נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כששף כמו עומאר עלוואן פותח מסעדה בקריית אתא, זו האות להיכנס לרכב ולנסוע. פחות משנה עברה מאז ההשקה, ועלה גפן מלמדת את הצפון איך מכניסים למטבח הערבי אינטרפרטציות מעניינות, שהופכות כל מנה ליצירת מופת.

לא פחות מכמה שהמסעדה שלו יפה ומעוצבת (עומאר בוגר לימודי עיצוב), שהאוכל שלו טעים (לפני כן היה השף של חאג' כחיל, בין היתר, ומשפחתו עדיין מחזיקה שתי מסעדות בגרמניה), עומאר הוא אייקון בפני עצמו. לא סתם דבק בו הגיבור הנוסטלגי פופאי. נכון, יש גם דמיון חיצוני, ועומאר מסתובב עם כובע ברט תואם, אך האישיות שלו היא זו שהופכת אותו לסיבה השנייה להגיע למסעדה. האוכל, אם לא הסברתי, היא הראשונה.

לעומאר היו את כל הסיבות לפתוח את המסעדה במיקום הזה. הוא שבע מתל אביב, ורצה להביא את הבשורה אל הצפון. הוא ידע שהאוכל שלו מספיק ממגנט, כדי שאנשים יגיעו גם מרחוק. והם מגיעים. חוץ מימי שלישי, בהם המסעדה סגורה, היא עובדת נון סטופ, והטאבון לא מפסיק לעשן.

הגעתי ביום חמישי עם אבי, הבשלן החובב. הדרך היפה אל חיפה התחילה חוויה קולינרית ואישית כל כך נעימה, שכמעט נרדמנו מעונג בדרך חזרה.

זה מתחיל
את הארוחה פתחנו עם כמה מהמנות הראשונות: הגברת הראשונה שהגיעה היא מנת כרובית מטוגנת עם טחינה, עמבה ביתית ועדינה, סומק והשוס – אבקת טחינה שהופכת את כל המנה הזו לחגיגה. קודם כל מדובר כאן במנה קלאסית ששודרגה עם מרכיב שכולנו אוכלים בפיתה, אבל שוכחים כמו הוא יכול להשתלב גם בצלחת – עמבה. וכשעושים אותה טוב היא פשוט מעדן. הפיתה מהטאבון מגיעה בצד. בכלל, עומאר מאמין גדול בלהכין את כל מה שהוא יכול במסעדה, כך שרוב חומרי הגלם שמגיעים לכאן הם גולמיים לגמרי, ומהם עושים את כל הממרחים, רטבים והתוספות.

על צלחת שטוחה וארוכה הונחו כמה מסלטי השוס: סלט ליבת חציל עם קישוטי לאבנה אווריריים וחינניים, צנוברים, סילאן ושמן בזיליקום. עדין, מדויק וטעים. הסלט הבא בתור הוא סלט החמוציות עם ירק – שמיר, נענע וחצאי שקדים קלויים. פשוט מעדן, והתוספת של השקדים הקלויים בהחלט לוקחת את הסלט למקום אחר.

משם המשכנו אל קובה ממולא בשר כבש טחון על עדשים שחורות, עם קרם סלק לטיפה של מתיקות וטחינה, ואחרון חביב – ערימה של עלי גפן ממולאים. קטנים, מהודקים והמילוי של האורז המצרי ותערובת הבהרט היה לח במידה וטעים מאוד.

רגע של מנוחה
עצרנו קצת כדי לתת לבטן להירגע, ודיברנו עם עלוואן על האהבה לאוכל, על החזרה לארץ מגרמניה, על העדפותיהם הקולינריות של הילדים שלו ושלי, ואבי הסביר איך הוא מכין את המלבי ואת הפוקאצ'ה המפורסמת שלו. דיבורים על אוכל בין המנות זה בהחלט משהו שמעורר את התיאבון להמשיך הלאה.

העיקרית הראשונה שהגיעה היא המקלובה הידועה של עומאר שעשויה מפילה לברק על פריקי רכה בחמאת עגבניות נהדרת. רוטב מחמאר (על בסיס רוטב עגבניות, אגוזים טחונים וטחינה) על הדג. נתחים גדולים, עסיסיים וטעימים להפליא. גזרים צלויים שטו להם בין לבין. מנה מעולה ומומלצת.

המנה השנייה היתה צלעות טלה רכות רכות על פירה אוורירי ורוטב יין מצומצם. מנה נהדרת שלא הצלחנו לסיים כי כבר היינו מלאים מדי.

סיום, אבל מתוק
אבל קינוחים זה עניין אחר, כך ידוע לכולם, ואני תמיד נדהמת כמה מקום מתפנה למתוקים, גם כשאתה בטוח שלא תוכל להכניס אל הפה עוד פירור אחד.

עומאר שלח אלינו שני קינוחים גאוניים. הראשון הוא קרם ברולה טחינה והל עם שערות חלבה עדינות מעל. הקרם הוגש בתוך צלחת חרס יפהפייה. אגב, כל הצלחות במסעדה נבחרו בקפידה ונעשו בעבודת יד. לעומאר יש רגישות לפרטים הקטנים, ולכן אם מסתכלים מסביב ובאמת מתבוננים, מצליחים לשים לב שהוא פשוט חשב על הכל. אין ספק כי ההגשות היפהפיות שלו מתאפשרות גם בעזרת הכלים המיוחדים שבהם הוא מגיש.


הקינוח השני נכנס לאחרונה עם התפריט החדש שהושק ממש לא מזמן. חלאוות אל ג’יבן – גלילות מבצק גבינת ג'יבן וסולת ממולאות בגבינת ריקוטה ודבש, עם ענני ריקוטה מסביב וקישוטי מרנג. תאווה לעיניים ועוד יותר לחיך. את שני הקינוחים כמעט וסיימנו עד הסוף, מה שלא האמנו שיקרה.

עבר רק שבוע וכבר אנחנו מתגעגעים. הדרך אל קריית אתא נראית לנו קצרה יותר מתמיד, והנסיעה בהחלט שווה את זה.

חשבון בבקשה
כרובית בטחינה ועמבה – 41 שקלים
קובה מקלייאה – 41 שקלים
עלי גפן ממולאים – 35 שקלים
סלט חמוציות – 39 שקלים
מקלובה לברק – 98 שקלים
צלעות טלה – 120 שקלים
חלאווית אל ג'יבן – 48 שקלים
קרם ברולה – 36 שקלים
סה"כ: 458 שקלים לארוחה ענקית לזוג

עלה גפן, שדרות ההסתדרות 271, קריית אתא. 053-9368799

* הכותבת ביקרה כאורחת המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי