נגישות
נגישות

עונג כפול: מסעדות עם מעדניות

התרבות הקולינרית בארץ התפתחה מאוד בשנים האחרונות, ויצרה צורך במקומות לרכוש בהם חומרי גלם איכותיים ומיוחדים. מסעדות עם מעדניות צצות בזו אחר זו, והסועדים מגיעים לאכול וגם קונים הביתה

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
אביגיל חריש
תאריך פרסום: 03/08/2016, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

התפתחות תרבות האוכל בארץ, פודיז שמחפשים חומרי גלם ייחודיים וכמובן השפע האינסופי של מתכונים בכל מדיה אפשרית, הובילו יותר מהכול לטשטוש גבולות קולינרי בין חוויית הסעודה בחוץ לבישול בבית. אם פעם היינו הולכים למסעדה כדי לאכול ולוקחים הביתה רק את הזיכרונות, היום אנו רוצים לקחת איתנו חלק מהחוויה.

זוהי אחת הסיבות לפריחת הקונספט של מסעדה שהיא גם מעדנייה. מעדניות שאפשר לשבת לאכול בהן יש הרבה – אגתה ברמת החייל, גורמה שופ באבן גבירול וסלטי משני בראשון לציון הן רק כמה דוגמאות. יש גם לא מעט מסעדות שאפשר לשבת בהן לארוחה, ואחרי החשבון לגשת לאגף של חומרי גלם ואוכל מוכן ולמלא את המקרר בכל טוב. 
גבינות בחוות צוק. צילום: אפיק גבאי
המעדנייה של גולדשטיין 
מושכת לקוחות גם מתל אביב, אפילו שבעיר הגדולה לא חסרות מסעדות עם מעדניה צמודה. סיבות יש הרבה: תפריט ביתי משודרג ועשיר שמתאים לכל הזדמנות; מרפסת רחבה בסגנון פריזאי שאידיאלית לארוחות משפחתיות או רומנטיות, ולוקיישן נגיש בצומת סביון עם חנייה צמודה. המקום שלו נקרא אמנם המעדנייה של גולדשטיין (אלרן גולדשטיין, השף והבעלים), אך זוהי מסעדה לכל דבר, ולמעשה אחת הראשונות שאימצה את המודל. גולדשטיין משתמש בחומרי גלם טריים ובטכניקות בישול שונות, ושואב השראה ממקומות שבהם עבד בעולם.

מדי יום הוא מכין מגוון רחב של סלטים (גם אורגניים), מאפים, מנות בשר ודגים ותוספות. בבקרים המקום עמוס בלקוחות שבאים לשבת על שקשוקה, ארוחת בוקר זוגית או פלטת נקניקי השף. בשעות הצהריים מגיעים עובדים מהסביבה, קונים מהקניון הסמוך, ואימהות עם ילדים שלא הספיקו לבשל. הדיל הכי שווה הוא ללא ספק ארוחת צהריים משפחתית או ארוחת ערב בטייק אוויי במחיר של 120 שקלים.
המעדנייה של גולדשטיין, חטיבת אלכסנדרוני 201, קריית אונו. 053-7103207
כתף בקר בבירה. המעדנייה של גולדשטיין. צילום: שי בן אפריים

חוות צוק – המעדנייה
גם כאן השם מתעתע, כי המסעדה היא זו שנמצאת במרכז העניינים. החוואי תומר צוק (אחיו של השף ניר צוק) חבר לשף אסף שנער (לשעבר המטבח של רמה), ויחד הם מנהלים מקום שכולו מחווה לחומרי הגלם הכי טובים שיש בארץ.

רובם מגיעים יום יום מחוות צוק שבעמק האלה: זיתים, שמן זית, ירקות עונתיים, גבינות, דבש, בשרים ויין. במטבח הם הופכים למנות מהתפריט הקבוע – מנות פתיחה קטנות כגון קרפצ'יו, לאבנה עם שמן זית, סלטים טריים, פסטה, פלטות נקניקים, נתחי בשר שנשלחים אל הגריל ומנות שהן שילוב של הכנה במקום עם מוצרי המעדנייה השונים. 
בתפריט free style, שמשתנה מדי יום ומבוסס על מוצרים שהגיעו באותו הבוקר, בוחר השף מנות בתיאום עם האורחים, והארוחה הופכת למסע של הפתעות. במעדנייה הצמודה אפשר להצטייד בבקבוקי יין ושמן זית, צנצנות דבש, מחמצים, פסטה יבשה, ריבות, לחמים ועוגות. במקררים יש עולם ומלואו של גבינות ונתחי בשר, סלטים מתוצרת בית, דגים ונקניקים. 
חוות צוק – המעדנייה, משה פרלוק 5, תל אביב. 053-9367480
שקשוקה ירקות חווה ונקניקיות. חוות צוק. צילום: אפיק גבאי

מרינדו
רשת הבשר הצפונית, היא כבר מזמן קונצנזוס כלל-ארצי בכל הנוגע לתוצרת מקומית איכותית, שנמצאת בפיקוח, מגידול הטלאים והעגלים עד למוצר הסופי. את הבשר אפשר לקנות הביתה בסניפים בפריסה ארצית ודרך אתר החברה, אך בחלק מהם ניתן גם לשבת לארוחה ולהרחיב את החוויה.

במרינדו עין גב שבצפון ובסניפים ברחוב אחד העם ובשרונה מרקט בתל אביב, יכינו עבורכם נתחים שנבחרו בקפידה ומוצגים בוויטרינות מצוחצחות: סטייק והמבורגר, ספריבס ונקניקיות, קבב וסטייק פרגית. בתל אביב התפריט שונה מעט וכולל גם כריכים, סלטים מהגריל ומנות עסקיות. החנות בעין גב היא ללא ספק סניף הדגל וחלון ראווה לכל מה שצריך במטבח ולתוצרת הגליל והגולן בפרט: מרטבים מתוצרת בית, דרך יינות של יקבים מקומיים, ועד תבלינים וכלי בישול. הסניפים בתל אביב אינם מפגרים מאחור, ומהמוצרים שיש על המדפים אפשר להרכיב ארוחה ביתית משובחת, שבמרכזה יעמדו כמובן מוצרי הבשר שרכשתם. 
>> לסניפי רשת מרינדו
 צלעות טלה במרינדו עין גב. צילום: אורי אמיתי
קפה אל נור
המסעדה-מעדנייה הכי טרייה במקבץ קמה על 'חורבות' מסעדת ברטי. השף רועי ענתבי, לשעבר אחד מצוות ההנהגה של ברטי, חבר ליזמים איב וענבר זרוק בעלי רשת Ze sushi ומסעדת וונג. יחד הם החליטו להרחיב את החלל המקורי ולפתוח מסעדה ומעדנייה בהשראת המטבח הלבנטיני שענתבי מתמחה בו.

בתפריט אפשר למצוא מנות יצירתיות שנשענות על טכניקות בישול מוקפדות ועל חומרי גלם מקומיים כמו בורקס גבינת טולום, תרד טורקי וחלמון ביצה שזכור לטובה כמנת דגל בברטי; בצלים ממולאים ברוטב לימון וסילאן, חצי עוף בחאוויג', ממולא אורז, כרוב ושקדים קלויים ולקינוח פטיפורים מקומיים, בסבוסה וקרם פרש נורמנדי. במעדנייה שממוקמת בצמוד לחלל המרכזי אפשר למצוא מנות מתפריט המסעדה וגם תבשילים נוספים, רטבים, מרקחות, מאפים ומתוקים - לקנות במקום, ובהמשך גם במשלוחים עד בית הלקוח. 
בורקס טורקי בקפה אל נור. צילום: בועז לביא
קפה לואיז
מה שהחל כבית קפה קטן בטבעון, והוכיח שאפשר לעשות אוכל בריא וטעים, הוא כיום רשת מסעדות בפריסה ארצית. התפריט מבוסס על מרכיבים טריים וטבעיים שחלקם אורגניים, ומתייחס גם ללקוחות טבעונים או כאלה שנמנעים מגלוטן. ארוחות הבוקר, הטבעונית והלא-טבעונית, ידועות כנדיבות במיוחד ו'מתניעות' את היום בצורה בריאה עם קינואה, ביצים, טופו, טחינה, גבינות עזים והרבה ירקות. בהמשך היום נוספים כריכים, סלטים, מנות פסטה ודגים.

רשימת המרכיבים מופיעה בפירוט על התפריט, ואנשי הצוות המיומנים שמחים לעזור בבחירת המנה עם הערכים התזונתיים הכי מדויקים עבור כל סועד. את השייקים המיוחדים אסור לפספס, וגם מיצי הפירות תמיד טריים ונסחטים במקום. המעדניות בסניפי קפה לואיז מוקפדות באותה מידה ומתייחסות לבריאות כערך מרכזי. על המדפים מסודרים לחמי שאור ועוגות, ממרחים, גבינות דבש וחליטות תה, חלקם מתוצרת בית ואחרים מיצרנים שנבחרו בפינצטה. המעדנייה משלימה את חוויית בית הקפה-מסעדה ומותחת את תחושת הבריאות עד למטבח הפרטי.
>> לסניפי רשת קפה לואיז 

ארוחת בוקר טבעונית בקפה לואיז. צילום: אנטולי מיכאלו

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי