נגישות
נגישות

יפה וגם אופה: מסעדות שוות בראש פינה

היא עתיקה, היא ציורית, היא משקיפה אל נוף מדהים, יש בה אינספור צימרים ומסעדות שוות. ראש פינה היא מקום מאוד פופולרי לנופש, וההיצע הקולינרי שבה הופך אותה למקום אידאלי של מנוחה ואוכל טוב

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
שרון שגב
תאריך פרסום: 04/08/2015, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מתחילים עם טיול אל לב ליבה של ראש פינה העתיקה, אל מסעדת בבית של רפא שקיימת מאז 1994. מדרגות אבן מובילות אליה, והיא נחבאת-לא נחבאת בתוך העיר העתיקה. רפא נודע כבר לפני שנים בקדירות המצוינות שלו. מסעדה נהדרת לחורף, אבל לא רק. הקדירות נעשות כאן בתוך סירי חרס ובבישול ארוך-ארוך. מנות מומלצות: קדירת אסאדו עגל עם עשבי תיבול, תפוחי אדמה ואפונה; קדירת כבש עם סלרי, לימון ורוזמרין, ולקינוח כדאי לנסות את הקרפ סוזט. פתוחה בכל ימות השבוע, ויש עסקות בימים א'-ו' בין השעות 12:00-17:00.

נמשיך עם אחוזת שולמית - מלון בוטיק ומסעדה באזור העתיק של ראש פינה. העיצוב כולו אומר הוד והדר, והמסעדה היא מסעדת שף עם מרפסת שמשקיפה על עמק החולה. למרק הערמונים שמוגש בחורף יש מוניטין שרק בשבילו שווה להגיע ולאכול במקום. התפריט כולל מנות בשר, דגים ופירות ים. פתוח בכל ימות השבוע, כולל שבת. הסגנון כאן צרפתי עם מנות כמו פטה ביצים מעושנות; שרימפס ברוטב חמאה, שום ויין; חזה אווז מעושן ברוטב חזרת; מדליוני פילה ועוד.
אחוזת שולמית. צילום: יפית בשבקין
מוסקט היא המסעדה של מלון מצפה הימים, אך כאן מדובר בחוות בריאות עם מסעדה אורגנית, שחלק מהתוצרת שלה מקומית. במתחם המלון יש שטחי גידול, משק חי ומחלבה. מנות מסקרנות: טרין סלק וגבינה רכה; לשון עגל ברוטב צימוקים, שקדים ובצל; ניוקי גבינות צאן; ברווז אורגני עם קרמל תפוזים ובטטות מהתנור. 
 מוסקט. צילום: דן פרץ
ג'עוני עוד זכורה לנו מהימים העליזים של ראש פינה, כשכמעט לא היה איפה לאכול כאן. ביסטרו עם ערך מוסף של תרבות והנאה. כשתתיישבו במקום מיד תקבלו משחקי חשיבה מאתגרים, ואם הצלחתם – תוכלו להחליף אותם במשחקים אחרים. כך מאז 1996 ועד היום. שעשוע נפלא, שמעסיק אתכם עד שיגיע האוכל, ובדרך כלל גם במהלכו, כי עד שלא תפתרו לא תוכלו להוריד אותו מהידיים. בנוסף, מתקיימות במקום הופעות חיות – כדאי להתעדכן במקום. ולקינוח – ג'עוני מארחים כבר 8 שנים את פסטיבל הקולנוע והטלויזיה שמגיע לראש פינה. ומה עם האוכל? תפריט מגוון שכולל מנות בשר, פסטה, מנות ראשונות, קינוחים וגם מנות ילדים – כך שאם באתם לחופשה משפחתית, זוהי ללא ספק אלטרנטיבה מעולה ולא יקרה לכל המשפחה.

הם מתגוררים בקומה העליונה של מבנה שהוקם בשנת 1876, ובקומה התחתונה פתחה שירי ממשפחת פרידמן את המסעדה שלה – שירי ביסטרו, שמתחברת למתחם האירוח 'פינה בראש' בחצר הגדולה, שכולל 7 חדרים, כולם בתוך מבנה האבן העתיק. במסעדה יש אופציה לארוחת טעימות זוגית של שבע מנות, כמו לביבות בטטה; פטריות ממולאות; פרוסות אנטריקוט; קרפצ'יו סלק ועוד. 260 ₪ לזוג. התפריט הרגיל של הביסטרו מגוון ופונה למנעד גדול של קהלים. מנות בשר, פירות ים, פסטות וסוגים רבים של סלטים. 
המרפסת של שירי ביסטרו
לדוריס קצבים סניף בראש פינה וסניף נוסף בזיכרון יעקב. ב-2004 נפתח המקום כמסעדה ואטליז, ומאז מגיש נתחים טריים של אנטרקוט, טי-בון, ראמפ סטייק ועוד. רוב רובו של התפריט מורכב מבשר, אך יש גם סלטים, תוספות ויש גם מנות ילדים. פתוח בכל ימות השבוע.
מסעדה וגם אטליז. דוריס קצבים

מקומות נוספים ששווה לבדוק הם מיטבלים – מסעדת שף בשרית שנמצאת על הכביש הישן הראשי של ראש פינה, וגם את אסקימו לימון שמדרבקת כמה סוגים של חומוס, ובנוסף בשרים על האש ותוספות. מתאים מאוד אם אתם בעניין של ארוחה מהירה על הדרך. בילוי נעים!

תמונה בראש העמוד ובעמוד הבית: בבית של רפא. צילום: יחסי ציבור

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי