נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מעולם לא ביקרתי באנגליה. אתם קוראים נכון. תכננתי המון פעמים, התכוונתי ורציתי, אבל אז יעדים אחרים נראו לי מפתים יותר. שמעתי כל כך הרבה סיפורים על לונדון: על השופינג, על האווירה, על התרבות- וכמובן על האוכל, אך טרם הזדמן לי לבחון אותה בעצמי מקרוב. כששמעתי על קמדן טאון - הבר החדש בפתח תקווה, לא שיערתי עד כמה יהיה הביקור שם יהיה טעימה משמעותית מכל הטוב שבממלכה המאוחדת. 
ג'קט פוטטו בקמדן טאון

MIND THE GAP
הבר האינטימי הוא כולו מקדש לרובע קמדן שבלונדון, ולמעשה מחקה את מסלולה של רכבת האנדרגראונד (ה"טיוב") המפורסמת: לכל תחנת רכבת מוקדש מקום משלה, ומדי פעם ברקע אפילו ניתן לשמוע את הכרזת הכרוז המקורי המודיע מהי התחנה הבאה בתור (הבעלים הקליטו את ההכרזות המקוריות והביאו אותן אל הבר). על הקירות תמונות מרהיבות של אמנים בריטיים, וברקע מוזיקת ג'אז משכרת. מדובר במקום אחר מכל הבחינות.

גם התפריט בקמדן טאון הוא טעימה מהרובע המפורסם והכי מדליק בלונדון, ואחראי עליו השף תומר ניב, שגר שנים בלונדון ומכיר את המנות האנגליות על בוריין. התפריט מצומצם כיאה לבר, אך לכל מנה יש אישיות משלה. התחלנו עם מנת הסקוץ' אגס: ביצה רכה עטופה בבשר טחון ומטוגנת בתערובת פאנקו. מעולם לא נתקלתי במנה הזאת (חור בהשכלה הלונדונית, סיכמנו זאת כבר) ואין לי למה להשוות, אבל אני יכולה לומר בפה מלא (מלא בפירורי ביצה קריספיים) שכאן עושים אותה מצויין. הביצה מתפצפצת בפה, הבשר הטחון דומיננטי אבל לא סותר את טעם הביצה, וכל השילוב מוצלח במיוחד.

אפילו ההאש בראונס הרקיעו שחקים
מנה אנגלית מסורתית נוספת היתה ז'קט פוטטו: תפוחי אדמה ממולאים בתבשיל בקר ותירס, עטופים בפירה בטטה וסלק. אמנם תפוחי אדמה בכל צורה הם אהבת חיי, אבל אלו בהחלט היו בין המקוריים והייחודיים שנתקלתי בהם. אפילו את הקליפה היה תענוג לנשנש כאן.

את ההאש בראונס הזמנו בלי ציפיות. מה כבר יכול להפתיע בתפוחי אדמה וסלרי? אז זהו. מדובר בקוביות תפודים וסלרי אפויות ולא מטוגנות - שבכל זאת מוגשות קריספיות כמו צ'יפס, מינוס ייסורי המצפון. חיסלנו את הקערה עד תומה.
ביף וולינגטון

חביות בירה מלונדון
מבחר הבירות בקמדן טאון מרשים ומקשה על הבחירה עד מאוד. הבירות הובאו ישירות ממבשלת וויצ'ווד בלונדון, ומביני דבר בבירות מספרים לי שהמבחר בהחלט לא שגרתי. בכל זאת לא סטיתי ממנהגי בברים, והתפנקתי לי בקוקטייל ורדרד של מטרופוליטן שכלל ג'ין, היימנס שזיפים, לימון ונענע. הייתי מרוצה עד הגג.

המנה האנגלית האחרונה שניסינו היתה ביף וולינגטון: פילה בקר צרוב אפוי בתוך בצק עלים על חסה סלנובה ופטריות. כשהגיעה המנה לא הבנתי מדוע נגזר על האנגלים לאכול בורקס בשר כמנת הדגל שלהם, אבל כשטעמתי הבנתי שמדובר במשהו אחר. אני לא חביבת הז'אנר של בשר מחופה בבצקים, ובכל זאת התפעלתי ממנת הדגל הלונדונית הזו.

הקינוחים כולם טבעוניים, ואני בדרך כלל לא ממש בקטע. בהתאם לכך, קינוח הסניקרס כאילו צחק בפניי ואמר לי - ואת חשבת שקינוח פרווה לא יכול להיות טעים? אז מסתבר שכשמדובר בוטנים ושוקולד מריר משובח שום דבר לא יכול להרוס את ההנאה.

אז הכרטיס שלי ללונדון קרוב מאי פעם. אני חייבת להשוות למקור על מנת שהכתבה תהיה מדוייקת, לא? נתראה באנדרגראונד, בפתח תקווה או בלונדון - מה שיגיע קודם. 
קינוח סניקרס

חשבון בבקשה:
קוקטייל מטרופוליטן: 47 שקלים
סקוצ' אגס: 33 שקלים
ג'קט פוטטו: 38 שקלים
האש בראונס: 24 שקלים
ביף וולינגטון: 58 שקלים
קינוח סניקרס: 29 שקלים
שורה תחתונה: 229 שקלים

קמדן טאון, ברקת 4, פתח תקווה. 053-4293773
 
* הכותבת ביקרה כאורחת המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פריים ריב של מסעדת שיפודי אילת (צילום: באדיבות המקום)
פוקאצה במסעדה פיצונקה (צילום: באדיבות המקום)
הכרם אירועים בנתניה (צילום: באדיבות המקום)
נתח במסעדת קרנווין (צילום: דרור ורשבסקי)
מאפה במסעדת לחם בשר (צילום: באדיבות המקום)
מנת דג בפונדק הים (צילום: באדיבות המקום)
נתח בשר במעשנה (צילום: באדיבות המקום)
סלט ירקות ובשר ברוזה (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא