נגישות
נגישות

ממלכת החלב של טרה

ניחוחות, טעמים, טקסטורות וטכנולוגיה. עולם החלב משנה את פניו וצועד קדימה. ככה זה כשמחלבת טרה החדשה בנגב מובילה מהפכה יצירתית ומשיקה מוצרים חדשנים וטובים יותר. מאת: צח אוריין-אוראץ'

מסעדנים חדשות מהצלחת
מערכת REST PRO
מערכת REST PRO
תאריך פרסום: 18/05/2015, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שבעת הרפתנים משכונת נחלת יצחק בתל אביב, שחברו יחד בשנת 1942 לא דמיינו בתחילת דרכם את ההצלחה הגדולה לה זכתה טרה, המחלבה הקטנה שהקימו. עיקר הגאווה היא בזכות הפעילות הענפה של החברה בשוק החלב, ההסתגלות המרשימה לתהפוכות העסקיות שהיא עברה, הסכמי שיתוף פעולה עם מחלבת הענק האירופאית, מולר, רכישת משק הבוטיק צוריאל ומעבר המחלבה לנגב לאחר 70 שנות פעילות במרכז.

המעבר לנגב בשנת 2014 והקמת מפעל חדיש ומתקדם בנתיבות, הם הרבה מעבר לציונות ולצו הפרחת השממה. למפעל החדש יש השלכות רבות על שוק החלב בכללותו ועל השוק המקצועי בפרט, משום שהמפעל החדש מצויד ביכולת ייצור גבוהה. "בשוק המקצועי כיום כמעט ולא נתקלים בחוסרים. המפעל החדש מספק תשובה ומוכנות לכך", מבטיח הסמנכ"ל, גלעד צרי. "המעבר לנגב מאפשר לטרה להקצות משאבים לפיתוח מוצרים חדשים ויצירתיים, כמו השוקו החדש ללא תוספת סוכר, גבינת נעם באריזות מקצועיות ובאחוזי שומן שונים ללא חומרים משמרים ועוד. גם היכולת של מעבדת הפיתוח היא רחבה הרבה  יותר, הן מבחינת כוח האדם והן בשל הציוד החדיש", מפרט ומדגיש ניר קניאס, סמנכ"ל השיווק של מחלבת טרה. "ב-DNA שלה, טרה תמיד הייתה חדשנית והשיקה מוצרים מתקדמים כמו למשל משקה הבננה הראשון, קרטון חלב עם הפקק וחידושים רבים אחרים".

קצת הסטוריה
מחלבת טרה עברה גלגולים שונים במהלך השנים. בתחילת שנות השמונים התחזקה התחרות בענף  וטרה התמודדה מול שחקנים מובילים בשוק זה. בשנת 2004 נרכשה טרה על ידי החברה המרכזית למשקאות (CBC), והחיבור בין הידע והמוניטין שהצטבר ברפתות של טרה לבין גוף מוביל עולמי ובעל יכולות טכנולוגיות ולוגיסטיות הקפיץ אותה למחוזות חדשים. בשנת 2007 הצטרף משק צוריאל לקבוצה והעניק לה את זרוע 'הבוטיק' המתבקשת עם שלל גבינות מלוחות,  גבינות מיוחדות כגון, רוקפור, קשקבל ומבחר גבינות עיזים.

שנה לאחר מכן נחתם הסכם גם עם מחלבת מולר האירופאית, חברה עם מובילות טכנולוגית ברורה.

בשנים אלה ביססה טרה את מעמדה בשוק בכלל ובשוק המקצועי בפרט ומאז היא משרתת דרך החברה המרכזית למכירות והפצה אלפי לקוחות בשוק המקצועי הפועלים בתחומים שונים: מסעדות , מלונות, הסעדה, בתי קפה, בתי אבות, חברות תעופה, אוניברסיטאות ומכללות ועוד ועוד.

בשנת 2014 החלה טרה במהלך האחרון שהפך אותה לשחקנית משמעותית מאוד בשוק החלב, פתיחת מפעל ייצור חדש ומתקדם בנגב. המפעל החדש משתרע על שטח של  כ-120 דונם ומקרין אנרגיות של חברת היי-טק יותר מאשר מפעל מזון. חלק מהמכונות הגיעו מהמפעל הוותיק בתל אביב, רבות אחרות נרכשו בהתאם לצרכים ולקווי הייצור החדשים. ההקפדה על הסטריליות מרשימה וזמן השהייה של החלב מרגע הגעתו למחלבה ועד ליציאתו לשוק, נמדד בקפדנות יתרה.

הליכי עבודה חדשניים לצד מכונות מתקדמות ומשוכללות אפשרו למחלבת טרה לייצר מוצרים חדשים וחדשניים שחוללו שינוי אמיתי בשוק הצרכנים ובשוק המקצועי. בזכות המעבר למפעל החדש והטכנולוגיה המתקדמת  הצליחה טרה להרחיב משמעותית את מעגל הלקוחות ולגייס לקוחות גדולים אשר מציבים סטנדרט שירות מהגבוהים בענף  כדוגמת שרות בתי הסוהר, רשת מלונות פתאל, רשת סי אספרסו ואחרים שהצטרפו להצלחה.
מחלבת טרהנעם ואני
המוצר הראשון שיצא מהמחלבה הדרומית החדשה היה 'נעם', גבינה צהובה ללא חומרים משמרים - על שם פארק התעשייה החדיש בנתיבות. בהשקת גבינה זו באו לידי ביטוי הן התפישה החדשנית  - "יותר בריא, יותר טעים"  - שהובילה את טרה והן היכולות הטכנולוגיות החדשות. המוצר התקבל  באהדה הן בקרב הציבור הרחב והן אצל הלקוחות הקמעונאיים. "זה נתן לנו ביטחון להבין שאם אתה מביא לישראלי  מוצרים יותר טובים, הצרכן הולך איתך", משחזר קניאס את ההצלחה.  טרה התאימה את המוצרים שלה לדרישות הצרכנים שצעדו עם העולם כולו למקום של אוכל בריא יותר, טבעי יותר ונקי מחומרים משמרים.

לדברי נציגי טרה, נעם היא סדרות הגבינות היחידה בישראל ללא חומרים משמרים "כל הגבינות הצהובות בסדרה הן בעלות טעם מצוין ואיכות בלתי מתפשרת", הם מדגישים. הגבינה שומרת על תכונותיה גם עבור השוק המקצועי לצורך הכנת פיצות, מאפים, כריכים ועוד. תוכנית התחקיר כלבוטק שעסקה בתחליפי גבינות בפיצריות הגבירה את המודעות בקרב צרכנים וגרמה להם לבקש בקניית פיצה, גבינה צהובה אמיתית. טרה השכילה ועזרה לבעלי הפיצריות שבחרו להשתמש בנעם להדגיש את השימוש בגבינה צהובה איכותית,  והיתרון התחרותי של שימוש בגבינה ללא חומרים משמרים יצר בידול אל מול פיצריות אחרות.

המהלך השיווקי שביצעה טרה בסגמנט הפיצריות מדגים את אופי הפעולה של טרה המחודשת. התמיכה בבעלי הפיצריות כללה: אמצעי נראות ממותגים לפיצריה, אלמנטים פרסונליים כגון מגנטים לבתי עסק, חולצות, תעודות איכות בשימוש בנעם וכו'. בנוסף, כלל מהלך זה פרסום בעיתונות, מיניסייט ייעודי לפיצריות שבחרו בנעם, פרסום ברשת ועוד. "הפעילות הדיגיטלית הובילה לחשיפה רבה במדיה. לא האמנו כמה לקוחות פנו אלינו וביקשו להצטרף למעגל הלקוחות שבחרו בנעם". משחזרת מנהלת השיווק של השוק המקצועי בטרה, דנה שרון.

בדומה לקטגורית הגבינות הצהובות, ודאו בטרה כי כל מוצר שיושק במחלבה, יהיה בריא יותר בהשוואה למתחרים. ביום בו בקרנו במפעל החדש הם השיקו שוקו חדש "מוו" ללא תוספת סוכר וללא ממתיקים מלאכותיים. "אנחנו פועלים לפתח את המוצרים הטובים והבריאים ביותר",  מתגאה קניאס ומדגיש: "אנחנו לא חברת תרופות, הטעם חשוב לנו מאוד בתהליך הפיתוח מעבר לחשיבות של מוצרים בריאים יותר".

מנות חלביות חדשניות
"החברה תמשיך להביא חדשנות בעולם הטעם והעולם הבריא" מבטיח שף תמיכה ופיתוח של החברה המרכזית למכירות והפצה, ברק חי חורש ומוסיף, "אני רואה בתפקיד שלי שליחות שמטרתה ליצור את החיבור בין הצרכים של המסעדנים בשטח לבין עולם החלב. היכולת שלי לעזור לשפים לפתח מנות חלביות המושתתות על המוצרים הייחודיים הקיימים בתחום זה ולחשוף את אנשי המקצוע לטכנולוגיות מתקדמות בעולם החלב עוזרת למסעדנים לפתח תפריטי חלב עשירים מאוד. חשוב לזכור שהצורך בשטח במנות חלביות הוא גדול, אחרי הכל בישראל יש שתי ארוחות חלביות ביום" מסכם חורש.

"אנחנו קשובים לצרכים המשתנים של השטח ומודעים לעובדה ששפים רבים צמאים לידע מקצועי" הוא מוסיף. בהתאם לזה הפעילות של טרה במגזר המקצועי מבקשת לשפר ולחדש וכוללת ליווי מקצועי של השפים, הזנתם ברעיונות חדשים, עריכת סיורים מקצועיים, הפעלת  קבוצות מיקוד, מחקר ופיתוח של מנות חדשניות ביחד עם שפים ופעילויות נוספות שתומכות בלקוחות.

לקוחות טרה נהנים מתמיכה קולינרית  הניתנת בשני  מרכזים קולינארים  של החברה המרכזית, האחד הביסטרו בראשון לציון והביסטרו השני בחיפה. המקום מאפשר קיום מפגשי חוויה טעימים.  מסעדנים, שפים, מנהלי מזון ומשקאות מעניקים ללקוחות החברה הדרכה, הדגמה, ייעוץ ועזרה קולינרית. "המקום נועד לתת מענה קולינרי והתועלת של הביסטרו מוכחת", פוסק חי חורש. "אנחנו מלווים את הלקוחות בצורה רציפה וכל מי שמבקש סיוע של השף יקבל אותו בביסטרו או בשטח", מבטיח חי חורש ומוסיף, " יש הזדמנויות חדשות בעולם החלב, עולם החלב כיום הרבה יותר מרתק. יש ניחוחות, טעמים וטקסטורות וכל יום יש משהו טכנולוגי חדש" הוא מסכם.

דוגמה לפיתוח טכנולוגי מתקדם לטובת השוק המקצועי הוא מתקן המזיגה (דיספנסר) מילקיט. המתקן פותח על ידי מנכ"ל מילקיט אסף בלנק, שזיהה צורך בבתי קפה ומסעדות רבות במתקן נוח למזיגת חלב שמייעלת את העבודה בחסכון בזמן, בפחת ויתרונות נוספים. שיתוף הפעולה עם טרה כלל פיתוח שקית חלב בנפח של 17 ליטר, שמתחברת בקלות ובצורה נוחה למתקן החדשני. "ההבנה והחיבור שלנו עם אנשי מפתח בענף מניעים אותנו ומביא בסופו של דבר ליצירת סביבת עבודה נוחה, יעילה וחסכונית לאנשי המקצוע".

סל פתרונות שלם
טרה מתגאה גם במגוון פתרונות ומגוון מוצרים עשיר המותאם לצרכי השוק המקצועי. פורטפוליו המוצרים שלהם רחב ומתפרס ממוצרי בסיס כגון קוטג', גבינה וחלב, דרך מוצרים ייעודיים לבישול ואפייה כמו שמנת מתוקה, גבינת טוב טעם, חמאה ועד למגוון עשיר של מעדנים מפנקים  יוגורטים ומוצרי עיזים, גבינות מלוחות וגבינות מיוחדות מבית משק צוריאל. "מוצרינו משמשים כחומרי הגלם האיכותיים בתחום החלב למטבח המקצועי, גם כמוצרי בסיס להכנת המנות השונות וגם כמוצרים מוגמרים להגשה", מתגאה שרון.

התאמת המוצרים לשוק המקצועי תקפה גם לגבי המגוון העשיר, הרחב והאיכותי של מוצרי המותג מולר, דוגמת יוגורט  FROOP  MULLER עם קציפת הריבה הטעימה למעלה והיוגורט בתחתית, באריזות מוקטנות של 100 גרם המותאמות לבתי מלון, בתי קפה והסעדה. המותג מולר פועל אף הוא בשוק המקצועי, עם מגוון פעילויות כגון קינוחים על בסיס היוגורט המעולה של מולר ושייקים מרעננים בשילוב מנצח של פירות עם היוגורטים של מולר.

אולם נראה כי היתרון האמיתי שטרה מציעה לשוק המקצועי מעבר למוצרי גלם איכותיים היא מערך השירות המתקדם של החברה המרכזית למכירות והפצה. מערך זה כולל תמיכה שיווקית רחבה. אתר אינטרנט לשוק המקצועי המציע מענה רחב ומפורט, מערך מכירות שירותי ומקצועי הכולל אנשי שטח מקצועיים, טלסל והפצה, אפליקצית הזמנות הפועלת 24 שעות ומחלקת טרייד מרקטינג הדואגת לנראות בתי העסק.

"איש המכירות של החברה המרכזית  הוא one stop shop  ללקוח", מסביר יואב בר, מנהל השוק המקצועי בחברה המרכזית. "הפיתרון של איש המכירות שלנו הוא פיתרון כולל הניתן ללקוחות השוק המקצועי דרך תמיכה טלפונית, אפליקציה סלולרית מתקדמת לביצוע נוח של הזמנות ומפגש אישי בשטח". בר מוסיף ומפרט: "איש המכירות שלנו מגיע ומבקר את לקוחותיו באופן שוטף, מכיר את צרכי השוק, הסביבה העסקית והטרנדים בענף. בנוסף, הוא מקדם עם הלקוח פעילויות שמתאימות לו.
 
לדוגמא מערכת דיגיטלית חדשה שהשקנו לאחרונה המאפשרת לבית העסק לבחור בקלות מנה מארסנל רחב של מנות חדשות ומקוריות, לעדכן את הלוגו ותמחור המנה ובזמן קצר לייצר פעילות מנצחת עם המותגים החזקים שלנו.  בנוסף, במידת הצורך מחבר מנהל הלקוחות לבין שפים מהמחלקה הקולינרית ליעוץ ותמיכה ממוקדים התפורים בדיוק לתפריט ולצרכי הלקוח. חשוב לזכור שעבור המסעדן סל הפתרונות שאיש המכירות של החברה המרכזית מייצר הוא רחב וכולל בתוכו מוצרי חלב, שתייה קלה של קוקה קולה , אלכוהול עם מוצרי קרלסברג, טובורג ויין תבור, מים מינרלים של נביעות ומשקאות קלים של פריגת . זהו יתרון עצום עבור מסעדן עסוק", הוא מסכם בסיפוק.

צילום: יחסי ציבור טרה

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של מערכת REST PRO

קרנבל בשרים ססגוני כל השנה: 'ברזיל הקטנה'
בירה מליגה אחרת
אכלו אותה?
פרח המדבר
סוגרים שנה
כל מסעדה והכלי שלה
שם המשחק: מה עומד מאחורי שמות המסעדות
כוכב עולה: המטבח הערבי
מה כדאי לכם לאכול באזור  הכנרת?
שאטרסטוק/אילוסטרציה/מסזעדות בסכנת סגירה
"שניים על הבר, לא מעשנים": שובן של המסעדות
מהפכת הקפה