נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סיפורנו מתחיל בסיפור. בשנת 1948 הוקם מושב בוסתן הגליל על ידי עולים מרומניה והונגריה ועל ידי יקים מנהריה בסמוך לעכו. בכניסה למושב מקדמת את פנינו שדרת האקליפטוסים מרכזית,  שבימי המנדט הובילה  למחנה בריטי שנקרא מחנה סידני סמית. המקום שימש כמתחם מגורים של הקצונה הבכירה ומחנה מנהלתי בו עבדה הפקידות הבכירה (אזרחית וצבאית) של שלטונות המנדט בצפון הארץ. 

מחווה לחלבן 
המבנה שבו שוכנת מסעדת יאניביצ'י, שהוקמה לפני מספר חודשים, היה בשנות ה-50 וה-60 המחלבה של היישוב. את המקום הפעיל יאניביצ'י שהגיע למושב מהונגריה. יאניביצ'י נפטר לפני 35 שנה והמקום עמד בשיממונו לאורך הרבה שנים. בן המקום, אביחי, הפיח בו רוח חיים, שיפץ, סידר תיקן ויצר מקום כפרי נעים ומעוצב המשמר ומכבד את המקום (רצפת המחלבה המקורית נשמרה) מחד והכניס עיצוב חדש ומעודכן מאידך. על הקיר המרכזי תלויות תמונות של ותיקי המושב מהימים ההם. 

לארוחה הצטרף אלי חברי הרופא דוקטור רועי. מיד בכניסה שמחנו לראות שהמסעדה עובדת עם מבשלת מלכה - בירה ישראלית מקומית גלילית (המבשלה שוכנת ביחיעם) המתאימה לטעם הישראלי עם ניחוחות הדרים ומתיקות מעודנת. לאחר שהרוונו את צימאוננו ניגשנו להזמין את המנות הראשונות, רועי חשב שבגלל הקרבה לעכו נכון להזמין מנות דגי ים, ולכן בחר בסשימי דג ים לבן שמוגש על מצע אורז בר, זרעי עגבנייה, קרם אבוקדו, קרם חציל שחור על מצע של יוגורט לימון כבוש. מסתבר שזו היתה אולי הבחירה הנכונה ביותר של הערב: מנה מצוינת עם שילוב טעמים מצוין וטוויסט בדמות אורז הבר, כאשר מעל לכל הסשימי הוא באמת דג ים טרי שנתפס יום קודם בעכו. מנה מומלצת בהחלט כמנת פתיחה.

אני הזמנתי עלי גפן ממולאים בבשר טחון על פונדו יוגורט חם - גם כאן מנה שבה יש שימוש נכון ביוגורט המתכתב עם המקור של המקום ונותן כבוד לעבר עם קריצה להווה ולסביבה (עלי גפן). לאחר שהבנתי שביאניביצ'י רצוי לנסות דג באחת מן המנות, בחרתי לעיקרית מנה של דג ים טרי מהבוקר (לברק) שהוגש על מחבת אניס עם שומר, עגבניות גריל, לימון כבוש, פסטיס חובזה ושום. מנה מעולה לאוהבי הדגים ואוהבי הטעמים האניסיים.

גם במנה זו הטריות של הדג הורגשה מיד. רועי בחר מנה בשרית לעיקרית והזמין את האוסובוקו טלה שהוגש על מצע פריקי וירקות שורש,  אוסובוקו הוא בשר שצריך לדעת איך לטפל בו ולהקפיד לתת לו כבוד וזמן בבישול. המנה יצאה רכה מאוד ומדויקת, ומצע הפריקי משתלב מצוין עם טעמי הבשר.

לסיום הזמנו קינוח תות על בסיס שטרויזל, פירות יער קרם פטסייר וכמובן תותים טריים. קינוח קליל, שלא מכביד על הבטן. לא מתוק מדי, חמאתי ונעים.

תבלינים מהגינה המקומית ופינת משחק לילדים
יצאנו מאוד מרוצים מארוחה מצוינת לא לפני שהצוות סיפר שאת התבלינים הם מגדלים בחצר האחורית של המסעדה ובקרוב מאוד תיפתח פינת משחקים לקטנטנים בקדמת המסעדה. הבטחנו שבפעם הבאה נבוא עם הנשים והילדים (ולנו כבר ברור מה נזמין).

המנה המנצחת
לאוהבי הדגים – הסשימי דג לבן מנצח בגדול. שילוב מרענן של טעמים וצבעים והרגשה מעולה של טריות לאוהבי הבשר – האוסבוקו טלה – מנה בבישול ארוך וביתי שמראה על רצינות ויסודיות המקום.

למי מתאים? לאלו המחפשים מקומות חדשים הנותנים כבוד לעבר ומשלבים טעמים ומרכיבים חדשים ומקומיים. אלו היודעים להעריך מטבח טוב ואיכותי ומגיעים לטיול של יום או מספר ימים בצפון. אגב, במסעדה כ-85 מקומות ישיבה והמקום מתאים מאוד גם לאירועים אינטימיים ובוטיקיים באווירה כפרית.

מה אכלנו:
בירה מלכה (פעמיים) – 52 ₪  
סשימי דג ים לבן - 66 ₪ 
עלי גפן – 62 ₪ 
אוסובוקו טלה – 127 ₪  
דג ים טרי מהבוקר – 117 ₪ 
קינוח תות – 42 ₪ 
סה"כ – 466 ₪  לארוחת גורמה לזוג

יאניביצ'י, מושב בוסתן הגליל. 053-9369216

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי