נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בניגוד לתדמית המנומנמת של רמת אביב, מתברר שנכון להיום פועלות בה לא מעט מסעדות מעניינות ולא מנומנמות כלל וכלל. אז מה אוכלים ברמת אביב? תלוי מה מתחשק לכם: פיצות נפוליטניות משובחות, סושי ברמה גבוהה במיוחד, מנות בשרים איכותיות או מנות ביסטרו קלילות. בכתבה שלפניכם ריכזנו 7 מקומות שווים ומגוונים לאכול בהם ברמת אביב.

הבראנצ'ים הכי שווים בתל אביב
מסעדות מומלצות באזור רמת החייל
המוסדות הקולינריים של תל אביב

גרנד קפה טורקיז

גרנד קפה טורקיז היא האחות הצעירה של מסעדת טורקיז, שפועלת בסי אנד סאן מ-1991. האחות הצעירה והאטרקטיבית לא פחות מהאחות הבכורה, היא מסעדת בראסרי שנפתחה ב-2015. את התפריט העשיר של גרנד קפה טורקיז, כתב השף היצירתי רז סלע, שהחל את דרכו הקולינרית במסעדת ג'פרו ולאחר מכן עבד במסעדת טוטו כחמש שנים (שם עבד כשף לאחר עזיבתו של השף ירון שלו). סלע מכהן כיום כשף הראשי של קבוצת טורקיז, המונה בנוסף לגרנד קפה טורקיז ולמסעדת טורקיז, גם את מסעדת "מעבר לקצה", הממוקמת בחוף הצוק הצפוני. בתפריט הבראסרי העשיר שיצר עבור גרנד קפה טורקיז, הוא מציע מגוון מרשים של מנות בשרים, מנות דגים ופירות ים, פסטות טריות בייצור עצמי, כריכים מושקעים וראשונות מדליקות כמו שרימפס פלאפל וקבב לוקוס. 
אסור לפספס: טטאקי טונה בניחוח ים תיכוני (עם סלט בורגול וביצה קשה) לראשונה, לברק שלם בתנור לעיקרית. 
גרנד קפה טורקיז, איינשטיין 40 תל אביב. 053-7933752

גרנד קפה טורקיז (צילום: באדיבות המקום)מגוון מרשים של מנות. גרנד קפה טורקיז (צילום: באדיבות המקום)

M25

מסעדת M25 נקראה על שם המרחק שהפריד בינה לבין מיט מרקט, אטליז הבוטיק שנפתח בקצה סמטת הקצבים בשוק הכרמל ב-2013. ארבע שנים בלבד לאחר הפתיחה החגיגית של האטליז ששינה את תרבות הקצבות המקומית, נפתח הסניף הרמת אביבי של M25, בתזמון לא פחות ממושלם: יום אחד בלבד אחרי פתיחת שנת הלימודים האקדמית. בסניף שברחוב ברודצקי מגישים את המנות שהפכו את המסעדה המקורית להצלחה המסחררת שהיא היום כמו השווארמה והעראיס. ההבדל בא לידי ביטוי בכך שהפילוסופיה בברודצקי, מבוססת על גישת ה"אוכלים-הולכים". חשוב לציין שלאחרונה נחנך בסניף הצעיר והמצליח שירות משלוחים חדש כך שנכון להיום אתם אפילו לא צריכים ללכת ויכולים להסתפק בהחלט באכילה. 
אסור לפספס: מנת העראיס היא מנת הדגל ולכן לא נוכל שלא להמליץ עליה בפה מלא בשר משובח. מכירים את העראיס היטב? גוונו את החוויה עם שיפוד שוק טלה. 
M25, ברודצקי 15, תל אביב. 053-9378682

חוות צוק המעדנייה

תומר צוק (אחיו של השף ניר צוק), הקים את חוות צוק לפני שני עשורים בדיוק, בגבעות הפסטורליות של עמק האלה. לפני כעשור, לשמחתם של תושבי רמת אביב (ותל אביב כולה למעשה), החל לשווק את תוצרת החווה המופלאה במעדנייה שפתח ברמת אביב וב-2013, פתח צוק יחד עם שותפו לדרך, השף אסף שנער, את המסעדה המעניינת ביותר באזור. במסעדה שבה מטבע הדברים מגישים לסועדים את מיטב התוצרת של חוות צוק, יכולים הסועדים לבחור באחת מארבע אפשרויות: השתיים הראשונות כוללות את התפריט הסטנדרטי ואת התפריט שמבוסס על המצאי היומי, האפשרות השלישית היא ללכת על נתחי הבשר המובחרים של החווה המגיעים לאחר תקופת יישון במעדנייה והרביעית היא פשוט להניח לשנער לבשל מה שמתחשק לו. 
אסור לפספס: פנה אל ארביאטה היא מנת פסטה מופלאה הכוללת נקניקיות מרגז טלה המיוצרות במקום, פלפלים, בצל ורוטב עגבניות חריף. לא משתגעים על חריף? תנו צ'אנס לפסטה של יותם (ספגטי עגבניות שרי ויוגורט עיזים מהחווה). 
חוות צוק המעדנייה, משה פרלוק 5, תל אביב. 077-5155905

חוות צוק המעדניה (צילום: יח"צ)מיטב תוצרת החווה. חוות צוק המעדניה (צילום: יח"צ)

גרונימן 8

מה זה, בית קפה? פיצריה? לא ולא וגם וגם: זה גרונימן 8, בית הקפה השכונתי המקסים, שמגיש פיצות נפוליטניות מפתיעות באיכותן. בגרונימן 8 חיות תחת קורת גג אחת פיצה טבעונית נהדרת, פיצה ללא גלוטן ופיצה קרניבורית העונה לשם פפרון. מלבד כל אלה מגישים במקום גם כריכים לא רעים בכלל, קפה מצוין, אווירה צעירה והרבה ירוק בעיניים. יותר מזה, לא נוכל לדרוש.
אסור לפספס: הפייבוריטית שלנו היא פיצה נפוליטנה עם רוטב עגבניות, פרמזן, מוצרלה, בטטה בדבש, גבינת עיזים ובצל ירוק.
גרונימן 8, גרונימן 8, תל אביב. 053-9375492

טורי

לא מעט תושבים הזילו דמעה ביום שבו נסגר הסניף הרמת אביבי של למון גראס. לשמחתם הרבה, בחלל שהותיר אחריו, נפתחה ב-2012 מסעדה חדשה, שגרמה לגעגועים להיעלם תוך זמן קצר. המסעדה החדשה באה לעולם במסגרת שיתוף פעולה בין קבוצת נלסון לקבוצת אוקינאווה, שגייסו לטובת המקום החדש את לי קסיאהו, השף היצירתי של אוקינאווה. טורי ("שער הכניסה למקדשים", ביפנית) היא שילוב בין מסעדה אסייאתית לבר יין ומהווה אפשרות בילוי לא שגרתית ואטרקטיבית במיוחד עבור תושבי השכונה הירוקה.
אסור לפספס: בקיץ לכו על סלט בס טמפורה מרענן, הכולל קולרבי, צנוניות, עגבניות שרי וכוסברה (ברוטב דגים וליים עם נענע ובזיליקום) ובחורף התחממו עם מרק עשיר עם נתחי פרגית צלויים על הגריל, ביצה רכה, אטריות ראמן, אושינקו, פטריות שיטאקי ובאק צ'וי (קלאסיק ראמן).
טורי, אופנהיימר 13, תל אביב. 053-9426945

טורי (צילום: באדיבות המנה)שילוב בין מסעדה אסיאתית לבר. טורי (צילום: באדיבות המנה)

סואי סושי

נראה שרמת אביב גדולה מספיק (או שלכל הפחות התאווה של תושבי האזור לאוכל אסייאתי גדולה מספיק) בשביל להכיל שתי מסעדות אסייאתיות, שכן כמעט עשור לפני שנפתחה מסעדת טורי, נפתח ברמת אביב הסניף הראשון של רשת סואי סושי, המונה כיום שלושה סניפים. התפריט של סואי סושי מתבסס כמובן בעיקר על מנות הסושי המצוינות, אך בנוסף להן מגישים במקום גם מספר מנות נודלס, ראשונות קרות וחמות ומספר מנות אורז. בימי חול בין 16:00-12:00, מוגשות במקום עסקיות שוות הכוללות מנה עיקרית ומנה ראשונה (מרק מיסו/חמוצים יפניים/כרוב יפני/סלט מלפפונים ואצות/תה קר) במחיר העיקרית.
אסור לפספס: הרול החביב עלינו מהתפריט העשיר של סואי סושי הוא רול שעטוף באבוקדו העונה לשם Wow Unagi, הכולל צלופח חם, קנפיו ואבוקדו.
סואי סושי, ברזיל 17, תל אביב. 053-9439926

סואי סושי (צילום: באדיבות המקום)יש גם עסקיות שוות. סואי סושי (צילום: באדיבות המקום)
דרבי בר דגים

את הרשימה המכובדת שלנו בחרנו לחתום עם המסעדה הוותיקה ביותר באזור, שחגגה לא מזמן את יום הולדתה העשרים. דרבי בר דגים הוקמה על ידי חזי מגן וכדורגלן העבר משה עסיס, אחד הכוכבים הגדולים ביותר של מכבי תל אביב בשנת ה-60. במסעדה הוותיקה, שהפכה במהלך השנים לרשת, מגישים מגוון מנות דגים ופירות ים וכן מספר מנות פסטה ומנות בשריות. כמו כן נגלה לכם שבמקום הוותיק בעל הרוח הצעירה, ניתן להפיק אירועים מכל הסוגים בהיקף של עד 80 סועדים.
אסור לפספס: מרק הפירות הים שמככב בראשונות הוא פלא קטן של טעמים וניחוחות. לקינוח, נפציר בכם להזמין את כדור השוקולד הלבן, המערסל מוס נוטלה וקראמבל פריך, הנחשפים ברגע שבו מוזגים עליו את רוטב הטופי המלוח (כדור בדולח).
דרבי בר דגים, ברודצקי 43, תל אביב. 053-7932936

דרבי בר דגים (צילום: באדיבות המקום)מקום וותיק עם רוח צעירה. דרבי בר דגים (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סואי סושי  בתל אביב
053-9439926

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?