נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הכל כלול
השיטוטים שלי במרכז ירושלים תמיד מסתיימים באטרקציה קולינרית. כבר 30 שנה שאני חורש את הרחובות התלולים הלל ושמאי, שמקבילים למדרחוב בן יהודה, ומוצא בכל פעם פתרון יצירתי לרעב, או להעצמת תחושת הבטלנות בדמותה של בירה צוננת בצהריים.

התפאורה מתחלפת, הבעלים משתנים, נפתחים סניפים, נסגרות רשתות, אבל התחושה הירושלמית לא עוזבת את בתי הקפה, המסעדות ודוכני האוכל. לא פלא שצמד הרחובות הלל ושמאי מאכלס מקומות רבים שהתפרסמו והפכו למוקדי עלייה לרגל; חלקם אף הפכו למותגים מצליחים בארץ ובחו"ל.

בשנים האחרונות אני מוצא את עצמי וגם את חבריי חוזרים אל מסעדת ברטה שוב ושוב. לא שחסרות היום אפשרויות במרכז העיר, אלא שברטה מעניקה פתרון אידיאלי לכל שעה ביום או מצב רוח. המיקום, התפריט הדינאמי, האלכוהול, האווירה הנעימה, כל אלא מצליחים לגרור אותי פנימה לעוד ביקור מוצלח.

ארוחת ערב
הפעם הגענו לברטה לארוחת ערב של סוף הקיץ. מרכז העיר גדוש במבקרי פסטיבל הבירה השנתי, המאגד מאות מותגי בירה בגן העצמאות לצלילי מחאה מעודנת של הדג נחש. אלפי פרצופים מבושמים וסמוקי לחיים מכל המגדרים, הדתות והמינים חולפים על פנינו, ומשאירים שובל מתוק של בושם וצחוק מתגלגל.

אנחנו נכנסים לברטה ומרגישים בבית. באופן אוטומטי אני מזמין חצי ליטר ויינשטפן מהחבית (30 ₪) ומתרווח על ספות העור המפנקות. המלצר מיכאל ממליץ על שתי מנות ראשונות: קרפצ'יו פילה בקר (54 ₪) עם סלט ירוק והרבה בצל סגול, ומנת פטה כבד (38 ₪) עם ריבת עגבניות שרי וצנימים גדולים.

המנות מגיעות במהירות ואנחנו נהנים מכל ביס. אני שמח על האוכל של ברטה. מנות נדיבות וגדולות וצלחות עמוסות בכל טוב. יש משהו מאוד ישיר ונעים באריזה הכללית. השירות הטוב והפרזנטציה היפה על הצלחת מעניקים יחדיו חוויה טובה. משחרר להגיע למסעדה ופשוט ליהנות מאוכל טעים בלי גינוני טקס של שפים ומחירים בשמיים. הצוות של ברטה מזכיר לכל המסעדנים הבכירים של ירושלים שבצד השני של הצלחת יושב אדם שבסופו של יום מחפש פיסה קטנה של אושר, סיבה מספיק טובה כדי לחזור שוב לאותו המקום. אנחנו שומעים מהשולחנות סביבנו שברי שיחה בפורטוגזית מלטפת, תיירים אירופאים משיקים כוסות יין, ושתי חברות מפטפטות על ספרים ותערוכות במוזיאון.

מהמטבח מפנקים אותנו בעוד מנה ראשונה - חציל באלדי על טחינה וסלט חומוס רענן. החציל קלוי כהלכה ונמס בפה; הטוויסט של החומוס מוסיף עוד רובד למנה המוכרת, ובעצם הופך את הצלחת הגדושה לארוחה שלמה, שבקלות סוגרת את הפינה של הצהריים באמצע יום עבודה. עבור 36 ₪ מדובר בעצם בפתרון קסם לכל שעה ביום.

עיקריות
קרפצ'יו הפילה המצוין והפטה הקטיפתי גרמו לנו להעמיק בתפריט ולנסות טעמים אחרים מלבד הבשר. למרות הפיתוי העז לבחור בשני הסטייקים - אנטרקוט וסינטה - אנחנו בוחרים במנות עדינות.

ריזוטו פטריות וכמהין (67 ₪) ופילה סלמון (92 ₪) עם הר של פירה מודגש בטעמי חמאה, עשבי תיבול ובצל מטוגן. שמחת האוכל וכוס יין שיראז פרונטרה (29 ₪) מתמזגים לשיחת טלפון שמגיעה ממתחם פסטיבל הבירה. החברים שלנו מעדכנים על מספר הכוסות הריקות והתוכניות להמשיך את הערב, אבל אנחנו לא ממש רוצים לעזוב את טעמי החמאה והשמנת. הריזוטו והפירה משובחים וטעמם משתלב באופן מושלם עם נתח הסלמון היפה. אנחנו מנקים את הצלחות טוב טוב לפני השלב הבא בארוחה - הקינוח.

קינוח
כמובן שלא מוותרים על מנה אחרונה לפני שהחברים מפסטיבל הבירה לוקחים אותנו לסיבוב רגלי מעלה ומטה ברחובות הלל ושמאי. אל השולחן מגיעות צמד מנות שבאופן לא מפתיע מכילות הרבה מעבר למצופה.

האחת, צלחת שטוחה עם שלושה כדורים גדולים של גלידת וניל נהדרת, טחינה גולמית ושערות חלבה (31 ₪) והשנייה עוגת גבינה עם ביסקוויטים (35 ₪). שתי מנות לכאורה פשוטות שחותמות ערב איכותי. וכאן טמון היופי האמיתי של ברטה - האוכל מאפשר לכל אחד למצוא את הנתיב שלו לבילוי האולטימטיבי.

המנעד של ברטה על הציר שבין מסעדה, ביסטרו, בית קפה ובר מאפשר תפריט רחב הנשען על חומרי גלם טובים, טבחים מעולים ומנות המדגישות את היתרונות הבולטים של ברטה על פני כל מקום אחר בעיר.
אנחנו שוקעים בספות העור כדי לעכב במעט את היציאה לרחוב השוקק שיסחף אותנו למסע לילי עם הבליינים של עיר הקודש.

חשבון בבקשה
חצי ויינשטפן – 30 ₪
כוס שיראז פרונטרה – 29 ₪
קרפצ'יו פילה – 54 ₪
פטה כבד – 38 ₪
חציל בלדי – פינוק ע"ח הבית
ריזוטו פטריות וכמהין – 67 ₪
פילה סלמון – 92 ₪
גלידה טחינה – 31 ₪
עוגת ביסקוויטים – 35 ₪
סה"כ – 367 ₪ לארוחה זוגית גדולה ושמחה

ברטה, הלל 19, ירושלים. 053-9374971

* הכותב ביקר כאורח המסעדה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
מסעדת לה בוקה מתחדשת
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם