נגישות
נגישות

טש וטשה: החמארה הכי שמחה בעיר

זה התחיל בסיפור אהבה על הבר במסעדה גרוזינית אחרת, והיום טש וטשה – יפעת ומיקי – מנהלים מסעדה גרוזינית לתפארת בסמטאותיה הקסומות של יפו. ביקרנו באחד מערבי ההופעות ויצאנו עם שמחה בלב וכרס מלאה

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
שרון שגב
תאריך פרסום: 21/09/2016, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ממש לא מזמן, בעצם עוד לא עברה שנה מאז שטש וטשה, החמארה הגרוזינית שבשוק הפשפשים, נפתחה עם הבטחה ענקית למקום שמציע לאורחיו אוכל אותנטי מצוין, תמחור הוגן, אלכוהול משובח, הופעות, ריקודים והרבה שמח. ואתם יודעים מה? כל ההבטחות התממשו וממשיכות להתממש בכל יום בשבוע, וזה ממש לא מובן מאליו.

ארבעה ערבי קונספט שמחים
טש וטשה שונה בנוף המסעדות הגרוזיניות בארץ. המסעדה נפתחה השנה על ידי מיקי מיראל (שמוכר גם בכובע השני שלו – הזמר טשטש) וזוגתו יפעת. בני הזוג עובדים ביחד ונהנים מכל רגע. הם יארחו אתכם כאילו הגעתם אל הסלון הביתי שלהם, וידאגו שתצאו שבעים, שתויים ושמחים. מיקי ויפעת אחראים על גיבוש כל הקונספט של המקום – מהעיצוב, דרך התפריט, האלכוהול והתוספות בדמות חאפלות, הופעות חיות ורקדנים.
מיקי (טש טש) בהופעה

האלכוהול כאן זורם כמו מים, ממש כמו האמרה המפורסמת; המאמות הגרוזיניות עובדות במרץ במטבח כדי להספיק להוציא מנות לכל האנשים שגודשים כאן את המקום בצהריים (עסקיות שוות) ובערב, ואין היריעה הזו מספיקה מלהכיל את כל ערבי הקונספט שהרימו מיקי ויפעת.

נכון להיום יש כאן ארבעה ערבי 'חאפלה' קבועים: ראשון, רביעי, חמישי ומוצאי שבת: 
בימי ראשון מתארחים כאן רקדני הבלט הגיאורגי. רקדנים מקצועיים, גמישים להפליא, זריזי רגליים ושמחים כמו גרוזינים אמיתיים. הם מרקידים את הקהל, ומשם מיקי ממשיך להופעה חיה. הוא שר, הם רוקדים והקהל מנענע ומוחא כפיים.

הגענו בערב יום ראשון, ומהר מאוד נסחפנו עם החוויה. החאפלה הסוחפת והצבעונית הזאת התחילה בערך בשעה 21:00, ונמשכה עוד אחרי שפרשנו הביתה. יפעת קיבלה אותנו בכניסה, הושיבה והסבירה על התפריט. עד מהרה התמלא המקום באנשים, והמוסיקה הגרוזינית מהמחשב התחלפה במוסיקה החיה שבקעה מהרמקולים ומגרונו של מיקי. It's showtime.

לא ידענו שלגרוזינים יש רפרטואר שמח כל כך, ולא סתם מיקי שר – 'רוצה להיות גרוזיני'. בלי לשים לב אנחנו עוזבים את האוכל על השולחן ומצטרפים אל הרוקדים.

בימי רביעי ובמוצאי שבת מופיעים כאן נינו וגיאורגי – זמר וזמרת במופע אקוסטי מלא קסם.

בימי חמישי יש כאן קונספט אדיר של 'חמישיק שאק שוק' – חפלה יפואית אמיתית עם רקדנית הבטן יעלה לילה, שמארחת רקדניות נוספות ודי ג'יי אוריינטלי. שמח – והרבה מזה!
מבט אל המקום. צילום: אנטולי מיכאלו

ומה עם האוכל?
בטש וטשה משתדלים להישאר נאמנים למאכלים הגרוזיניים הקלאסיים, אך יש מנות שקיבלו אינטרפרטציות מודרניות. המאפים, למשל, משודרגים עם תוספות כמו שרימפס וקלמארי, חזה אווז מעושן, תרד, פטריות, ארטישוק, חזה עוף ועוד. במקום יש בר אלכוהול גדול ומרשים שמוציא קוקטיילים בקטע גרוזיני, יינות גרוזיניים אדומים ולבנים, וכמובן צ'ה צ'ה מצוינת (תזקיק ענבים גרוזיני).

התחלנו את הארוחה עם 'טשה עיר': מעין טאפאסים של גלילות חציל ופלפל שושקה במילוי ממרח אגוזים עם סלט גזר, סלק ועשבי תיבול – 38 שקלים. המילוי טעים ופיקנטי. הסלט רענן, והשילוב של שניהם יוצר מנת פתיחה שהיא בגדר חובה. משם, כמה מתבקש, המשכנו אל 'טש הכפר': מקבץ פתיחים שכלל שלישיית ממרחים פיקנטיים של כרוב, תרד ועלי סלק, עם אגוזים ועשבי תיבול. מוגש עם לחמנייה ביתית – 36 שקלים.

עוד הזמנו בליני קוויאר - קרפים רוסים עם קוויאר אדום, שמיר ושמנת חמוצה – 48 שקלים. מנה שמקורה במטבח הרוסי, אך יש לה גם וריאציה במטבח הגרוזיני. הבליני היו עשויים היטב, עם מידה יפה של שמנת חמוצה וקוויאר אדום שפוזר בנדיבות מעל. אחד הכוכבים של הערב היה הלוביו - ממרח שעועית לבנה (בעצם החומוס הגרוזיני) עם ממרח שעועית אדומה ולחם חם – 32 שקלים. מנה מצוינת, נעימה בפה וחמימה. 
הבליני של טש וטשה

המשכנו אל החצ'פורי אצ'רולי - מאפה סירה ממולא גבינות וביצת עין – 52 שקלים. יפעת הסבירה לנו כיצד אוכלים את המנה – מערבבים עם מזלג את כל המילוי, ואז לוקחים חתיכה מהבצק וטובלים במילוי המצוין. אחרון חביב להערב היה החינקלי בשר (33 שקלים ל-3 יחידות). בצק רך וטעים, לא עבה מדי, וממולא בבשר טחון ופיקנטי, אפילו קצת חריף לרגישים מבינכם.

אפטר פארטי
אחרי כל הריקודים התיישבנו לסיים במשהו מתוק. יפעת המליצה על הצ'ורצ'חלה - ממתק גרוזיני מסורתי שמורכב מאגוזים ומיץ ענבים מרוכז. הממתק עובר ייבוש, והתוצאה היא של קינוח מעט נוקשה אך לעיס, ולא מתוק מדי. המתוק השני היה מתוק אמיתי - פררו שווילי שמו, והוא בעצם הגרסה הגרוזינית לפררו רושה. נראה כמו דונאט קטן ומצופה שוקולד. שוקולדי מאוד, איכותי וטעים. סיום נפלא לערב השמח הזה.

את הארוחה ליווינו עם קוקטייל תה שחור גרוזיני על בסיס זוברובקה. מוגש בקנקן פורצלן מסורתי ויפהפה, ושתי כוסות תה קטנות. הרגשנו ממש כמו בארוחת חג גרוזינית.
חינקאלי בשר. צילום: אנטולי מיכאלו

בטש וטשה יש עסקיות צהריים מעולות, שמוגשות בימים א'-ה' בין השעות 12:00 - 17:00. התמחור הוא: 44 שקלים, 55 שקלים או 66 שקלים, והן כוללות מנה ראשונה, עיקרית ושתייה. אפשר לערוך כאן אירועים פרטיים עד 130 איש, עם אפשרות לתפריט אירוע מותאם.

טש וטשה – אנחנו התאהבנו בכם, וזאת בדיוק הסיבה שהקהל כאן חוזר ושוב ושוב ושוב – אל האוכל הטעים, האירוח שמגיע מהלב, והשמחה – שהיא גולת הכותרת.

טש וטשה, בית אשל 31, יפו. 053-4274825

* הכותבת ביקרה כאורחת המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?