נגישות
נגישות

מסעדות במלונות בוטיק בתל אביב

בשנים האחרונות הוקמו בתל אביב מספר מלונות בוטיק שעונים על הצורך לא רק ביחס חם ובסביבה מעוצבת, אלא גם במסעדה צמודה טובה. להרגיש כמו תיירים בעיר בלי לבזבז כסף על מלון

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
שרון בן דוד
שרון בן דוד
תאריך פרסום: 28/01/2014, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מלונות בוטיק נחשבים למגמה עולמית, שכמובן הולכת ותופסת תאוצה בארץ. תיירים מסוגים שונים, מאנשי עסקים ועד זוגות רומנטיים, מעדיפים לוותר על מלונות גדולים בני מאות חדרים לטובת מלונות קטנים עם יחס אישי ועם מסעדה ראויה במרחק פסיעה מהלובי. 

מלון רוטשילד
כל מי שעובר בשדרות רוטשילד לא יכול שלא לשים לב לבניין משופץ עם תריסי עץ שבאחת ממרפסותיו עומדות שלוש דמויות בצבעים שונים. הדמויות, מוזיקאים מחזיקים בתווים, הן תזכורת לבית אקו"ם שהיה כאן פעם, לפני שהמבנה הפך למלון בוטיק. המלון הוא מחווה לחזונו של הברון דה רוטשילד, ומוטיבים הקשורים בו ובפועלו פזורים בחדרים ובחללים הציבוריים. המסעדה, שממוקמת בקומת הקרקע, מותאמת לסגנון הכללי ומתמחה בדגים ופירות ים עם טוויסט צרפתי. לשף צבי אבישר, שצבר ניסיון במסעדות כוכבי מישלן בספרד, יש סגנון בישול מינימליסטי ונטייה למנות מתוחכמות, ואת הטאצ' הישראלי נותנים חומרי גלם מקומיים.  
מה להזמין: ממרסיי לטנטורה ( 118 ₪), מוסר ים, מולים, שרימפס קריסטל וסקאלופ עם תפוח עץ גרני סמית' ורוטב פירות ים, חיבור מסקרן בין צרפת לישראל, וגם קרפ פתוח מקמח כוסמת מלא (68 ₪) במילוי פטריות יער, תרד וקשקבל עם קציפת יוגורט נענע מעל, גרסה מודרנית למנה שאופיינית לאזור בריטני שבצפון צרפת.
עוד משהו: בכל יום בשעות 11:00-16:00 מוגש תפריט בראנץ' עם מנות שיחזיקו אתכם שבעים עד הערב (כ-55 ₪ בממוצע למנה) פלאס קוקטיילים תואמים. כדאי מאוד לא לפספס ארפאס (44 ₪), אוכל רחוב מוונצואלה שמבוסס על לחם שטוח מקמח תירס בשלושה מילויים שונים: קממבר עם עגבנייה חצי מיובשת ובזיליקום, רוסטביף עם עם מלפפון חמוץ, בצל סגול ואיולי, ותבשיל צמחוני משתנה.  

>> להזמנת שולחן במלון רוטשילד

הוטל מונטיפיורי
מלון בוטיק של רותי ומתי ברודו, בעלי קבוצת M2R שמפעילה גם את הבראסרי, הקופי בר והדליקטסן. המלון הוקם בבניין לשימור ששוחזר באופן מעורר הערכה, והמסעדה היא ללא ספק גולת הכותרת בו. החלל מחולק למספר אזורי ישיבה בעלי אופי שונה – מרפסת למעשנים, חדר אינטימי, בר, פינת ישיבה ועוד. תפריט ארוחת בוקר כולל את כל החשודים המיידיים, רק באיכות מופתית: מאפים מתוקים ומלוחים, ביצים בצורות הכנה שונות, מתוקים וקוקטיילים תואמים. תפריט הצהריים/ערב מזגזג על קו צרפת-וייטנאם, שילוב לא מפתיע אם לוקחים בחשבון את הקולוניאליזם. אחרי מנות ראשונות קטנות ואלגנטיות מגיעות עיקריות קלילות ומעניינות, והקינוחים כרגיל מהטובים מסוגם. מקום שהוא תמיד רלוונטי ואף פעם לא מאכזב.
מה להזמין: אחרי ארוחת בוקר קונטיננטלית (55 ₪) עם מאפים, יוגורט, פירות ועוד פינוקים, תל אביב תיראה כמו פריז. בצהריים ובערב כדאי לשים לב במיוחד לאגף הים עם מנות כגון מולים בסגנון צרפתי (מרינייר) או אסייתי עם למון גראס וליים (58 ו-56 ₪ בהתאמה), ולינגוויני שרימפס בשמפניה (68 ₪). לא משנה מה שתבחרו רק אל תפספסו קינוח סנט אונורה 36 ₪), פחזניות מקורמלות במילוי קרם פטיסייה מעלף.
עוד משהו: חיפוש חניה באזור המלון הוא משימה מייגעת מאין כמותה, שבמקרים רבים מסתכמת במפח נפש כי פשוט אין. הוטל מונטיפיורי מציע שירות valet שתמורת 35 ₪ סוגר את הפינה המעצבנת.
הוטל מונטיפיורי, מונטיפיורי 36, תל אביב, 03-5646100 

הוטל מונטיפיורי. צילום: נתן דביר

פיצרוי
מלון הבוטיק גורדון הוטל אנד לאונג' ממוקם בנקודה אסטרטגית, ברחוב גורדון פינת הירקון, כמעט הכי מול הים שאפשר בתל אביב. קומת הקרקע שלו אכלסה ברבות השנים מקומות בילוי מתחלפים, מפאב הטרמינל ז"ל דרך אי אילו מסעדות וברים ועד מסעדת סולט, גם היא ז"ל. פיצרוי, שנפתחה לפני מספר חודשים, עושה רושם שהיא כאן כדי להישאר. השף רועי גנצ'ולה יצר תפריט של לא שגרתי של מנות בינוניות בחלוקה לקטגוריות: מנות בר, נא, עבודת יד (פסטות בהכנה עצמית), דגים ובשר, מתוך כוונה לתת לסועדים אפשרות לבחור ולהתנסות. המגוון די מבלבל ולכן אם זמנכם (וכספכם) בידכם מומלץ לעדכן את המלצר/ית בהעדפות, אלרגיות וכדומה, והמנות יגיעו לשולחן לפי סדר הגיוני ובתזמון שקבעתם. חיבור בין מטבחי מזרח אסיה, חומרי גלם מהארץ וטכניקות מתחום הבישול המולקולרי יוצר חוויה שהיא יותר מאשר רק ארוחה. 
מה להזמין: ניוקי שחור (49 ₪), ניוקי שנצבעו בדיו ונראים כאבנים שחורות מוגשים עם קלמרי, כוסברה ושעועית ירוקה ברוטב ביסק סרטנים. 48 שעות (36 ₪) היא מנה נפלאה של שיפוד קוביות ספייר ריבס פריכות עם חמאת תפוזים, כוסברה ובצל ירוק. אלו רק שתי דוגמאות אבל באמת שהכול מאוד טעים.
עוד משהו: גם באזור גורדון-הירקון חניה היא תיק פלילי. למסעדה יש הסכם עם חניון סמוך שמאפשר חנייה בחצי מחיר, מה שהופך את העסקה למשתלמת בהחלט.

>> קראו מה גולשי רסט חושבים על פיצרוי

פיצרוי. צילום: בועז לביא

ביסטרו מלון עדן
בשולי כרם התימנים בבניין ישן נמצא מלון בוטיק שכאילו נשאב מאירופה של המאה ה-19. שושנים, שנדליירים, ריהוט עץ כבד, טפטים פרחוניים ופסלוני מלאכים הם החומר שממנו עשוי המקום, תבנית נוף דמיונם הפורה של סרגיי ומיכאל, הבעלים. המסעדה פתוחה לארוחות בוקר וערב, ובשעות החשיכה נראה הביסטרו כמו יהלום בוהק על רקע סמטאות הכרם האפורות, ה-מקום להצעת נישואין שבטוח תיענה בחיוב. התפריט נע בין פירות ים לדגים לבשרים על פי המצאי בשוק והחשק של השף (פרטים בהמשך), והמנות מוגשות על צלחות חרסינה מעוטרות ב- איך לא - שושנים. שילוב של אלגנטיות וקיטש שצריך לראות כדי להאמין.
מה להזמין: ארוחת הבוקר במלון (כ-60 ₪ בממוצע), שלשמחתנו הרבה מוצעת גם לאורחים מבחוץ, נחשבת לאחת הטובות בעיר וכוללת חטאים כמו ביצים עלומות ברוטב הולנדייז, אגז בנדיקט ושאר שחיתויות שכיף לפתוח איתן את הסופ"ש.
עוד משהו: שף המסעדה הוא עושרי מהצמד עושרי וקיי לונג, מלכות הלילה הלא רשמיות של תל אביב. אם המקום לא מלא כדאי להושיב אותו לכוס יין ושיחה קלילה ומצחיקה על בישול ואמנות אלטרנטיבית. אם ראיתם מאחורי הבר פנים מוכרות נסו לקרוא "דניאלה", ואז תסתובב דניאלה מילוא המוכשרת מדה ווייס.

ביסטרו עדן. צילום: יח

עלמה לאונג'
את השף יונתן רושפלד אין צורך להציג, שהרי הוא מככב על המרקע בכל בית כמעט. עלמה לאונג', מסעדת השף היוקרתית ביותר שלו, היא תענוג ששמור למתי מעט בלבד. המלון כולו הוא מופת לעיצוב והמסעדה היא הדובדבן שבקצפת מבחינה זו וגם מבחינת התפריט. זהו הקנווס הפרטי של רושפלד, וכאן הוא מצייר מחומרי גלם עונתיים מנות שאפשר להגיש רק במסעדה שיש בה 20 מקומות ישיבה וסועדים. 
מה להזמין: מהופעותיו במאסטר שף כבר הספקנו להבין שרושפלד הוא לא אחד שמתפשר או מעגל פינות, ולכן כל צליפה בתפריט היא בול. מאגף הראשונות כדאי לשים לב לטטאקי טונה (48 ₪) עם קינואה סגולה וויניגרט הל קפה כי לטונה טרייה - וכאן היא בוודאות כזו - אין מתחרים בטעם. במחלקת העיקריות הבשר גונב את ההצגה - צלעות טלה (120/290 ₪) וניו יורק סטייק (256 ₪), נתח מרמת הגולן שמיושן במשך 38 יום, מנה שברמתה צריך בדרך כלל לטוס לתפוח הגדול.
עוד משהו: אתם בסביבה ומתחשק לכם רושפלד יותר צנוע ופחות מעונב? טאפאס אחד העם נמצאת ממש במרחק הליכה ומציעה מנות של המאסטר שף במחיר סביר ובאווירה נעימה.

>> קראו מה גולשי רסט חושבים על עלמה לאונג'

עלמה לאונג'. צילום: איליה מלניקוב



תמונות בראש העמוד ובעמוד הבית: מלון רוטשילד
צילום: בועז לביא

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?