נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בפעם הבאה שיהיה לכם יום פנוי, בואו לבקר את אחת הערים היפות בעולם, שנמצאת ממש מתחת לאף שלכם. הצעה לטיול בעכו העתיקה המשלב קולינריה, היסטוריה וים. היא נמנית עם ערי הנמל העתיקות ביותר בעולם, שימשה כבירת ממלכת ירושלים במאה ה-13, בשנת 2001  אונסק"ו הכריז עליה כאתר מורשת עולמית ומעבר לכל זה, עכו היא ללא ספק אחת הערים היפות והמתוירות ביותר בארץ. בין אם אתם נוהגים לבקר בה לעתים נדירות יחסית, ובין אם אתם מכירים את הסמטאות הציוריות שלה מקרוב, אנו בטוחים שגם אתם, כמו רוב המבקרים בעיר, מרגישים שתמיד יש משהו חדש לגלות בה.

בכתבה שלפניכם נחשוף בפניכם את פינות החמד שפשוט אסור לפספס כשמטיילים בעיר הקסומה הזו ולא נגזים אם נכתוב כי מדובר באתרים שמצדיקים נסיעה מיוחדת לעכו.

שוק עכו העתיקה – צבעוני ואותנטי
תמיד כיף להסתובב בשוק המקומי וליהנות מפירות וירקות באלאדי שנמכרים בו. השוק נמתח לאורך הרחובות, ומוצל בחלקו. השוק צבעוני, וריחות התבלינים נישאים למרחוק. יש גם בתי מאפה ואפשר לקחת הביתה פיתות, כנאפה, לחמניות טריות או סתם בייגלה. השוק פתוח בכל ימות השבוע עד 18:00.

הנוף הכי יפה במזרח התיכון. מסעדת דוניאנא

מסעדת דוניאנא – פנינה קולינרית ים תיכונית שאסור להחמיץ
עבור רבים ההיצע הקולינרי של עכו מסתכם בחומוס משובח, והאמת היא שלא רבים יחלקו על כך שעכו היא לא פחות מבירת החומוס הישראלית, אם לא העולמית. יחד עם זאת, בשנים האחרונות חלו לא מעט תמורות בתחום הקולינריה העכואית, ועדות מושלמת לכך אפשר לראות במסעדות מעולות כמו מסעדת דוניאנא, הממוקמת בנקודת תצפית מרהיבה על גבי החומה הדרומית העתיקה.

המסעדה, שחגגה לא מזמן עשור של פעילות משגשגת, משקפת היטב את הים התיכון, עם שפע של דגה טרייה, תיבול פשוט המתבסס על שמן זית איכותי ומיץ לימון ושימוש נרחב בירקות טריים. המיקום הייחודי של דוניאנא מהווה יתרון לא רק מבחינת הנוף המושלם, אלא גם בכך שקברניטי המקום נמצאים בקשר אדוק עם הדייגים המקומיים שמספקים לה את מיטב התוצרת מדי יום ביומו, ללא תיווך. הודות לכך, הסועדים במקום נהנים מהתוצרת הטרייה ביותר שישנה.

ואם הגעתם לעכו, אתם באמת חייבים לטעום דגים. בדוניאנא יש לכם אפשרות לחוויה שמשלבת בין היסטוריה לקדמה, איכות לנדיבות, נוף מושלם עם אוכל מושלם לא פחות. עם כוס יין איכותי, חיפה שזוהרת באופק וילדים מקומיים שקופצים מהחומה העתיקה ישירות למים, החיים נראים אחרת לגמרי.
רחוב ההגנה 6, עכו.053-9378736
 בעכו חייבים לטעום מהדגה. פאייה פירות ים בדוניאנא
מוזיאון אוצרות בחומה – מרכז לאתנוגרפיה ופולקלור של עכו והגליל
מוזיאון אוצרות בחומה מהווה אבן שואבת למבקרים רבים מדי שנה. המוזיאון ממוקם בחומת העיר העתיקה וליתר דיוק בפינה הצפון מזרחית של החומה החיצונית שבנייתה החלה במאה ה- 18, בתקופת שלטונו של אחמד אל ג'זאר (אל ג'זאר משל בצפון ארץ ישראל בשמה של האימפריה העות'מאנית).

כמצופה ממוזיאון פולקלור, כל אחד מהמוצגים והחפצים אוצר סיפור מופלא ומרתק. בין היתר ניתן להתרשם במקום מרהיטים נדירים ששימשו את מלכי מרוקו, סעודיה וירדן, כלים רפואיים שיוצרו לפני כמאה שנה ומגוון עצום של חפצים יומיומיים מ-200 השנים האחרונות. כמו כן באחד האגפים של המוזיאון מוצג שוק מהמאה ה-19, הכולל חנויות של בעלי מלאכה כמו למשל רצען, נפח, נגר, רוקע נחושת, פחח, סנדלר וכובען. 
רחוב ויצמן 2. 04-9911004

מוזיאון אוצרות בחומה. צילום: yuval y לויקיפדיה

אולמות האבירים (המצודה ההוספיטלרית) 
בשנות השישים של המאה הקודמת בוצעו חפירות לצורך הנחת צנרת ביוב מתחת למצודה המרשימה שבנה אחמד אל ג'זאר. במסגרת החפירות התברר כי מתחת למצודה ישנם שרידים של מצודה קדומה יותר, שנבנתה בתקופה הצלבנית. כתוצאה מכך, במשך עשרות שנים חפרו הארכיאולוגים הבכירים ביותר בארץ באזור וחשפו טפח אחר טפח את האוצרות המרשימים שרק חיכו להתגלות.

האולמות הגדולים נבנו על ידי האבירים של מסדר יוחנן הקדוש של בית החולים בירושלים ושימשו בין היתר את הצליינים הרבים שהגיעו לעכו, ששהו בה בדרכם לירושלים. הביקור באולמות האבירים מלווה במערכת קולית המאפשרת למבקרים לשמוע את הסיפור המיוחד של המקום, על מנת שהמבקרים יוכלו ליהנות מחוויה שלמה הכוללת הצצה לחיים של האבירים הצלבנים שחיו באזור לפני מאות שנים. 
רחוב ויצמן 1. 04-9956707

מוזיאון אסירי המחתרות - עכו
מוזיאון אסירי המחתרות הוא מוזיאון הממחיש את אורח החיים של חברי המחתרות העבריות שנכלאו בכלא עכו בתקופת המנדט הבריטי. המוזיאון פועל במבנה מרשים שהוקם בתקופה העות'מאנית על חורבותיו של מבנה צלבני עתיק, שבתקופת השלטון הבריטי בישראל שימש כבית סוהר (לאורך השנים נכלאו בו מאות אסירים ששירתו בלח"י, בהגנה ובאצ"ל). בנוסף לשגרת חיי הכלואים במקום, ייחשפו המבקרים בין היתר לסיפור הפריצה לכלא בחודש מאי 1947, וכן לסיפור מאסרו המפורסם של זאב ז'בוטינסקי ומגני ירושלים בשנת 1920. 
רחוב ההגנה 10. 04-9911375

מוזיאון אסירי המחתרות. צילום: תמר הירדני לויקיפדיה

בית הכנסת אור תורה
בית הכנסת אור תורה הוא בית כנסת מיוחד במינו, שהוקם על ידי עולים מתוניסיה (לפיכך הוא מכונה בפי המקומיים לא אחת "הג'ריבה" או "התוניסאי"). בית הכנסת הוקם במבנה עתיק בשנות החמישים של המאה הקודמת וביוזמת גבאי בית הכנסת, מר ציון בדש, הוספו במהלך השנים למבנה העתיק יצירות פסיפס, כפי שהיה נהוג בבתי הכנסת העתיקים בארץ ישראל. נכון להיום הן הרצפה, הן התקרה, הן הקירות הפנימיים והן הקירות החיצוניים של בית הכנסת, משובצים במיליוני אבני פסיפס צבעוניות שהובאו לבית הכנסת מכל חלקי הארץ.

בית הכנסת הייחודי והמרשים כולל ארבע קומות: בקומה הראשונה ישנו בית מדרש מפואר המשמש בנוסף לכנסים ואירועים, בקומה השנייה פועל בית הכנסת עצמו, בקומה השלישית תמצאו את עזרת הנשים ובקומה הרביעית ישנו מתחם רחב ידיים המכיל יצירות העוסקות בשואה. 
רחוב קפלן 13, עכו (בכניסה לעיר, ליד בית המשפט). 04-9818451

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי