נגישות
נגישות

ארוחה חלומית במסעדת 5th Avenue באילת

5th Avenue חוגגת שנה וזו הזדמנות מצוינת לתת קפיצה לאילת ולאכול באחת מהמסעדות הכי טובות בארץ, שמספקת חוויה קולינרית מושלמת של אוכל מצוין, אווירה שמחה, קוקטיילים משובחים ומוזיקה טובה

מסעדות באילת חדשות מהצלחת
עופרי מן
תאריך פרסום: 01/08/2016, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חלום ליל קיץ
המושג "שעון קיץ" באילת מקבל משמעות שונה מהרגיל – כאן לא מדובר על השעה עצמה, אלא בעיקר על מה שעושים בה. בצהרי היום, העיר שקטה ומנומנמת אך לעת ערב היא מתעוררת בסערה, ומתמלאת בתושבים ותיירים כאחד, היוצאים לבלות במסעדות, בברים ובמועדונים הרבים בה. עד הקיץ שעבר, היה עלינו לבחור בין כל אלה, אך לאחרונה התרבו השמועות על מקום חדש, סמוך למלון הרודס שבקצה הטיילת, המציע קולינריה מוקפדת ואיכותית בשילוב עם בר משקאות עשיר, מוזיקה קצבית ואווירה צעירה וקלילה. 
בר ענק עם מגוון משקאות רחב. פיפת' אווניו
השבוע החלטתי לבדוק את השמועות, והזמנתי חבר לעבודה לביקור במסעדת 5th Avenue, הקרויה על שם השדרה המפורסמת בניו-יורק, ומציעה חוויה מגוונת כמעט כמוה. פיפת' אווניו בדיוק חגגה שנה עם מסיבה ענקית. כבר בכניסה ראינו שהגענו לרסטו-בר ייחודי בנוף האילתי: במרכז המסעדה ניצבת עמדת די-ג'יי, אותה הפעיל אחד משדרני הרדיו המקומי הפופולריים בעיר. מצדו האחד של הדי-ג'יי ניצב בר עצום ומגוון, בו תוכלו למצוא כל משקה שיעלה על דעתכם וכנראה גם את מי שתזמינו אליו. כמובן שאם כבר מצאתם אותם, תוכלו גם לשבת באחד מהשולחנות המרווחים בצדה השני של המסעדה, ופשוט ליהנות מהמוזיקה ובעיקר מהאוכל.

חמש קצוות תבל
בהיותנו צעירים אך תפוסים היטב, נהנינו משני העולמות וישבנו בשולחן מרכזי, בו פתחנו בשני הקוקטיילים הראשונים של הערב: וויילד וויילד ווסט, המבוסס על וויסקי סאוור עם קינמון וקרמל ומאופיין בטעם עשיר ועמוק, וקרייזי פיינאפל קייצי ומרענן, על בסיס וואן גוך אננס בשילוב עם פסיפלורה ושנאפס אפרסקים. לרגע חשבנו כי מדובר פשוט בבר מוצלח במיוחד, אך מבט בתפריט חשף את סודו האמיתי של המקום - מסתבר כי מוגשות כאן מנות מחמישה מטבחים שונים – אסיאתי (כולל סושי), איטלקי, אמריקאי, מקסיקני ואוריינטלי. 

פתחנו במטבח האוריינטלי, ממנו בחרנו את הסביצ'ה הים-תיכוני – נתחי מוסר טריים בלבנה עם נגיעות חציל שחור וצנוברים, ואת קרפצ'יו כבד האווז המעוטר במולקולות פסיפלורה, טבעות צ'ילי ופלפל שחור גרוס. ללא ספק מדובר במנה נדירה – פרוסות הכבד נמסות בפה וכמו נעלמות בעושר טעמים בלתי נתפס. כמובן שלא דילגנו על המטבח האיטלקי, ממנו הזמנו את פסטת הריזו המפתיעה – גרגירי פסטה מחופשים לריזוטו, מוקרמים בשמנת, עירית וכמהין ומכוסים בטוויל פרמז'ן צרוב ונבטי אפונה. מדובר במנת חובה לחובבי הז'אנר (צמחוניים), שלקחה בקלות את תואר המנה הייחודית של הערב. יש לציין שהתפריט עשיר גם במנות צמחוניות, כך שאפילו בעלי המצפון שבינינו ייצאו שבעים ומרוצים.
קרפצ'יו כבד אווז
אל תוך הלילה
בעודנו מתענגים על המנות הראשונות, שמנו לב כי המוזיקה הופכת קצבית יותר ויותר, התאורה מתעמעמת ואווירת המקום המשפחתית מפנה את מקומה בהדרגה לאווירת חיי לילה צעירה וסוערת. שינוי האווירה לאורך הערב הוא אולי המאפיין הייחודי ביותר של המקום, והופך אותו לבר-מסעדה במלוא מובן המילה – משפחות עם ילדים ייהנו בתחילת הערב ממסעדה שקטה ורגועה, ויפנו את מקומם (כי צריך לישון או משהו) לאלה הרוצים לחוות את חיי הלילה האילתיים במלוא הדרם, ובו בזמן ליהנות ממטבח מעולה הפתוח עד ללקוח האחרון.

בכדי לסגור את הערב ולפתוח את הלילה, הזמנו זוג קוקטיילים נוסף, הפעם בסגנון שונה מעט – מוחיטו פירות יער חמצמץ ומעורר, וג'ין עם מלפפונים, נענע, וניל ולימון. עלי להודות שמדובר בקוקטייל מעניין במיוחד, המאופיין ברעננות של בוקר צונן ובהחלט מספק את כל הטוב שיש למלפפון להציע. בכדי להימנע מעודף ירקות בדם, הזמנו גם נתחי פילה בקר ברוטב גורגונזולה עם גבינה כחולה, עגבניות שרי וארטישוק, שעוטרו גם הם בנבטי אפונה טריים. 
באנס במילוי מטריף של שפונדרה בבישול ארוך
ניסינו גם את לחמניות העננים הממולאות בבשר שפונדרה, שבושל ארוכות בקולה ותובל ברוטב חריף במיוחד, הנספג היטב במרקמן האוורירי של הלחמניות.

פרידה מתוקה
אחרי ארבעה קוקטיילים, שלושה מטבחים ומלפפון אחד, החלטנו שהגיע הזמן למשהו מתוק, ומיד הונחו לפנינו שלושה כדורי סורבה תות ופסיפלורה, בליווי בוטנים מסוכרים, שברי מרנג ופסיפלורה טרייה ממנה הציץ נבט אפונה מוכר ואהוב. הסורבה הרענן היה בהחלט קינוח מושלם לארוחה, אך ב"משהו מתוק" בכלל התכוונו לשוקולד מקסיקני לוהט, הנמזג מול עינינו וממס את קליפת שוקולד הצ'ילי העוטפת גלידת פסיפלורה צוננת. לאחר שהעלמנו כל ראייה לטקס המזיגה המשעשע, התנודדנו לקצב המוזיקה והאלכוהול אל עבר המונית הקרובה, והבנו כי למרות שהלילה שלנו הגיע לסופו, בפיפת' אווניו הוא רק מתחיל.
אל תפספסו את הקוקטיילים של המקום

חשבון בבקשה:
שלושה קוקטיילים – קיו-ג'ין, מוחיטו היער השחור וקרייזי פיינאפל: 48 ש"ח כל אחד.
קוקטייל וויילד וויילד ווסט: 54 שקלים
סביצ'ה ים-תיכוני: 48 שקלים
קרפצ'יו כבד אווז: 69 שקלים
פסטה ריזו: 63 שקלים
פילה גורגונזולה: 96 שקלים
לחמניות עננים ממולאות בשפונדרה: 63 שקלים
סורבה פירות: 38 שקלים
שוקולד מקסיקני לוהט: 48 שקלים
סך הכל: 623 שקלים לארוחה חלומית

5th Avenue, מול מלון הרודס, אילת. 053-9381669

 

* הכותב היה אורח המקום 
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
חגיגת בשרים באילת: מסעדת ראנץ' האוס
הים הוא המלך. מסעדת פאגו פאגו
ים, שמש ואוכל טוב בג'ינג'ר אילת
ביקור במסעדת ראנץ' האוס באילת
אדום עולה
מהחווה לצלחת
במרינה על הגריל
המטבח בשיא תפארתו
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
רובינזון קרוזינג – פז רובינזון טועם את אילת
קרניבורים, על הצ'ורוסקריה של קאזה דו ברזיל שמעתם?