נגישות
נגישות

בראנצ'ים בתל אביב

יש אנשים שלא פותחים את הסופ"ש בלי בראנץ'. אחרים, שיש להם יותר זמן פנוי, מתפנקים עליו גם באמצע השבוע. מה שבטוח הוא שבראנץ' הוא השחור החדש, תחליף מבורך לסלט-גבינות-חביתה הסטנדרטי. תל אביב כבירת הגסטרונומיה והנהנתנות של ישראל מתברכת במגוון רחב של בראנצ'ים לכל דורש, רק תבחרו

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
שרון בן דוד
שרון בן דוד
תאריך פרסום: 20/02/2014, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קפה נחמני
בית קפה-מסעדה מבית היוצר של קפה נואר הסמוך, שכמותו קורץ לקונספט הביסטרו אך באווירה משוחררת ופחות מעונבת מהשכן הוותיק. תפריט עם מנות שאחריהן חייבים את שאר היום OFF מקשה על הבחירה, אבל אנחנו ממליצים בלב שלם על פריטטה סלסיצ'ה (49 ₪) לוהטת עם סוגי בשרים שונים בכלי ברזל מרובע דקורטיבי, שמוגשת עם לחם תירס וסלט. למי שנקניקים גדולים עליו עם הקפה אבל עדיין רעב, פיצה בוקר (46 ₪) תעשה את העבודה – בצק דק עם שוליים פריכים מכוסה במוצרלה, בולגרית, עגבניות שרי, בצל אדום ותרד. השוס האמיתי הוא שתי ביצי עין שכמובן נשפכות כשבוצעים את הפיצה, שאגב גדולה מספיק לזוג. מבחינת תפאורה, מרפסת מקורה ושולחנות עגולים קטנים באחד הלוקיישנים הכי יפים של תל אביב (אם לא לוקחים בחשבון בניין בשיפוצים ממול) יוצרים הרגשה של בוקר בפריז. ספר של סארטר, משקפיים וארשת פנים מהורהרת ואתם מסודרים.
אלכוהול: קוקטייל בוקר בתוספת 10 ₪ – קיר רויאל, קמפרי אשכוליות, אפרול שפריץ וכדומה. 
עוד משהו: לקינוח מומלץ מטיל קפה ברוטב קרמל וגלידת וניל (38 ₪), מתוק אך לא יותר מדי ומשתלב מצוין עם ההפוך שאחרי.
מתי: א'-ה' 8:00-12:00
קפה נחמני, נחמני 26, תל אביב, 566333103-

LOBI
בר-מסעדה שנפתח לפני מספר חודשים על ידי מתן סלע, עודד תמיד והשף דן טופלד (יוצא הרברט סמואל ונומה עטורת הפרסים מקופנהאגן), יזמים צעירים ומסעדנים עם ניסיון מוכח (בר היין גזטה). תפריט סופשבוע מיוחד שהותאם לבלייני תל אביב מחולק למנות קטנות במחירים קטנים כגון צזיקי (12 ₪) וסלט חצילים מהאש (14 ₪), ולמנות גדולות יותר, שעל הדרך מנקות את הגוף משאריות אלכוהול כמו אגז בנדיקט (45 ₪) וטוסט ביקיני עם גאודה וז'מבון (38 ₪). כשהרעב ממש כבד אפשר לבחור בהמבורגר (48 ₪) או שניצל ופירה שורשים (49 ₪). טעים, מותאם לכל רמת תיאבון ולא קורע את הכיס, וכשצריך הפסקת סיגריה או סתם אוויר, יש בחוץ ספסל מוצל.
אלכוהול: קוקטיילים מקוריים בתמחור נוח (24-28 ₪). מומלצים במיוחד מטקסה אייס על בסיס מטקסה, לימון וג'ינג'ר אייל, ומרטיני פאשן עם וודקה, קרנברי, מיץ אננס ואפרול. תפריט היינות הוזל גם כן ונע בין 28-42 ₪ לכוס.
עוד משהו: בדרך כלל עדיף לשבת על הבר, אך בימי שמש חורפית נעימה בקשו שישמרו לכם את השולחן בפינה הימנית של המרפסת.
מתי: ו'-שבת 11:00-17:00
LOBI, דיזנגוף 300, תל אביב, 03-5222300

LOBI. ביצים בנדיקט. צילום: בועז לביא

אוצרין
שילוב של גלריה, חלל אירועי בוטיק ובראסרי שמגלם את כל מה שיפה ביפו העתיקה – תקרות קמורות ורצפה מצוירת, חלונות שמשקיפים על סמטאות וים ומרפסת גג שחולשת על הכול מלמעלה. לבעלים פבריס ודורית אוצר, שף ויזמית עם קשר עמוק לאמנות, יש קייטרינג ותיק שכעת קיבל בית ומארח אירועים קטנים. בסופי שבוע הם מציעים בראנץ' חלבי בסגנון ישראלי-צרפתי: ארוחת בוקר (70 ₪) שכוללת בין היתר סלט דג מלוח ותפוחים ירוקים, טפנד זיתים וטונה, סלט אבוקדו ותות ועוד, גרטן כרובית (48 ₪), טארט בצל (49 ₪) ומנת הדגל קממבר אופור (70 ₪) – סופלה קממבר עם תפוחים ירוקים וקרוטונים. במתוקים אסור לפספס קרפ סוזט (35 ₪) בסגנון נורמנדי, אזור הולדתו של השף. קפה לסיום הארוחה כדאי לשתות על הגג מול ים כחול מקצה לקצה.
אלכוהול: יינות לבנים ואדומים מישראל ומצרפת.
עוד משהו: מומלץ לשלב את הבראנץ' עם סיור במוזיאון אילנה גור הסמוך. הגלריה מיועדת לארח אמנים מתחלפים, ובעתיד יתקיימו הופעות מוזיקליות עם ארוחות תואמות פתוחות לקהל בהזמנה מראש.
מתי: ו' 11:00-17:00
אוצרין, סמטת מזל דגים 1, יפו העתיקה, 050-5744228

אוצרין. קממבר. צילום: יח

אדורה
נכון שאנחנו לא מחדשים פה שום דבר אבל בכל זאת ראוי לתת מקום לארוחת בוקר שהמילה מפנקת קטן עליה, גם אם היא ותיקה וסוד די גלוי. התפריט כולל כתריסר מנות שמוגשות למרכז השולחן, ומה שעוד יותר יפה הוא שהן משתנות לפי מצב הרוח של השף אבי ביטון. לדוגמה: קוקטייל שרימפס באיולי של פפריקה מרוקאית, פסטייה גבינת עיזים, קונפי עגבניות ותרד ערבי, טרטר טונה אדומה, ירקות שורש ומיקרו כוסברה, אגז בנדיקט ברוטב הולנדייז עם בייקון על בריוש, שקשוקת חצילים שרופים וגבינת המאירי, סלט חמינדוס עם עשבי תבלין, בצל סגול ושמן זית ועוד הפתעות. אם כל זה לא מספיק הדיל כולל ריפילים חופשי, סלסילת לחמים ומאפים מתוקים ושתייה קלה וחמה. המחיר לא זול יחסית לז'אנר, 99 ₪ לאדם, אבל מבחינת שפע וכמויות אוכל אין לבראנץ' של אדורה מתחרים.
אלכוהול: הקוקטיילים בוקר במחיר מוזל (19 ₪) כמו מימוזה ממיץ תפוזים טבעי ושמפניה, קיר רויאל וסנגריה ביאנקה צוננת.
עוד משהו: תשכחו מספונטניות. בשישי ושבת בבוקר מפוצץ, אז חובה להזמין מראש.
מתי: ו'-שבת 9:00-12:00
אדורה, בן יהודה 226, תל אביב, 03-6050896 

>> להצטרפות למועדון החברים של אדורה

אדורה. צילום: יח

קפה לואיז
רשת בתי קפה שחרטה על דגלה מתן פתרונות לצמחונים, טבעונים, מנועי ונמנעי גלוטן, בעלי מצפון וחמלה לבעלי חיים ובאופן כללי אנשים עם אג'נדה באוכל, גם אם זה בבראנץ'. נכון שיש בתפריט פינוק בוקר לשניים (108 ₪), אך הוא כולל ביצי חופש מתרנגולות שחיות בלול מרווח, סלט ירקות בחמישה צבעים, טחינה אורגנית ירוקה, קינוחון טפיוקה ועוד מוצרים בריאים. ארוחת בוקר טבעונית לשניים או קלילה (121/58 ₪ בהתאמה) כוללת ממרח טופו ירוק, קרם שעועית ועוד ממרחים ומטבלים טבעוניים, ואת הלחם ניתן להמיר ללחמנייה ללא גלוטן.
אלכוהול: לא חבל להרוס את כל מה שהרווחתם באוכל? עדיף להזמין במקום שייק, מיץ פירות או מיץ ירקות.
עוד משהו: במעדנייה שבסניף יש מבחר גדול של מוצרים מתוצרת בית – ריבות, מאפים מתוקים ומלוחים, עוגיות, שמן זית וגם ממרחים, כדי לשחזר את הטעם והבריאות במטבח הפרטי.
מתי: א'-שבת עד 13:00
קפה לואיז, הרוגי מלכות 11, רמת החייל, תל אביב, 03-6492000 

>> קרא מה הגולשים חושבים על קפה לואיז

קפה לואיז. ארוחת בוקר טבעונית. צילום: יח

ביתא קפה
בראנץ' מתקשר בדרך כלל עם מנות כבדות שסופחות אלכוהול, אלכוהול לכבוד הסופ"ש וערכים תזונתיים שאף דיאטנית לא הייתה חותמת עליהם. ב-BETA קפה מוכיחים שאפשר גם אחרת, ושאפשר לסיים בראנץ' מפנק ולהישאר בחיים. השפית איילת לטוביץ' מאמינה באוכל שמתבסס על חומרי גלם איכותיים בלי לוותר על טעם, ומציעה ארוחות בוקר משודרגות כמו בוקר ים (62 ₪) – עין משתי ביצים, תרד מאודה, סרדינים ועגבניות קצוצות על פרנה קלויה, צזיקי וטחינה. בוקר בריאות (44 ₪) נוטה לכיוון ההארד קור אבל בלי להגזים – יוגורט, מוזלי מתוצרת בית עם שקדים קלויים, פירות טריים, דבש ונענע.
אלכוהול: סנגריה חמה, לימונערק, קמפרטו וגרין ג'ין (34 ₪).
עוד משהו: בית הקפה נמצא ברמת אביב הישנה ממוקם במרכז מסחרי קטן וצנוע, מרחק שנות אור מהקניון הסמוך בעיצוב ובאווירה. פינת חמד עם ריהוט וינטג' ומרחב אורבני, שמזכירה קצת את ברלין.
מתי: ו'-שבת עד 13:00
ביתא קפה, ברודצקי 17, רמת אביב, תל אביב, 03-6412285

>> הזמן שולחן בביתא קפה

ביתא קפה. צילום: אורן שלו

 לעוד ארוחות בראנץ' מוצלחות בתל אביב

דלאל

מאנטה ריי

התרנגול הכחול

בראסרי



תמונה בראש העמוד: קפה נחמני. פיצת ארוחת בוקר. צילום: אנטולי מיכאלו

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?