נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פורים הוא לא רק סיבה למסיבה אלא גם תרוץ מצוין להציץ אל צדו השני של הבר ולדבר על משתאות ועל עדלאידע עם אנשים שאוכל טוב ואלכוהול משובח הם חלק בלתי נפרד משגרת יומם.  תפסנו לכמה שאלות קצרות את מיטב האנשים מהסצנה הקולינרית המובילה ושאלנו אותם על משתה החלומות, מהי עדלאידע עבורם ומהו משקה המשתה המושלם לחגוג איתו. 

שמעון פרס במשתה חלומות?

אבירם דותן, השף והבעלים של המסעדות הירושלמיות הרצל בממילא, ג'וי במושבה הגרמנית ולוצ'נה בעמק רפאים, אף פעם לא השתתף במשתה אמיתי, אבל אומר שמשתה בשבילו זו ארוחת דגים עם יין Blue Nun לבן, או "כל ארוחה טובה עם אנשים אניני טעם וריח שיוצאים ממנה שיכורים, שמחים ועם טעם של עוד." במשתה החלומות של אבירם, זה שהוא יפיק ויערוך בעצמו, יהיו לצידו אשתו, בנותיו, שמעון פרס ("אני חושב שהוא אחד האנשים הייצוגיים הכי מעניינים שיש לנו במדינה") והשף רובישו, אחד השפים המוערכים ביותר היום בצרפת. "הייתי עושה להם ארוחה מרוקאית אותנטית עם תבשילי קדרה וכמובן דואג גם ליינות. היין הראשון הוא רכסים דישון קברנה סוביניון והשני הוא יין מחול הכרמים של יקב הגבעות." עדלאידע בשביל אבירם היא "אנשים מחופשים ושמחים, צעדה והמון המון פאן". 

מוזיקה צוענית וחברים קרובים

עבור מור שובבו, מנהל אירועים בסושיאל קלאב, משדרות רוטשילד בתל אביב, משתה הוא "חוויה כוללת של אנשים, שתייה, ואוכל." מור דווקא כן השתתף במשתה בפריז, "עם וויסקי ויין, גבינות ונקניקים, מפגש של המון חברים שבאו מישראל, ניו יורק ופריז לחגוג יחד." אם אי פעם מור יערוך משתה משלו, יהיה בו "שולחן בר ארוך-ארוך שיושבים משני הצדדים שלו 70 איש, עם המון צלחות וסכו"ם במרכז, המון כוסות מפוזרות ומפיות צבעוניות, גבינות משק מקומיות ונקניקים איכותיים, שמן זית טוב, זיתים טובים ודגים כבושים, יין איכותי ואנשים שאני אוהב. הכול בסגנון הבלקן, עם מוזיקה בלקנית, צוענית וספרדית, מוזיקה של להקת צ'מבאו הספרדית ושל 'גוטן פרוג'קט' (הרכב טנגו אלקטרוני מצרפת). כשכל העסק הזה יתחיל בשעות אחר הצהריים המאוחרות ויימשך אל תוך הלילה, עד שנרגיש גמורים". עדלאידע בשביל מור היא "המון שמחה, מקבץ של חברים ואנשים שקרובים אלי, שנפגשים, שותים, שמחים וחוגגים – לאו דווקא ביום מסוים אלא בכל רגע בחיים שטוב לי או טוב לאנשים שסובבים אותי." 

היו זמנים בחיפה

גיא אביטל, הבעלים של מסעדת הנמל 24 בחיפה, מעיד: "אף פעם לא הייתי במשתה עם בגדי קטיפה ופאות, כזה שרואים בסרטים. בשבילי משתה זאת מסיבת קוקטייל שבה שותים המון סוגים של יין – לא כדי להשתכר אלא כדי ליהנות מאוד – ומנשנשים טעימות." את משתה החלומות שלו הוא היה עורך, כמובן, אצלו במסעדה. "הייתי מגיש המון דברים קטנים ונורא טעימים, מתאבנים והמון יין," הוא הוגה. מנות המשתה של גיא כוללות סדרה ארוכה של מתאבנים, כמו פטה של כבד טלה על בריוש קטן, סביצ'ה של מוסר או סלמון טרי על גואקמולי, סלט סרטנים קטן, קובייה קטנה של חזה אווז עם רוטב פורט, טורטליני קטן במילוי פטה ערמונים וגבינת עזים, רביולי קטן במילוי קרם ארטישוק ירושלמי, או בקיצור, כמו שהוא מגדיר זאת, "כל דבר שאתה מכניס לפה וגורם לך להגיד וואו." הוא מוסיף: "הייתי עושה מזה מסיבת תחפושות תקופתית, למשל כזו שבה כולם צריכים להתלבש בסגנון לואי ה-16, עם פאות ומסכות." המוזיקה שגיא בוחר היא דווקא מתקופה אחרת – "צ'ילאאוט קצת אוריינטלי עם נגיעות ים-תיכוניות." העדלאידע של גיא היא זיכרון ילדות חיפאי. "לרדת למרכז הכרמל או למרכז חורב ולהשתולל כמו ביום העצמאות, ברחוב שלם שנסגר ושעושים בו כיף ביחד כל הערב. כולם מתחפשים, מכינים שלטים, זה היה פרויקט שכולם השתתפו בו, בתי הספר והתנועה. אבל אין את זה יותר." 

ומהו משקה המשתאות המושלם? בשביל אבירם דותן זה למברוסקו אדום (יין מבעבע חצי יבש). מור שובבו היה לוגם קמפארי נקי או עם סודה או עם מיץ  תפוזים ו"כמובן, יין אדום של יער יתיר." גיא אביטל הולך על שמפנייה צרפתית אמיתית וטובה "בולינז'ר או איילה, שהיו עושות את העבודה לגמרי." 

אז תחגגו קרוב לבית כדי שתוכלו לשתות בלי דאגות, ואל תשכחו - האנשים שאתם אוהבים הם התבלין הטוב ביותר לכל מה שיוגש במשתה שלכם.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שחר שילוח

מהגינה אל המזלג
טבעי שזה טעים
לא על החסה לבדה
לטבען את השף
נאים להכיר
גורמה טבעוני  – יש חיה כזו
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
שמחה רבה, המסעדה היהודית באה הביתה
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!