נגישות
נגישות

עם טעם של גלים: מסעדות בנמל תל אביב

נמל תל אביב נחשב כבר מזמן לאחד ממתחמי הבילוי והקולינריה הגדולים בארץ. יצאנו לבדוק מה השתנה באזור ומי המסעדות המומלצות ביותר לבקר בהן בנמל של העיר הלבנה

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 01/07/2018, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

התיירים והמקומיים הרבים הפוקדים את נמל תל אביב בימינו, לא חושבים לרגע על כך שב-2001 הוכרז על פרויקט שיקום הנמל המוזנח. בשני העשורים האחרונים הפך נמל תל אביב לאחד ממוקדי הבילויים הססגוניים והמבוקשים ביותר בעיר הלבנה. ככזה, הוא מהווה בית למספר מסעדות שנחשבות לעסוקות ביותר בעיר. אמנם מסעדת מול ים נסגרה אחרי השריפה הטראגית שפרצה בה ב-2015 ובכך גרמה לכולנו לכאב לב אמיתי, אך למרות שלא היו וספק אם יהיו מסעדות ברמה שלה אי פעם - עדיין יש לא מעט מקומות שבהם תוכלו לאכול ארוחה מצוינת. אז אם אתם תוהים איפה זוללים באזור - קבלו נבחרת מנצחת של מסעדות מומלצות במיוחד בנמל תל אביב.

לכל המסעדות בנמל תל אביב
10 מסעדות חובה בתל אביב
איפה אוכלים ברחוב בן יהודה בתל אביב?


שרי הרינג

במקרה של שרי הרינג, לא מדובר במסעדה של ממש אלא בדוכן בשוק האיכרים בנמל. אבל אין לנו סבלנות לחכות עד ליום שבו דוכן הסנדוויצ'ים והדגים הכבושים של שרי אנסקי יהפוך למסעדה ולכן בחרנו לכלול אותו ברשימה. לאחר שני עשורים של כתיבה עיתונאית, החליטה אנסקי לצאת לדרך חדשה ומה שהחל בדוכן שפעל במתכונת מצומצמת, הפך עם הזמן לאחד הדוכנים העמוסים והעסוקים ביותר בשוק הצבעוני. ב"שרי הרינג", מגישה אנסקי טעמים ומרקמים שירשה מאבותיה שהגיעו ממזרח אירופה ומכינה סנדוויצ'ים מושקעים, מדויקים ומענגים במיוחד.
אסור לפספס: ההרינג ההולנדי הוא אמנם מנת הדגל, אבל הטונה המעושנת של אנסקי היא אחת היותר טובות שזכינו לטעום וכנ"ל לגבי הסרדינים החריפים. בקיצור, לכו על כל מה שיש לכם בשבילו מקום בבטן ואת היתר, קחו הביתה.
שרי הרינג, האנגר 12, שוק הנמל, נמל תל אביב

יוליה

מסעדת יוליה נפתחה ביולי 2006 על ידי המסעדנים דני איתן (ים 7, בויה, בבלה) ומיכה סול (בויה), בחלקו הדרומי של הנמל, נושקת לגלים המתנפצים. את התפריט המקורי כתב השף אילן פנחס (בויה, BBB) בשיתוף פעולה עם השפית מיקה שרון (ליברה, מיקה) ואילו החל מ-2012 חובש את כובע השף במטבח העמוס של יוליה, השף רומן דימנט (קמפיו, בויה). עיקר התפריט מבוסס על מנות דגים ופירות ים, אך ביוליה מגישים גם המבורגר מצוין וקבב בולגרי מעולה באמת.
אסור לפספס: קרוק פופאי "Yulia" סטייל, שמככבת בתפריט ארוחות הבוקר, היא מנה של לחם בריוש עם סלמון מעושן, תרד, מנגולד וזוקיני בקרם שמנת וביצת עין. אין כמו להתחיל את הבוקר עם כל הטעים טעים הזה.
יוליה, יורדי הסירה 1, נמל תל אביב. טלפון: 053-9439386

יוליה (צילום: באדיבות המקום)שווה להתחיל איתה את הבוקר. יוליה (צילום: באדיבות המקום)

פיר 23

בשנה שבה נפתחה יוליה, נפתחה מסעדת פיר 23 על ידי בן מחרובסקי, הבן של האיש והאגדה. בניגוד למסעדת האב, בעלת המטבח העילי, בפיר 23 מגישים מזון ים מהיר במחירים שווים לכל נפש. אך ההקפדה על הפרטים הקטנים, ניכרת גם כאן בכל מנה ומנה ובכל ביקור מחדש. באפריל 2014, המסעדה ניזוקה קשות בשריפה שפרצה במועדון הלילה הסמוך אליה באישון לילה ולאחר כשנה של שיפוצים, נפתחה מחדש במאי 2015. תוך זמן קצר מהפתיחה המחודשת חזרה להיות המסעדה הפופולארית שהייתה לפני השריפה וכיום ניתן שוב לשבת בה על דק העץ הרחב, להשקיף על הים התיכון ולנשנש פיש אנד צ'יפס משובח.
אסור לפספס: ג'בטה עם פרוסות קורנדביף, מיונז ביתי, איולי חזרת, פרוסות עגבנייה וחסה אייסברג (עם מלפפון חמוץ בצד) היא כל מה שאתם זקוקים לו כדי להשקיט את הרעב (ואת התשוקה לבשר) לאיזה כמה שעות טובות לפחות.
פיר 23, האנגר 23, נמל תל אביב. טלפון: 053-9444119

הסוכה הלבנה

לאחר שנים ארוכות של פעילות ביפו, החליטו קברניטי הסוכה הלבנה, להעתיק את הפעילות לנמל תל אביב המתחדש. במסעדה ה"חדשה", שנפתחה אף היא ב-2006, מקפידים לשמר את המסורת היפואית המפוארת הכוללת 12 סוגי מאזטים לפתיחת הארוחה, מגוון מנות דגים ופירות ים, מספר מנות בשריות (כי אי אפשר בלי) והרבה מאוד בריזה נעימה. כמו כן בסוכה הלבנה התל אביבית, ניתן להפיק אירועים בהיקף של עד 200 סועדים.
אסור לפספס: מרק סרטנים עם ברי. שנאמר: "תאכל מרק, תהיה מאושר".
הסוכה הלבנה, יורדי הסירה 1, נמל תל אביב. טלפון: 053-9345508

הסוכה הלבנה (צילום: באדיבות המקום)מסורת יפואית מפוארת. הסוכה הלבנה (צילום: באדיבות המקום)

ביר גארטן 1040

ביר גארטן 1040 נפתח בסתיו של 2016 על ידי אבי רפפורט (מבעלי המולי בלומס) ומבשלת ווינשטפן, שהוקמה אגב, בשנת 1040. הנוכחות של השרקוטייר המפורסם בישראל, הלא הוא אלן טלמור, מורגשת בתפריט העשיר שבנה בעיקר במנות משובחות כמו נקניקיית ויינשטפן 1040 (נקניקיות טלה עם בירה וויינשטפן) או ווילוורסט בווארי (נקניקיות עגל עם גבינת צד'ר) אך מובן שמגישים במקום גם פרעצל מצוין ולא פחות משבעה סוגי ויינשטפן מהחבית. ביר גארטן 1040 נותן פייט רציני לאחיו שבגולה כשהוא מצויד בנשק הסודי שלו: הים התיכון.
אסור לפספס: צלחת בשרים קרים הכוללת ברזאולה, פטה כפרי, פסטרמה הודו, פסטרמה בקר וסלמי. אלן טלמור במלוא גדולתו.
ביר גארטן 1040, התערוכה 3, נמל תל אביב. טלפון: 053-5494912

ביר גארטן 1040 (צילום: באדיבות המקום)תפריט עשיר ובירות שוות. ביר גארטן 1040 (צילום: באדיבות המקום)

איטלקי מקומי

איטלקי מקומי, המסעדה החדשה של המסעדנית אדווה זמר (רוק שוק, רוקח 73), נפתחה ב-2017 ותוך זמן קצר הפכה לסיפור הצלחה, שעליו נהנים להתפייט גם המחמירים שבמבקרי המסעדות שלנו. השפית של איטלקי מקומי, עינב ברמן, משדכת בין מנות איטלקיות לחומרי גלם מקומיים ויוצרת מנות ייחודיות כמו ברוסקטה ארטישוק ירושלמי עם עגבניות צלויות, גבינת עיזים ורוטב אגוזים, ספגטי קרבונרה עם קוביות טלה מעושן, חלמון, אפונה ירוקה ופרמזן ולחמניית פרעצל המערסלת כדורי בשר ברוטב עגבניות וצ'ומה, בזיליקום ופרמזן מגוררת. 
אסור לפספס: הפפרדלה של איטלקי מקומי, המוגשת עם סלט פטריות חם, עשבי תבלין, ריקוטה ופקאנים, היא אחת הפפרדלות המדליקות והטעימות ביותר שיצא לנו לפגוש. 
איטלקי מקומי, האנגר 12, נמל תל אביב. טלפון: 053-7102663
להזמנת שולחן באיטלקי מקומי

קיטשן מרקט

קיטשן מרקט היא בסיס האם של קבוצת Sucré, המתפעלת במקביל את אונזה ואת משייה. לאחר שסגר את מסעדת ויולט המיתולוגית שבמושב אודים, השתלט בתחילת 2012 השף יוסי שטרית על המטבח של המסעדה הצעירה, שנפתחה חודשים ספורים קודם לכן. בחודשים הראשונים לקיומה המסעדה אמנם קרטעה, אך שבועות ספורים לאחר כניסתו של שטרית לעניינים, היה כבר ברור שמדובר בסיפור הצלחה. המסעדה פועלת בקומה העליונה של שוק האיכרים ומשקיפה מצד אחד על הים התיכון ומצד שני על השוק הססגוני. שטרית לוקח את חומרי הגלם הטריים מהשוק הסמוך ובעזרת טכניקות בישול מתוחכמות ומתקדמות, יוצר מהם יצירות אמנות קולינריות של ממש.
אסור לפספס: חזה עוף סו-ויד, בייבי שומר, קולי צימוקים, קרם שקדים ובצל ירוק. מנה מרעננת, עשירה וצבעונית, המובאת לכדי שלמות על ידי אחד השפים היותר מוכשרים שפועלים כיום בתל אביב.
קיטשן מרקט, האנגר 12, נמל תל אביב. טלפון: 053-9426881

קיטשן מרקט (צילום: באדיבות המקום)יצירות אמנות קולינריות. קיטשן מרקט (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?