טונה – 44 שקלים 
רול דאבל טונה – 52 שקלים 
סאן רול – 48 שקלים 
פפר צ'ילי – 54 שקלים 
סודה – 11 שקלים (X 2)
סה"כ – 332 ליופי של ארוחה אסייתית לזוג
צ'וקה, בוגרשוב 33, תל אביב. 053-7933814

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סושי בזל בתל אביב
053-7933814

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אואזיס באספרסו בר
עושה לי טוב בלב
שולה והמשפחה
חוף חלב ודבש
חלום ליל קיץ
הפתעה בירושלים
לא רק שקשוקה
ערב גבינות ויין
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?