נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כבר סיפרנו לכם שהטרנד הטבעוני תופס תאוצה, אבל שלא כמו טרנדים קולינריים אחרים - שבהם טעמים, טכניקות הכנה וחומרים חדשים מושכים בשלנים ואכלנים - כאן סדר העניינים אחר. רבים מהטבעונים לא עברו לתזונה מהצומח דווקא בגלל טעמם של הטופו, הקינואה ואצת הנורי, אלא מטעמים של צער בעלי חיים, אמביציות ירוקות ולפעמים גם מסיבות בריאותיות. כך לא פעם מוצא את עצמו הטבעוני החדש עם רשימה ברורה של דברים שצריכים לצאת מהתפריט ועם ידיעה מעורפלת במקצת מה כן אוכלים עכשיו.

לא מוכרת בעולם חברה עם מסורת טבעונית ארוכת שנים, מלבד אולי החסידים האיסיים מימי בית שני. בכל מקרה, לרובנו יש סבתות שלא שמעו על טופו ואזוקי והורים שנוהגים להגיש לשולחן שניצלים או טוסטים עם גבינה צהובה. לוקח קצת זמן עד שמגמה קולינרית מתבססת, נאגר ידע ומצטברים ספרי בישול על המדפים, אבל בינתיים צריך לאכול.
אז מה עושים? מאיפה לוקחים מתכונים לסעודות משפחתיות, אירוח מרשים או סתם מנות זריזות של יום חולין? מי ילמד אותנו איך מפלטים פפאיה וכיצד מחדירים טעם לטופו? ברוך בורא פרי האדמה והבלוגוספרה שמפנק אותנו באינספור בלוגים המוקדשים לבישול וביניהם כמות הולכת וגדלה של בלוגים שווים במיוחד על טהרת הבישול הטבעוני.

לא על החסה לבדה
בחרנו כמה מהבלוגים הטבעוניים הישראלים המפתים, הראשון, לא על החסה לבדה, שייך לנופר יערי. זה בלוג לא ותיק שזכה במהירות לאהדה גדולה. האישה שמאחוריו מספרת למה פתחה את הבלוג:
"כשהפכתי לטבעונית לא הפסיקו לשאול אותי 'אז מה את אוכלת בכלל?!' אז התחלתי לצלם את האוכל שהכנתי לי, ואנשים התחילו לבקש מתכונים. מצאתי את עצמי כותבת את אותם מתכונים שוב ושוב, עד שהבנתי כמה הקהילה צמאה למתכונים ובלוגים בנושא. בשילוב עם האהבה שלי לצילום זה בכלל היה בלתי נמנע..." הסיפור של יערי אופייני לבלוגרים טבעונים רבים. הרעב למתכונים נוחת בחיקם של אוהבי כתיבה, בישול וצילום והתוצאה היא אינטרנט מלא במתכונים חינמיים עם בונוס שאין בספרי בישול: אפשר לתקשר ישירות עם הכותב ועם הקוראים הנוספים.
מאיפה הרעיונות והאביזרים לסטיילינג? "בעיקר דברים שיש לי בבית, את הרעיון אני בונה תוך כדי הבישול והצילום," יערי אומרת. "אבל מאז הבלוג אני מוצאת את עצמי חושבת על אוכל במושגים של צילום - האם התבשיל פוטוגני, באיזו צורה יהיה מגניב להכין אותו. תמיד היה חשוב לי הצד הוויזואלי של האוכל כי אני אוכלת עם העיניים הרבה לפני הפה, אבל עכשיו שגם יש לי הזדמנות להראות לאחרים שגם אוכל טבעוני יכול להיות טעים לעין, זה בכלל כיף. אה, ודבר אחד נוסף: הכי כיף זה התגובות של אנשים שמספרים לי שבזכות הבלוג האוכל שלהם יותר מגוון וטעים, ויותר קל להם עם הטבעונות. וגם כאלה שמספרים שהם הכינו מהמתכונים בבלוג למשפחה/חברים שלא טבעונים, וכולם נהנו."
יש משהו חדש שלמדת מאז שפתחת את הבלוג? יערי: "למדתי שחלק מהסיבה שלאנשים קשה עם טבעונות, זה כי הם פשוט לא יודעים כמה אוכל טעים ומגניב הם יוכלו לאכול!"

הבלוג: לא על החסה לבדה, בישול טבעוני – ובלי פשרות
מה: צילומי אוכל מגרים במיוחד בסטיילינג מינימליסטי אך מושקע, מנות מגוונות עם מקום נכבד לקינוחים ומאפים, טקסטים תכל'סיים: תיאור קצר ומיד אחר כך הוראות הכנה מפורטות ומלוות בתמונות מצוינות.
אהבנו במיוחד: קיש פלפלים ו"גבינות" – לא מתכון בריאות, אבל מנה צבעונית ומפתה שמתאימה למשקיענים שרוצים להרשים את האורחים שלהם.

הנה עוד כמה בלוגים מומלצים:

הבלוג: משחקת באוכל, בישול טבעוני וצבעוני ממטבח קטן ועירוני
מה: בלוג מגוון שחושף אהבה גדולה לירקות (אבל לא רק). חוץ ממתכונים בריאים וצבעוניים יש קישורים למקומות מעניינים ברשת וטיפים לבשלנים. בעלת הבלוג היא שרה הורניק.
אהבנו במיוחד:ממרח עדשים, ארטישוק ואגוזי מלך – שילוב מרכיבים מקורי והרחבה מרעננת למנעד ממרחי הכריך הטבעוני.

הבלוג: סיו-פוד, food, love, life
מה: בבלוג ששייך לסיון מאירי יש עשרות מתכונים, לרוב פשוטים ומתאימים לארוחה של יום חולין, עם הסברים ענייניים שטבעונים בתחילת דרכם ישמחו לקרוא. המתכונים מחולקים לקטגוריות, ביניהן מתכונים לעצלנים ומתכונים ללא גלוטן.
אהבנו במיוחד: פטריות ממולאות באושר: המתכון מצד אחד פשוט להפליא, הן מבחינת מרכיבים והן מבחינת הכנה, ומצד שני מרשים ומתאים לאירוח. חוץ מזה גם השם שלו הוא הברקה.

הבלוג: The Vlog, ספר המתכונים של נטלי הולדינג
מה: נטלי הולדינג היא צלמת ובשלנית ישראלית שחיה בבריטניה ופעילה מאוד בפייסבוק. הבלוג הוא מעין שלוחה של פעילותה ברשת החברתית עם הרבה מאוד מתכונים, עוד יותר הרבה צילומים – של המנות, החומרים ותהליכי העבודה - וגם סיפורים ותמונות מההווי המשפחתי. המתכונים, שפעמים רבות הם גרסה מטובענת למאכלי ילדות אהובים, משלבים מוצרים בסיסיים כפירות, ירקות, דגנים וקטניות ולעתים מוצרים מוכנים כמו בצקים קפואים.                                                                                                               אהבנו במיוחד: קציצות שעועית – מתכון פשוט שהוא אלתור חמוד במיוחד על פלאפל, עם קטניות מכל הסוגים שיש בבית.

הבלוג: טבעוניות נהנות יותר
מה: הבלוג שייך לאורי שביט, כתבת אוכל שב-2011 הפכה לטבעונית ומאז היא פעילה מאוד בסצנת הקולינריה הטבעונית ברשת ובעולם האמיתי. בבלוג יש בעיקר מתכונים, של שביט ושל בשלנים אורחים, מלווים בצילומים של המנות ושל תהליך ההכנה, וכן חומרים נוספים כמו עדכונים על הפעילויות ששביט יוזמת או משתתפת בהן והתרחשויות קולינריות אחרות.
אהבנו במיוחד: בורקס טבעוני טעים בפוסט מתארחת מעיין נדיר, שמכינה בורקס טבעוני עם שלושה מילויים מקוריים שעושים חשק לנסות: כרובית עם נוזל קוקוס וקארי ירוק, תפוחי אדמה וקונפי שומר ומלית של חציל, ארטישוק, טחינה וצנוברים.

ויש עוד:
בלוג הבישול הטבעוני המודולרי של תום סיון עם מתכונים שמזמינים אלתורים
VegEnjoy, מטבח טבעוני שמח ובריא של ק' המסתורית, עם מתכונים, צילומים וחוויות של טבעונית טרייה
בישול בריא עם עינת, בלוג של מתכונים טבעוניים בריאים וצבעוניים מהמטבח של עינת שגיא, מדריכה לתזונה בריאה.
Vegansky, מתכונים וחוויות מהעולם הטבעוני שלי.... בלוג צעיר יחסית עם הרבה מתוקים וסיפורים של הבלוגרית שמכנה את עצמה מסיבות מובנות נעה וגאנסקי
בנטו-נא אוכל טבעונאי מוגש בקופסת בנטו (ולא רק) מומלץ למי שרוצה לטעום מעולם המזון הנא (raw food)

קרדיט תמונות: נופר יערי
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שחר שילוח

האוכל האתיופי מחכה לטבעונים
שני צמחוני
בכיס הקטן
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי