נגישות
נגישות

נוף, אווירה ואוכל מעולה במסעדת הצוק

בשמורת הטבע הכי ייחודית בארץ, שוכנת מסעדת הצוק, שמציעה לסועדים את הנוף היפהפה של ראש הנקרה, מנות מושלמות ואווירה שלא תמצאו בשום מקום אחר בארץ

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
שי ירון
תאריך פרסום: 27/09/2016, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בנקודת החוף הצפונית של ישראל נמצאת אחת משמורת הטבע הייחודיות של מדינת ישראל - מצוק תלול היורד לים, הוא מצוק הנקרות של ראש הנקרה, ולידו שלושה איים: אי התכלת, אי השחף ואי הנחליאלי.

עם הנוף היפה ביותר בארץ
לרובנו זכרונות מהטיולים המשפחתים לראש הנקרה; תמיד היה נראה כי הדרך ארוכה והגענו כבר לארץ הארזים השכנה, ולאחר שחוצים את נהריה מתגלה אכזיב במלוא תפארתה (לדעתי רצועת החוף היפה בישראל). לאחר מכן מטפסים אל המצוק של ראש הנקרה ואז נפתח מולך נוף הים התיכון והאיים הקטנים שמול ראש הנקרה. את כל התפאורה הזו מקבלים הבאים למסעדת הצוק בראש הנקרה.

סלטים לפתיחה

כשמה, נמצאת מסעדת הצוק על הצוק הצופה אל הים התיכון, ונושקת לגבול הצפוני של ישראל. בעבר שכנו במבנה מסעדות "עממיות" עם אוכל המתאים לתיירים הבאים לאתר הנקרות ודורשים אוכל מהיר וזול. את הקונספט שינו מאור ואריק, הבעלים של המקום. במקום מזון מהיר בחרו במסעדת שף עם קריצות ים תיכוניות וכבוד גדול לאוכל מקומי גלילי. בעלי המסעדה בחרו לפתוח מקום כשר, שאינו פתוח בסופי השבוע.

הגענו אל הצוק בערבו של יום ראשון. המקום היה מלא במשפחות וחבורות אשר באו לחגוג וליהנות מהנוף והאווירה. המסעדה מעוצבת בקווים נקיים ומודרניים ונהנית מתאורה רומנטית וממוקדת. כמעט כל השולחנות נהנים מנוף ישיר לים ולמפרץ חיפה המלא אורות בשעות הערב.

מיד נשאלנו לגבי השתייה וראינו שהמסעדה מציעה את בירת הבית - בירת בוטיק הנקראת בירת הצוק ומיוצרת על ידי מבשלה מקומית. בירה עם טעמים פירותיים חזקים ו-6% אלכוהול. בהחלט בירה ייחודית עם טעם שונה מהבירות המקובלות בשוק.

הזמנו גם לחם עם מטבלים: פסטו, טחינת סלק, שמן זית עם בלסמי ופסטו עגבניות. ביחד איתם הגיעו גם סלטים קטנים ומיוחדים, כמו סלט בורגול חמוציות שקדים והרבה ירוק; מסבחה טרייה על בסיס גרגירי חומוס; קרם טחינה ונגיעות חריף; קרם חציל דק וקצח; סלט סלק טרי עם כוסברה ופקאן סיני וסלט עדשים שחורות עם בצל מקורמל, ארטישוק זיתים ונענע. הלחם היה קראנצ'י וטרי והשתלב בצורה מושלמת עם הסלטים.

לחיזוק הסלטים החלטנו לקחת מנה ראשונה נוספת. לאחר התלבטויות בחרנו בשקדי העגל. מנה של שקדי עגל על מצע קרם שום וארטישוק בגריל, מנה שיש בה הרבה אלגנטיות ועידון המתאימים לנוף ולתפאורה של המסעדה. שקדי העגל עשוים במידה הנכונה והקרם שום העדין המלווה אותם משלים היטב את טעמי המנה.

אנטרקוט מושלם ודג עסיסי
למנות העיקריות התלבטנו בין בשר לדגים. לבסוף יצא ששותפי לארוחה בחר בשר ואני דג. המלצת הצוות הייתה לקחת את האנטריקוט -  אנטריקוט מיושן (350 גרם) עם רוטב ציר בקר ותפו"א מדורה.  אני בחרתי בדג דניס שלם ממולא עשבי תיבול, עגבניות, שום ואגוזי מלך לצד תפו"א בקייג'ון.

לדבריו של שותפי לארוחה האנטריקוט היה עסיסי ועשוי היטב, והרוטב שליווה אותו השלים מצוין את טעמי הבשר והעמיק אותם. הדג היה עשוי היטב ונתן ביטוי לטעמי הים המקוריים, כשלצדו תפוחי באדמה בסגנון ניו אורלינס. 
דניס שלם ממולא בעשבי תיבול, שום ואגוזי מלך

מאושרים מהנוף, האווירה, הטעמים והשיחה בחרנו קינוח. הומלץ לנו על קינוח פרפה חלווה ודבש תמרים עם גלילית פריכה. את הקינוח עושה אמו של אחד מבעלי המסעדה. וכיוון שקינוחים ביתיים הם תמיד בחירה מועדפת, החלטנו לקחת את הקינוח הזה. הקינוח היה נפלא, עם טעמים מדויקים של חלווה ומתיקות מעודנת, מנה מעולה.

מנה מנצחת: למרות שכל המנות היו טובות ומדויקות, חשבנו לבחור במנה שתייחד את הצוק מכל מקום אחר, ולכן בחרנו בקינוח החלווה המעולה, ויחד איתו בבירת הבוטיק, שמעבר לטעמה מייצגת אג'נדה של עבודה עם מבשלה מקומית והתאמה של אלכוהול לקונספט המסעדה.

עוד משהו: הצוק הוא מקום המתאים לאירועי בוטיק של עד 130 אנשים; במקום יש חנייה ונוף בשפע בשילוב עם אוכל ושירות שהאורחים ידברו עליהם גם זמן רב לאחר האירוע. ממולץ לאירועי בוטיק בשילוב כניסה לגן הלאומי ראש הנקרה.

חשבון בבקשה:
לחם ומטבלים + סלטים -  62 שקלים
שקדי עגל על מצע קרם שום וארטישוק – 68 שקלים 
אנטריקוט מיושן 350 גרם ותפוחי אדמה מדורה – 138 שקלים
דניס שלם עם עשבי תיבול ותפוחי אדמה קייג'ון – 112 שקלים 
פרפה חלווה פיסטוק – 42 שקלים 
שתי בירות בוטיק הצוק – 58 שקלים 
שורה תחתונה: 480 שקלים לזוג לארוחה מצוינת של נוף ואווירה

מסעדת הצוק, ראש הנקרה. 053-6130232

* הכותב ביקר כאורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הצוק בראש הנקרה
053-9373557

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי