נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פארק המדע ברחובות יכול בקלות להחליף את שמו ל"פארק הקולינריה". הרבה מאוד מסעדות לכל אורכו ורוחבו של הפארק, סוגים שונים של אוכל: חלבי, בשרי, סלטים, אסיאתי, אירופאי ועוד, וכולם משתלבים בתוך הפארק הטכנולוגי הזה שנמצא בין רחובות לנס ציונה.

בצד של נס ציונה, בלב כמה ריאות ירוקות של הפארק מפתחה לה מסעדה חלבית חדשה בשם "רות". המסעדה ממקומות ממש בגבולו של פארק המדע עם שכונותיה של נס ציונה, מסעדה כשרה ויפיפייה אשר ניכר כי הושקעו מחשבות רבות בעיצוב ובקונספט. העיצוב משגע וצבעוני עם עמודים גבוהים, רצפה ציורית, שיש בולט- ביום ניתן לראות את עצי ופרדסי נס ציונה ובלילה נרגיש כמו מסעדה בכפר קטן באיטליה עם מוזיקה מודרנית וטובה אשר מוסיפה על העונג. המסעדה נקראת רות על שם אימותיהן של שני הבעלים שבמקרה חולקות את אותו השם. המסעדה מתאימה לאירועים מכל הסוגים ובימי שישי יש בה ארוחות בוקר מיוחדות על טהרת ה"בופה"- מומלץ מאוד.

רות, סוף הדרך!
התחלנו את הערב עם שתי מנות ראשונות מהפנטות במראה ומענגות בטעם. המנה הראשונה היא ארטישוק א-לה רומנה: ארטישוקים ים תיכוניים צלויים בטאבון, שרי, זיתי קלמטה ובזיליקום ברוטב שמנת פרמז'ן. מנה מקסימה שטרם פגשתי המשלבת ים של טעמים איטלקיים. חומרי הגלם טריים והארטישוק היה עשוי בדיוק במידה הנכונה. כיף לפתוח ככה את הערב.

המנה השנייה הוכנה במקור על ידי אמו של אחד הבעלים בגרסה בשרית, אך גם האדפטציה החלבית פה לא נופלת מהבשרית, ואפילו מצליחה להפתיע, ואני מדבר על מנה שנקראת "זיכרונות מבגדד". קובה אורז במילוי גבינות מובחרות, פטריות, בזיליקום ואגוזים על מצע יוגורט חמצמץ. בהחלט מנה ממכרת. הקובה פריך והאורז עם הפטריות יוצרים מעין ריזוטו רך ונעים בפנים. לא האמנתי שאני מסוגל להעלים את המנה בכזו מהירות, אך כשטעים בעין גם טעים בבטן. היוגורט החמצמץ מאזן ומוסיף לטעמו של הקובה, ואין ספק כי זו בהחלט מנה מרתקת, הן מבחינת הטעם שלה והן מבחינת הסיפור שמאחוריה.

איכרית לעיקרית
זמן המנות העיקריות הגיע, וכאן אני חייב גילוי נאות. הזמנו פיצה, אך לא הייתי שלם עם ההחלטה, כיוון שפיצה מעולם לא הצליחה לרגש אותי במיוחד, אך כשהגיעה הפיצה ונתתי את הביס הראשון הבנתי שהתבדיתי ובגדול. מדובר בפיצה "רות" – פיצה עם רוטב שמנת פרמז'ן, ארטישוקים, זיתי קלמטה, בצל סגול ועלי אורגולה. פיצה נהדרת ולא טיפוסית, עם בצק פריך וטעם משגע של פיצה הום מייד שגורמת לי לדמיין איזו איכרה איטלקייה שמנמנה שמקפיצה ומאגרפת בצק לשמיים. הפיצה חוסלה ללא היכר והייתה טעימה מאוד. אפשרי בהחלט גם לחלוק בה כזוג.

ישנן עוד מגוון פיצות בתפריט, וכולן נראות מגרות ומעולות, אז שווה לנסות. המנה השנייה הייתה הנוקידס. מנה שמקורה בתוניס, אך בהשפעת הקולוניאליזם ושלטונה של איטליה באזור זה הפכה לניוקי. ניוקי תפוחי אדמה עטופים ברוטב עגבניות פיקנטי מסורתי, עגבניות מיובשות, שום קונפי, עשבי תיבול ופרמז'ן. הניוקי במילה אחת – מעולה. חומרי הגלם הטריים נותנים את הטון ויוצאים מהם טעמים חזקים ומשובחים. הרוטב אכן פיקנטי ומעקצץ בלשון אך טעים מאוד, סמיך וגורם למנה להיות ממש מדויקת.

מתוק לו מתוק לו
אגף הקינוחים הוא האגף האהוב עליי, ובמקרה זה עוד יותר כיוון שהוא שלח אותי לשני קצוות ועולמות שונים: עולם הילדות של השוקופאי - זיכרון ילדות ממולא בשוקולד בלגי משובח עם ציפוי קראנצ'י, שברי חלבה וגלידת בננה של פעם. הקינוח בהחלט מענג, מעלה נשכחות ממחוזות ילדות ואף מתעלה על המקור שמגיע קצת יותר מטוגן עם שוקולד פחות איכותי. כאן מדובר בשוקולד מובחר ובטעמים מרגשים. אסור לוותר על קינוח כזה.

העולם השני אליו נזרקתי הוא עולם השחיתות, שם קיבלנו שייק אוריאו, בננה ובראוניז על בסיס גלידה, גנאש שוקולד וקצפת. הקלוריות עולות, אבל למי  אכפת. אי אפשר לעמוד בפני היופי של השייק הזה, והטעם בהחלט מתוק. ישנם כמה סוגי שייקים ב"רות" ולכל שייק הייחוד שלו. ההשקעה בשייק שווה כל גרם שנעלה בעקבותיו, וזו גם מנה שנוכל להתענג עליה בכיף עם הילדים. אגב ילדים, התפריט בהחלט ידידותי להם עם מגוון מנות וקינוחים, וזה מה שכיף במסעדה שאפשר להגיע אליה בכל קונסטלציה - עם בן או בת הזוג, המשפחה, החברים או לאירוע. מבטיח לכם שתצאו שבעים ומרוצים. רות, סוף.

חשבון בבקשה:
ארטישוק א-לה רומנה - 26 שקלים
זיכרונות מבגדד - 28 שקלים
פיצה רות - 42 שקלים
ניוקידס - 40 שקלים
שייק אוריאו - 36 שקלים
שוקופאי - 42 שקלים
סה"כ: 214 שקלים לזוג עם חיוכים שלא נמחקים

רות, אילן רמון 2, נס ציונה. 053-9387514

* הכותב היה אורח המסעדה

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא