נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

המקום
פורטיולי הוא בית קפה ומסעדה בגוון איטלקי הממוקם בנצרת עלית. בעלי המקום מקפידים על חוקי המטבח האיטלקי, ועל הכנת מנות נדיבות, המבוססות על מרכיבים טריים. בפורטיולי תמצאו גם בשרים ופירות ים, אבל גולת הכותרת היא המנות האיטלקיות (בעיקר אלו בהם תמצאו גם פסטו) והמטבח הים תיכוני המעודכן.

פורטיולי הוא מקום ותיק בזירה הצפונית, ופתוח מאז 2009. עד היום הספיק פורטיולי לצבור לו קהל לקוחות גדול ונאמן, החוזר פעם אחרי פעם. לפורטיולי חצר גדולה המתאימה לימי הקיץ לישיבה בחוץ עם בירה ונרגילה. בחצר הגדולה של פורטיולי יש מקום לכ-280 איש, כך שהמקום מתאים מאוד גם לאירועים ומסיבות.

ענייני אוכל
לפני האוכל נתחיל בבירה. בפורטיולי מוגשת בירת Edinger  מהחבית. Edinger  היא מבשלת בירה בווארית- גרמנית אשר קיימת כבר מ-1886 ומתמחה בבירת חיטה (מה שקרוי בגרמנית (weissbier)  שמאופיינת בטעמים קלילים ומתאימה למזג האוויר הישראלי. מדובר במבשלה הגדולה בעולם לבירת חיטה.

מיד עם הבירה קיבלנו את המנות הראשונות; ראשית הגיעו הפטריות הממולאות בתערובת של גבינות ועשבי תיבול, מצופות בפירורי לחם על מצע רוטב שמנת – מנה קלאסית שתמיד עובדת. במנה שלושה סוגים של גבינות, המשתלבות היטב ביחד, ולאחר הטיגון נוצרת מנה טובה ומדויקת. 

למנת פתיחה שנייה הזמנו סלט שרי משוגע , סלט מבוסס עלי בייבי טריים ורוקט, ומעליהם כדורי מוצרלה ועגבניות שרי. הפסטו המיוחד של פורטיולי גם היה נוכח, ואיתו גרעיני חמנייה והכל בליווי רוטב בלסמי. מנת סלט מצוינת מלאה בבריאות ומרכיבים טריים המשתלבים היטב.

סוד הפסטו
מקורו של הפסטו הוא בחבל ליגוריה באיטליה ומקור שמו הוא במילה האיטלקית שמשמעותה לכתוש, שכן בצורתו המסורתית הפסטו מוכן מפעולת כתישה של בזיליקום (ריחן בשמו העברי), צנוברים, שום, שמן זית וגבינת פרמז'ן או פיקורינו. הפסטו משמש לרוב כרוטב לפסטה, ממרח על לחם ותוספות שונות.

בימינו ישנם "תחליפי" פסטו, כשבעצם מחליפים את המרכיבים היקרים יותר, דוגמת הצנוברים, בתחליפים זולים יותר דוגמת אגוזים. בקפה פורטיולי בנצרת עילית מקפידים על מסורת הכנת הפסטו ושומרים על מרכיבים טריים ואיכותיים.

לאחר שהבנו שרוטב הפסטו של פורטיולי הוא "משנה כללי משחק" החלטנו שלמנה עיקרית נבחר מנה אשר בה יש רוטב פסטו בכמות הנדיבה ביותר. בהמלצת המלצרית החלטנו להזמין את פסטת השף, פסטה עם רוטב של שמנת מתוקה, רצועות חזה עוף ופטריות, ועל הכל רוטב פסטו טרי בכמות גדולה מאוד. הפסטה הייתה עשויה היטב והשילוב של רצועות העוף ועליו הפטריות ורוטב הפסטו שנוסף לכל ביס וביס יצרו מנה מצוינת שנגמרה עד סופה חיש מהר.

למנה עיקרית שנייה הזמנו פילה עגל במשקל של כ-300 גרם המוגש כשלוש חתיכות, לאחר שנעשו על הפלאנצ'ה בחמאה ותבלינים טריים. מנת פילה טובה מאוד המבוססת על בשר טרי-טרי, תיבול עדין ומידת עשייה נכונה, שהפכו גם את המנה הזו למנה מצוינת.

לקינוח
למרות שכבר לא היה מקום לא יכלנו לוותר על נגיעת מתוק, וההמלצה המקומית הייתה וופל בלגי. חשבנו שנקבל וופל בלגי סטנדרטי, אבל המלצרית הבטיחה שלא כך, אלא מדובר בקינוח עם תוספות מיוחדת, ואכן הוופל של פורטיולי מגיע עם  2 כדורי גלידה וקצפת ובתוך משבצות הוופל ממולא שוקולד נוטלה  (אפשר לבחור תוספות אחרות:  סירופ מייפל, סירופ שוקולד, דבש, ריבת תות שדה, מי סוכר, חלווה). מנה מתוקה וטובה מאוד שמסיימת ארוחה מצוינת עם אווירת קיץ נעימה בחצר המסעדה.

מנה מנצחת
למרות התחרות הקשה, המנה עם כמות הפסטו הגדולה ביותר ניצחה - פסטת השף הייתה המנה הטובה ביותר בארוחה ולצערנו נגרמה חיש מהר (כדאי לבקש תוספת פסטו עם המנה ולהעביר למנות האחרות בארוחה).

חשבון בבקשה:
פטריות ממולאות - 49 ₪ 
סלט שרי משוגע - 53 ₪ 
פסטת השף עם רוטב פסטו מפנק - 58  ₪ 
פילה עגל 300 גרם - 99 ₪ 
וופל בלגי - 38 ₪ 
סה"כ: 297 ₪ לארוחה זוגית בערב קיצי

קפה פורטיולי, מעלה יצחק, נצרת עלית. 053-6130234

* הכותב הינו אורח של המסעדה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קפה פורטיולי בנצרת עילית (נוף הגליל)
053-6130234

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי